Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_11_14_a-seq803> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2008_11_14_a-seq803 type Speech.
- 2008_11_14_a-seq803 number "803".
- 2008_11_14_a-seq803 date "2008-11-14".
- 2008_11_14_a-seq803 isPartOf 2008_11_14_a.
- 2008_11_14_a-seq803 spokenAs 150.
- 2008_11_14_a-seq803 spokenText "Kolēģi, es gribētu pievērst jūsu uzmanību šim punktam. Tas ir saistīts nevis ar to, ka mums būtu jāpalielina budžeta izdevumi, bet gan ar to, ka mēs pildītu to, ko paši esam savos likumos pieņēmuši par Valsts kontroli, dodot tai lielākas tiesības un lielāku neatkarību. Kādi ir tie argumenti, kāpēc? Es gribētu arī teikt to, ka komisijas sēdē mums bija balsojums. Tikai četri atturējās, pārējie bija „par”. Pirmais. Kāds ir arguments, kāpēc nedrīkstētu dot lielākas tiesības Valsts kontrolei, respektīvi, rīkoties tā, ka budžets tiek skatīts šeit, Saeimā, un netiek grozīts Ministru kabinetā? Iepriekš šāda kārtība bija piemērota Valsts kontroles budžeta sagatavošanā, un Valsts kontrole ir tāda pati valsts finanšu institūcija kā citas. Nav runa par to, ka Valsts kontrole nesagatavotu šo dokumentu. Tā sagatavo tādu pašu šo dokumentu, kāds tas būtu vajadzīgs. Par Valsts kontroles budžeta pieprasījumu… Nav runa par Valsts kontroles budžeta pieprasījuma neiesniegšanu Ministru kabinetā. Tas atrodas Ministru kabinetā. Runa ir tikai un vienīgi par tā negrozīšanu. Ministru kabinets nedrīkst risināt, kamēr šis budžets nav nonācis šeit, Saeimā. Otrs jautājums, kāpēc saka, ka nedrīkst, lai tas notiktu. Lemt par Valsts kontroles budžetu ir Ministru kabineta prerogatīva. Neapšaubāmi, ir ļoti daudz prerogatīvu. Bet tāpēc ir arī Saeima, kur mēs varam šīs prerogatīvas izmainīt. Tāpēc Ministru kabinets nedrīkst lemt par Valsts kontroles budžeta pieprasījumu, jo tādējādi izpildvara vistiešākā veidā ietekmē Valsts kontroles plānoto pārbaužu apjomu un skaitu. Tas ir ļoti būtiski! Trešais. Piedāvātā norma var radīt ietekmi, Ministru kabinetam strādājot pie kopējās valsts finanšu stratēģijas. Kolēģi! Valsts kontroles budžeta pieprasījums nav samērojams ar ietekmi uz kopējo valsts budžetu. No kopējā 4 miljardu latu pamatbudžeta Valsts kontroles izdevumi veido 0,1 procentu. Turklāt Valsts kontrole nenodrošina kādas nozares politikas īstenošanu, kas varētu ilgtermiņā radīt finansiālu ietekmi uz valsts finanšu stratēģiju kopumā. Un vēl, kolēģi! Es domāju, ka šis ir politisks lēmums. Un vēl… te Leiškalna kungs ļoti bieži minēja starptautiskos piemērus. Man gan, godīgi sakot, nepatīk, ka piemin, bet nu, ja Leiškalna kungs piemin un pārējie arī… Kad ir izdevīgi, mēs pieminam starptautiskos piemērus, kad nav izdevīgi, mēs nepieminam. Tad redziet. Septiņas valstis šādu pašu struktūru ir ieviesušas. Un nekāda traģēdija ar to nav notikusi. Un valsts budžets ar to netiek grauts. Un neaizmirsīsim, ka Valsts kontrole veic to darbu, lai tiktu precīzi izlietota tā nauda, budžets, ko mēs šeit, Saeimā, pieņemam. Un, ja ir pašlaik krīzes situācija, tad taisni Valsts kontrole ir tā, kas palīdzētu mums ekonomēt šos līdzekļus un pareizi pateikt, kā tie jāizlieto. Tāpēc es lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu.".
- 2008_11_14_a-seq803 language "lv".
- 2008_11_14_a-seq803 speaker Andris_Berzins-1955.
- 2008_11_14_a-seq803 mentions Q822919.