Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_11_14_a-seq864> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2008_11_14_a-seq864 type Speech.
- 2008_11_14_a-seq864 number "864".
- 2008_11_14_a-seq864 date "2008-11-14".
- 2008_11_14_a-seq864 isPartOf 2008_11_14_a.
- 2008_11_14_a-seq864 spokenAs 5.
- 2008_11_14_a-seq864 spokenText "Sēdes vadītājas kundze! Godātie, cienījamie kolēģi! Es vēlos pievērst jūsu uzmanību šim jautājumam. Šis un sekojošie priekšlikumi ir saistīti ar finanšu ministra vēlmi ieviest likumdošanā jaunu normu, kas dod finanšu ministram, Ministru kabinetam mūsu valstī vēl neredzētas pilnvaras pieņemt lēmumus par aizdevumiem, garantijām un tā tālāk, respektīvi, par potenciālo nodokļu maksātāju naudu. Protams, tas tiek iesniegts saistībā ar banku krīzi un arī konkrēto gadījumu, kad valstij bija jāpārņem „Parex bankas” kontrolpakete. Mūsu komisijā mēs ļoti gari par to diskutējām un strīdējāmies. No sākuma finanšu ministrs vēlējās tādas pilnvaras, ka vispār nevajag konsultēties ne ar Saeimu, ne ar komisiju. Un šobrīd ir izstrādāts priekšlikums, ka finanšu ministrs un valdība var pieņemt lēmumu, sasaucot Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju 24 stundu laikā, un, nesaņemot negatīvu atzinumu, virzīties uz priekšu. Kur ir grūtības? Pirmkārt, vispārēja grūtība ir tā, ka, manuprāt, argumentēti mūsu valsts Saeimai būtu jābūt galalēmējai visos jautājumos, kas skar budžetu, kas skar nodokļus un kas skar nodokļu maksātāju ieguldīto vai garantēto, vai citā veidā izmantoto naudu. Otrkārt. Ja mēs runājam vai domājam konkrēti par šo „Parex bankas” gadījumu, tad neapmierinošs ir ne tas stāvoklis, ka valstij bija jāpārņem „Parex bankas” kontrolpakete, bet gan tas, ka vēl līdz šai dienai ne Saeima kopumā, ne Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija nav iepazīstināta ar konkrētiem nosacījumiem, ar argumentāciju, kāpēc konkrēti lēmumi ir vai nav pieņemti. Un mēs nezinām vēl šodien, kādas ir vai nav nodokļu maksātājiem potenciālās sekas… respektīvi, kādas no šiem miljoniem un miljoniem, kas būs kaut kādā veidā jāiepludina „Parex bankā”, varētu būt potenciālās negatīvās sekas nodokļu maksātājiem turpmāko gadu budžetu sakarā. Uz šiem jautājumiem nav atbilžu, šīs lietas pat netiek diskutētas, un šādā gaisotnē Saeimai pieņemt tādus likumu grozījumus, ka turpmāk Ministru kabinetam ir tiesības ļoti brīvi rīkoties, manuprāt, nav pareizi. Pareizāk būtu, ja - kā citās valstīs - valdība nāktu ar konkrētu redzējumu, piemēram, banku vispārējas sanācijas plānu, ja vajadzētu vēl kur. . . Dievs nedod, ka vajadzētu! Kādi nosacījumi valstij būtu jāprasa saistībā ar jebkādām garantijām, lai minimizētu jebkuru risku, kas gultos uz nodokļu maksātāju pleciem? Amerikas Savienotajās Valstīs… mēs sekojām līdzi presē, kā ASV prezidents nāca ar savu 700 miljardus dolāru vērto glābšanas plānu, par ko parlaments nedēļu vai divas diskutēja, līdz beigās pieņēma variantu, kas apmierināja arī likumdevēju. Likumdevējs, cik es lasīju, nebija pret to ideju, ka ir jāglābj šī sistēma, bet bija noraizējies par to, kādas garantijas būs nodokļu maksātājiem. Piemēram, ja banka… ja valsts pārņem kādas bankas vadību, vai nodokļu maksātājiem ir vai nav garantēts, ka esošās bankas vadība nevar izņemt naudu prēmijās? Vai nodokļu maksātājiem ir vai nav garantijas, ka esošās bankas akcionāri nevar izņemt ārā kapitālu no šīm bankām vienā vai otrā formā? Šie ir jautājumi, kas nav atbildēti, un, manuprāt, daudz profesionālāk būtu bijis, ja mūsu valdība būtu iesniegusi Saeimai likumu grozījumus, kas dotu nevis tikai tiesības garantēt teju 4 miljardu latu apjomā tur aizdevumus izsniegt, bet kas skaidri un gaiši pateiktu, ko valdība prasīs pretī jebkuram aizdevumam vai jebkurai garantijai, lai glābtu vai mazinātu kādas no šīs finanšu krīzes kopējām sekām. Tātad es aicinu neatbalstīt šo un turpmākos šīs komisijas izstrādātos priekšlikumus. Paldies.".
- 2008_11_14_a-seq864 language "lv".
- 2008_11_14_a-seq864 speaker Arturs_Krisjanis_Karins-1964.
- 2008_11_14_a-seq864 mentions Q822919.
- 2008_11_14_a-seq864 mentions Q2033921.
- 2008_11_14_a-seq864 mentions Q30.