Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_02_19-seq211> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2009_02_19-seq211 type Speech.
- 2009_02_19-seq211 number "211".
- 2009_02_19-seq211 date "2009-02-19".
- 2009_02_19-seq211 isPartOf 2009_02_19.
- 2009_02_19-seq211 spokenAs 50.
- 2009_02_19-seq211 spokenText "Cienījamie kolēģi! Apstākļos, kad mēs mūsu valstī skaitām katru latu, liela nozīme ir tieši tam, cik prasmīga ir nozaru vadība. Jo, kā mēs zinām, labs saimnieks un procesu pārzinātājs pat taupības apstākļos spēj nodrošināt sistēmas pēctecību, profesionālu speciālistu saglabāšanos un cerību uz nozares attīstību tad, kad mums pienāks labāki laiki. Izglītības sistēmā pašreiz šādas situācijas nav. Aizbildinoties ar taupības režīmu, necenšoties aizstāvēt ne izglītību, ne zinātni, ne valsts valodu, ne sportu, Izglītības un zinātnes ministrijā taupības režīma aizsegā notiek procesi, kas ne tikai bremzē, bet pat apdraud Latvijas konkurētspēju, ikviena cilvēka izaugsmi un - pats galvenais - mūsu cilvēku pārliecību par rītdienu un par viņu perspektīvām tuvākajā un tālākajā nākotnē. Mēs esam iesnieguši pieprasījumu izglītības un zinātnes ministrei Tatjanai Koķei. Tā kā Zaļo un Zemnieku savienība sistemātiski norobežojas no savas ministres darbības, aizbildinoties, ka profesionāļu kompetencē iejaukties nevajagot, neko darīt, nākas izvēlēties šādu diskusijas formu - runāt no Saeimas tribīnes. Mēs sīki esam formulējuši sešus jautājumus, uz kuriem vēlamies saņemt konkrētas atbildes, lai pārliecinātos, ka tik tiešām ministrijas vadība apzinās, kas notiek izglītības sistēmā, necenšas ar skaistiem un pareiziem vārdiem un neapstrīdamiem skaitļiem traucēt sistēmas attīstību. Un galu galā - varbūt tomēr aicināt partiju painteresēties, kas tad notiek vienā no Latvijai svarīgākajām nozarēm? Jo - ko gan līdz mūsu skaistās frāzes par izglītību un zinātni kā nākotni, par to, cik ļoti mēs rūpējamies par valsts valodas statusu, cik ārkārtīgi mēs gādājam par mūsu nacionālo kultūras bagātību saglabāšanu, ja prakse rāda mēs gādājam par mūsu nacionālo kultūras bagātību saglabāšanu, ja prakse rāda pilnīgi pretējo? Aicinu jūs iepazīties ar šo pieprasījumu, kuru esam izvērsuši sešās sadaļās. Pirmā ir ļoti svarīga - tas ir jautājums par tā saukto skolu tīkla optimizāciju, kas zemtekstā var nozīmēt arī Latvijas mazo skolu slēgšanu. Nevienam nav noslēpums, ka skola ir nozīmīgākais apdzīvotas vietas sociālās un kultūras dzīves objekts. Visi ļoti labi zina, ka tad, ja teritorijā nebūs skolas, no tās aizplūdīs arī darbaspēks, un visi ļoti labi var iedomāties, kādas šim procesam būs sekas. Tā kā nav izstrādāti skaidri kritēriji šai skolu tīkla tā sauktajai optimizācijai, mēs uzdodam vairākus jautājumus, kam vajadzētu mest gaismu uz šiem procesiem. Otrkārt…".
- 2009_02_19-seq211 language "lv".
- 2009_02_19-seq211 speaker Ina_Druviete-1958.
- 2009_02_19-seq211 mentions Q822919.
- 2009_02_19-seq211 mentions Q211.
- 2009_02_19-seq211 mentions Q957126.
- 2009_02_19-seq211 mentions Q1807079.
- 2009_02_19-seq211 mentions Q7688157.