Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_10_30-seq244> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2008_10_30-seq244 type Speech.
- 2008_10_30-seq244 number "244".
- 2008_10_30-seq244 date "2008-10-30".
- 2008_10_30-seq244 isPartOf 2008_10_30.
- 2008_10_30-seq244 spokenAs 5.
- 2008_10_30-seq244 spokenText "Cienījamais Prezidij! Premjera kungs! Ministri! Kolēģi! Vētrainais valsts budžeta veidošanas process tuvojas galam. Varam to uztvert tiešā vai pārnestā nozīmē - kā labāk tīk. Godmaņa kunga rūpju pilnais skats un vēstījums tautai skan kategoriski un noteikti: valsts pārvaldi, tajā skaitā ministriju administrēšanas izdevumus, valsts budžeta glābšanas nolūkos visi samazinās par 10,67 procentiem. Izklausās labi, bet… Laikam jau sanāks tie viedie vārdi: „Klausieties manos vārdos un neskatieties manos darbos!” Paņemam Veselības ministrijas budžeta sadaļu numur 29. Melns uz balta rakstīts: nozares vadībai, Veselības lietu pārvaldei, ko nodrošina Veselības ministrija, pieaugums par 1,2 miljoniem. Palielinājums Veselības ministrijas izdevumos ir 1,8 miljoni. Rakstīts - no Eiropas Savienības struktūrfondiem. Tikko premjers teica: Eiropas Savienības struktūrfondu naudas apgūšana ir ārkārtīgi būtiska. Finanšu ministrs uzsvēra: katrs Eiropas Savienības ieguldītais lats atgriezīsies kā četri lati. Jebkurā diskusijā, pieminot vārdu salikumu „Eiropas Savienības struktūrfondi”, visi bijībā apklust. Bet šie projekti Veselības ministrijā saucas - „tehniskā palīdzība Veselības ministrijai kā Eiropas Savienības fondu atbildīgajai iestādei un tehniskā palīdzība Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūrai Eiropas Savienības fondu atbalsta funkciju nodrošināšanai”. No šiem 1,8 miljoniem vairāk nekā 1 miljons ir atalgojums ierēdņiem. Vairāk nekā pus miljons ir precēm un pakalpojumiem. Sagaidāmais rezultāts no šiem projektiem (citēju no valsts budžeta grāmatas): „Būs nodrošināti veselības aprūpes speciālisti atbilstošā kvalifikācijā un nepieciešamā skaitā, tiks novērsta speciālistu aizplūšana uz citām nozarēm un uz ārzemēm. ” Ir jābūt ar tiešām radošu prātu, lai šo algās izmaksāto miljonu atgūtu četru miljonu apmērā no šiem ierēdņu algu fondiem. Kāda tad ir Veselības ministrijas iekšējās pārvaldes izdevumu samazināšana? Tiek likvidētas desmit neaizpildītas štata vietas, ietaupot 38,9 tūkstošus latu. Taču papildus paredzēti 183 tūkstoši precēm un pakalpojumiem. Kopumā veselības aprūpes nodrošināšanai nākamajā gadā tiek plānots atņemt vairāk nekā pus miljonu salīdzinājumā ar šo gadu. Tātad veselības aprūpe kā tāda nebūt nav svarīgākā šīs ministrijas budžetā. Ja runājam plašāk, ņemot vērā šāgada inflāciju - 15 procenti - un energoresursu cenu pieauguma rezultātā trūkstošos 46 miljonus veselības aprūpei, relatīvi finansējumu ir plānots samazināt par 23-24 procentiem un katrs ceturtais piektais slimnieks nesaņems veselības aprūpi - tas ir ieplānots šinī budžetā, ko šodien mums dod balsošanai. Medikamentu apmaksai - nākamā sadaļa. No 66,4 miljoniem summu palielinot par 132,3 tūkstošiem latu, joprojām pacienti ar dzīvību apdraudošām diagnozēm meklēs sponsorus pa visu pasauli, lai izdzīvotu, taču Budžeta likuma sadaļā „Veselības aprūpes nodrošināšana” 5. punkts skan (citāts): „Nodrošināt medikamentozo ārstēšanu specifiskām slimībām pacientu dzīvības funkciju uzturēšanai, darbspēju un dzīves kvalitātes uzlabošanai. ” Uz kādām vērtībām tiek vērsti un plānoti ieguldītie valsts budžeta līdzekļi veselības aprūpes nodrošināšanai? Neviens no politikas un darbības rezultātiem netiek plānots saistībā ar iedzīvotāju veselības uzlabošanas vai saslimstības mazināšanas rādītājiem, kā arī dzīves ilguma palielināšanu. Bet klausieties, kā tiek plānoti rezultatīvie rādītāji (citāts): „24 700 epidemioloģiskās izmeklēšanas un pretepidēmijas pasākumu organizēšanas nolūkā veikti infekcijas slimību perēkļa apmeklējumi; 3700 infekcijas perēkļos veikti dezinfekcijas, dezinsekcijas un deratizācijas pasākumi. ” Citāta beigas. Diezgan droši varam teikt, ka buboņu mēris nākamgad nepapildinās hepatīta epidēmiju Latvijā. Un vēl par to, kā Veselības ministrija redz valsts budžeta efektīvu izlietošanu. Jau 2005. gadā tika apstiprināta koncepcija par e-veselību. Šajā jomā līdz šim reāli nav veikts nekas, bet nākamā gada budžetā ir parādījies pus miljons latu (salīdzinājumā ar birokrātiskā aparāta izmaksām Valsts obligātās apdrošināšanas aģentūrai - 25 miljoni). Labi vēl, ka nav ieplānoti skaitāmie kauliņi, ko iegādātos katra šī struktūrvienība. Ja pieļaujam, ka citās ministrijās situācija ir labāka un ietaupījumi tiešām ir 10 un vairāk procenti, tad aicinu uz otro lasījumu sadaļā par veselības aprūpes nodrošināšanu papildus ielikt vismaz 90 miljonus mediķu algu palielinājumam, pildot Veselības aprūpes un sociālo darbinieku arodbiedrības kompromisa varianta prasības. Ja ne citādi, tad vismaz no valsts kapitālsabiedrības „Latvijas Valsts meži” peļņas. Un beidzot visdīvainākais visā stāstā par Veselības ministrijas budžeta plānošanu. Sākot ar nākamo gadu, Veselības ministrijas veselības aprūpes budžetu katru gadu ir paredzēts samazināt. Reālos skaitļos katru gadu mazāk. Šodienas streiks acīmredzot ir tikai pirmais solis garajā ceļā. Vai nu ceļš aizvedīs pie pilnīgas maksas medicīnas, vai jaunām „lietussargu revolūcijām”. Aicinu neatbalstīt budžetu, kas neparedz valsts trīs pamatfunkciju nodrošināšanu - izglītību, veselību un drošību. Paldies. (Aplausi.)".
- 2008_10_30-seq244 language "lv".
- 2008_10_30-seq244 speaker Ingrida_Circene-1956.
- 2008_10_30-seq244 mentions Q211.
- 2008_10_30-seq244 mentions Q193089.
- 2008_10_30-seq244 mentions Q458.
- 2008_10_30-seq244 mentions Q1020384.
- 2008_10_30-seq244 mentions Q957137.