Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_11_13-seq288> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2008_11_13-seq288 type Speech.
- 2008_11_13-seq288 number "288".
- 2008_11_13-seq288 date "2008-11-13".
- 2008_11_13-seq288 isPartOf 2008_11_13.
- 2008_11_13-seq288 spokenAs 5.
- 2008_11_13-seq288 spokenText "Dāmas un kungi! Ar šo mēs esam saņēmuši no Satiksmes ministrijas piedāvājumu ieviest jaunu nodokli Latvijā… vai arī jaunu nodevu Latvijā. Latvija līdz šim ir bijusi tādā situācijā, ka ceļi tiek remontēti no tās naudas, kuru iekasē ar akcīzes nodokļa palīdzību. Tātad pilnīgi visi satiksmes dalībnieki, kas iegādājas degvielu, maksā degvielas akcīzes nodokli un tādējādi samaksā arī par ceļu remontiem. Lielākā daļa no akcīzes nodokļa tiek novirzīta ceļu remontiem. Kas mums tiek piedāvāts šobrīd un ar kādu argumentāciju? Satiksmes ministrija ir apgalvojusi, ka mums vajag šādu jaunu ceļa nodevu tāpēc, ka mums ir liels tranzīta īpatsvars, ļoti daudz mašīnu no Krievijas brauc caur Latviju uz Eiropu, un tā tālāk, un tā tālāk. Kolēģi! Jūsu zināšanai: pati Satiksmes ministrija ir aprēķinājusi, ka 80 procentus ienākumu - pat vairāk nekā 80 procentus ienākumu! - no šīs nodevas sastādīs Latvijas tranzīta uzņēmumu maksājumi. Tātad Latvijas uzņēmēji maksās par šiem ceļiem, tie maksātāji nebūs Krievijas uzņēmumi, tie nebūs Baltkrievijas uzņēmumi. Otrkārt, jūsu zināšanai: Latvija ar Krieviju un Baltkrieviju ir noslēgusi līgumu par nodokļu savstarpēju neaplikšanu šajā jautājumā. Tātad ir divas iespējas - vai nu tie Krievijas uzņēmēji, kuru automobiļi brauks caur Latviju, šeit nemaksās, vai, ja viņiem liks maksāt, tad arī latviešiem būs jāmaksā par tādu pašu skaitu dienu, ko latvieši, Latvijas uzņēmēji pavada Krievijā vai Baltkrievijā. Ņemiet vērā tikai to vienu apstākli, ka no robežas līdz ostai Latvijā ir viena diena, ko braukt, bet no Latvijas dodoties, piemēram, līdz Maskavai un atpakaļ, sanāk vidēji 7 dienas, ko braukt! Tātad Latvijas uzņēmējam faktiski sanāks 7 reizes vairāk maksāt par to, ka viņš ved savu kravu prom uz Krieviju. Ņemiet vērā vēl vienu apstākli: 95 procenti no Latvijas transporta uzņēmumiem strādā Krievijas teritorijā, veic pakalpojumus Krievijas teritorijā, tātad faktiski šis jaunais nodoklis tā riktīgi smagi iesitīs pa Latvijas transporta uzņēmējiem. Kā dara normālas valstis? Normālas valstis, manuprāt, tādā situācijā, kad iet pietiekami labi ekonomikā, nodokļus tur relatīvi augstus un neaizņemas naudu ārzemēs, netaisa lielu ārējo parādu. Taču, kad sāk iet slikti, tad ir gan spilventiņš, ko palikt apakšā tiem segmentiem, kam iet sliktāk, - respektīvi, samazina nodokļus un, iespējams, arī aizņemas naudu, lai uzlabotu ekonomisko situāciju. Kā dara Latvijas valdība? Visu dara tieši pretēji. Latvijā šobrīd, kā jūs paši ļoti labi zināt, ir ļoti smaga ekonomiskā situācija. Ko piedāvā Satiksmes ministrija? „Padarīsim to vēl sliktāku mūsu uzņēmējiem, ieviesīsim jaunu nodokli jeb, pareizāk sakot, jaunu nodevu, lai Latvijas transporta uzņēmumiem būtu vēl sliktāk!” Es aicinu šobrīd šādu lietu neatbalstīt. Vēl jo vairāk tāpēc, ka šajā likumā es neredzu iekšā arī tās atlaides, kuras var saņemt visi tie, kas nav tieši transporta pakalpojumu veicēji, bet kas brauc ar smago tehniku, respektīvi, zemnieki un daudzi citi, mežinieki, kas veic darbu tieši meža teritorijā, nevis uz ceļiem. Tās atlaides šobrīd tur nav iekšā! Uzskatu, ka šobrīd, kad ekonomikā ir grūti, vēl iesist mūsu uzņēmējiem nav nekādas jēgas, lai arī konceptuāli šāda ideja ar laiku būtu atbalstāma, jo Eiropā daudz kur tas ir ieviests, bet ne visur; starp citu, lielā daļā Eiropas tas nav ieviests. Es aicinu šobrīd šādu likumprojektu neatbalstīt.".
- 2008_11_13-seq288 language "lv".
- 2008_11_13-seq288 speaker Dzintars_Zakis-1970.
- 2008_11_13-seq288 mentions Q211.
- 2008_11_13-seq288 mentions Q649.
- 2008_11_13-seq288 mentions Q193089.
- 2008_11_13-seq288 mentions Q159.
- 2008_11_13-seq288 mentions Q184.