Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_02_19-seq238> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2009_02_19-seq238 type Speech.
- 2009_02_19-seq238 number "238".
- 2009_02_19-seq238 date "2009-02-19".
- 2009_02_19-seq238 isPartOf 2009_02_19.
- 2009_02_19-seq238 spokenAs 40.
- 2009_02_19-seq238 spokenText "Labdien, godātie radioklausītāji! Pēdējās nedēļas laikā ir pievērsta uzmanība tam, kā mainās Ministru prezidenta un arī Valsts prezidenta viedokļi. Gari to neanalizējot, protams, varu teikt vienu – ir ne tikai ekonomiskajā sistēmā, bet arī politiskajā sistēmā iestājusies zināma nestabilitāte, kas var novest pie šīs valdības sakārtošanas un nostiprināšanas tālākam darbam, bet var novest arī pie citām izmaiņām, kurām tad, protams, būtu jānotiek pietiekami pārdomāti, ejot uz to, lai tiešām apkopotu šīs Saeimas konstruktīvāk strādājošos spēkus (varbūt arī cita premjera vadībā) ar vienu mērķi, un saprotot, ka ļoti grūtā ekonomiskā situācijā nevienu jau nekāda slava negaida. Nebūs arī iespējams novelt uz kādu citu vai kādu citu partiju atbildību par to, kas līdz šim ir bijis. Tāpēc izmantot labāk tos profesionālos resursus, kādi ir esošo partiju rīcībā, protams, vajadzētu brīdī, kad acīmredzot viens no galvenajiem uzdevumiem diemžēl būs pārskatīt šīs ekonomiskās prognozes gadam un tātad samazināt cerības uz to, ka tikai par 5 procentiem samazināsies iekšzemes kopprodukts. Šis samazinājums būs krietni lielāks. Tas nozīmē ieņēmumu kritumu un izdevumu samazināšanu visos sektoros, kur acīmredzot būtu jāvalda vienam principam, ka nevar notikt mehāniska šī samazināšana. Tā tomēr ir jāizvērtē, lai mēs taupot nenocirstu tās iespējas, kas varētu tikt ieguldītas augstākajā izglītībā, zinātnē un citos sektoros un ko pēc tam būtu ārkārtīgi grūti atjaunot tuvāko gadu laikā. Protams, tas nebūs viegli, jo tas nozīmē kaut kādā ziņā vairāk atņemt citiem. Un tas katrā gadījumā nav patīkami, tas nevar būt arī populāri, bet droši vien to nāksies darīt vai nu šai valdībai, vai nākamajai valdībai, tomēr katrā gadījumā šai Saeimai ar šiem jautājumiem tuvāko divu mēnešu laikā diemžēl būs jānodarbojas. Acīmredzot būs jāizskata pietiekami kritiski arī nodokļu likumi, kas varētu tādā vai citādā veidā palīdzēt samazināt ražošanas izmaksas un veicinātu konkurētspēju, protams, neejot arī uz tādiem skaitļiem, kas varētu apdraudēt valsts budžeta ieņēmumus kopumā. Piemēram, mūsu apvienība jau tuvākajā laikā plāno piedāvāt koalīcijas partneriem samazinātu pievienotās vērtības nodokļa likmi no 21 procenta uz 10 procentiem koksnes kurināmajam, kam valdība bija paredzējusi šo samazināto likmi. Diemžēl Saeimas sēdē, kas turpinājās pārāk ilgi, izrādījās tā, ka atbildīgā komisija tomēr piedāvāja šo nesaprātīgo likmes palielinājumu tieši iekšzemē esošajiem resursiem, kas, protams, nav veicinoši nedz no atjaunojamo enorgoresursu viedokļa, nedz arī no vietējo ražotāju atbalsta viedokļa. Tātad tas būtu viens piemērs, kur droši vien šīs kļūdas var labot jau tuvākajā laikā, negaidot varbūt kaut kādas lielas, globālas, izmaiņas. Var diskutēt arī par izmaiņām Ministru kabineta iekārtas likumā. Mēs neesam pret tām, taču vienlaikus saprotam, ka katra izmaiņa notiek tomēr kaut kādā laika periodā un ka tas nav paveicams vienā dienā. Katra izmaiņa prasa papildu resursus, un šīm izmaiņām būtu jābūt tādām, kas noder gan šai, gan nākamajām valdībām, un tās vajadzētu pakārtot nevis kādām šābrīža vajadzībām, izejot no Saeimas deputātu skaita tajā vai citā frakcijā, bet acīmredzot arī paskatīties uz ko citu, jo arī Valsts kontrole ir bijusi pietiekami kritiska… Tātad forma šiem grozījumiem gan ir, bet saturs, tā efektivitāte, ko tieši tas dos darba uzlabošanai, pagaidām nav redzama. Protams, var piekrist tam, ka ministriju skaita samazināšana, ministru skaita samazināšana pati par sevi varētu būt tīkama vismaz daļai vēlētāju, taču tā pati par sevi neatrisina daudzas problēmas. Un, neapšaubāmi, arī Satversmes grozījumi, kuriem tiek pievērsta liela uzmanība, paši par sevi neatrisinās ekonomiskās krīzes jautājumu, kaut vai tie ies savu ceļu. Un labi ir tas vien, ka Saeimā notiek intensīva diskusija, kurā gan mēs aicinām pieturēties pie tā, ka ir pašreizējās Valsts prezidenta pilnvaras un pašreizējās tautas pilnvaras bez īpaša kvoruma. Un balsošana par Saeimas atlaišanu faktiski tomēr ir demokrātiskāka nekā dažādas sarežģītas konstrukcijas, kas paredzētas it kā visiem dzīves gadījumiem, bet kas būtībā vērstos arī pret to, ko patiesībā vēlas sasniegt, proti, to, ka šo Saeimu tik un tā pēc šiem jaunajiem grozījumiem atlaist nevarēs, bet kāda cita Saeima, kura varbūt būs stipri labāka par šo, karāsies atkal mata galā tikai tāpēc, ka ir pārāk viegli atlaižama. Mūsuprāt, arī tas nebūtu vēlami, lai kā gribētos paspīdēt ar vienu otru grozījumu šajā – Latvijas pamatlikumā. Paldies par uzmanību! Vadītāja. Paldies apvienības „Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcijas priekšsēdētājam Grīnblata kungam. Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas vārdā šodien runās deputāte Dagnija Staķe. Lūdzu!".
- 2009_02_19-seq238 language "lv".
- 2009_02_19-seq238 speaker Maris_Grinblats-1955.
- 2009_02_19-seq238 mentions Q822919.
- 2009_02_19-seq238 mentions Q211.
- 2009_02_19-seq238 mentions Q1807079.
- 2009_02_19-seq238 mentions Q3899540.
- 2009_02_19-seq238 mentions Q5208606.