Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_12_11-seq1163> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2008_12_11-seq1163 type Speech.
- 2008_12_11-seq1163 number "1163".
- 2008_12_11-seq1163 date "2008-12-11".
- 2008_12_11-seq1163 isPartOf 2008_12_11.
- 2008_12_11-seq1163 spokenAs 5.
- 2008_12_11-seq1163 spokenText "Tas ir vistiešākajā saistībā ar to, kas ir attēlots šajā kartē. Jo tas, kādā veidā tiek veidoti novadi un kā tas tiek attēlots kartē, ir tas, par ko mēs šonakt taisāmies balsot. Kā, pēc jūsu domām, mēs varam debatēt? Ja jūs domājat, ka deputātiem ir aizliegts runāt šajā sēdē, tad - ko nosaka Kārtības rullis? Nekavēsim laiku un runāsim tālāk! Jā! Diemžēl politiskās un cilvēcīgās ambīcijas visu šo gadu garumā ir izkropļojušas gan formu, gan saturu, un 2005. gadā Reģionālo pašvaldību likuma projektā parādījās Latvijas attīstības vīzija saistībā ar ilgtermiņa stratēģiju un nacionālo plānojumu. Arī tajā gadījumā novadi tiktu veidoti saistībā ar to, kā šajos plānos bija paredzēts. Cerīgi likās gan zinātnes centri un tehnoloģiski industriālie parki ārpus Rīgas, kuri paredzēja novadu attīstību. Diemžēl ātri vien šis projekts beidzās nesācies. Kādēļ reforma nespēja sekmīgi virzīties kopš 1996. gada? Galvenokārt tas ir vīzijas trūkums par to, ko īstenībā valdība un Saeima grib redzēt un kādu rezultātu sasniegt. Jo centrālā diskusija visu šo gadu garumā ir par novadu skaitu (No zāles: „Par pantu!”), tas ir, par šo jautājumu, kas īstenībā nav pats būtiskākais, - cik ir novadu. Vienlaikus tā bija cīņa par centriem, par to, kas ņems varu un kas ņems naudu. Reformas virzītāji nespēja atbildēt uz jautājumu - kāpēc kartei ir jābūt tādai? Par ko mēs šonakt gribam balsot? Atbilde nav saņemta arī šodien. Ne ministriju ierēdņi, ne ministri nav snieguši atbildi, kas iedzīvotājiem būs labāks no tā, ka šī karte, šis administratīvi teritoriālais veidojums būs tāds, kāds tas ir šajā kartē, par ko mēs balsojam. Netiek respektētas Satversmē noteiktās tiesības lemt jautājumus demokrātiski. Un, neraugoties uz pašvaldībās veiktajām iedzīvotāju aptaujām, valdība pieņem pretējus lēmumus, un tas tiek attēlots šajā kartē, par kuru mums tagad jābalso. Jums priekšā uz galda ir Valkas rajona padomes ārkārtas sēdes protokols, kur 67 procenti no šo pašvaldību vadītājiem lūdz apturēt šāda veida administratīvo reformu. Ir četras lietas, kuras obligāti jāievēro, lai varētu pabeigt un apstiprināt šo likumprojektu. Un pirmais priekšnoteikums ir tas, ka valstij jāuzņemas atbildība par to, kāds būs šīs reformas rezultāts. Pirmais ir brīvprātīgas apvienošanās princips, kas nesakrīt ar šo karti. Otrais. Valstī jānodrošina ceļi un satiksme, kas jebkurā pašvaldības aptaujā ir minēta kā viena no lielākajām problēmām, jo tajos novadu centros, kas tiek izveidoti šajā administratīvi teritoriālajā reformā, nokļūt faktiski nav iespējams. Trešais. Ir jānodrošina internets un mobilie sakari. Ceturtais. Ir jānodrošina tās funkcijas, par ko mēs tikko runājām saistībā ar apriņķiem. Šīs otrā līmeņa padomju funkcijas vispār netiek skatītas, un mēs pieņemam likumprojektu, kas ir pusgatavs. Arī tad, ja mēs paņemam zaļu ābolu no koka, pat vislabākās ābeles, vislabākās šķirnes auglis nav ēdams, un līdz ar to, par katru šo jautājumu diskutējot, padomājiet par to, kāds būs rezultāts visam tam, ko mēs šodien apstiprināsim. Paldies.".
- 2008_12_11-seq1163 language "lv".
- 2008_12_11-seq1163 speaker Ingrida_Circene-1956.
- 2008_12_11-seq1163 mentions Q822919.
- 2008_12_11-seq1163 mentions Q211.
- 2008_12_11-seq1163 mentions Q79820.
- 2008_12_11-seq1163 mentions Q2660080.
- 2008_12_11-seq1163 mentions Q15379125.