Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_10_23-seq28> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2008_10_23-seq28 type Speech.
- 2008_10_23-seq28 number "28".
- 2008_10_23-seq28 date "2008-10-23".
- 2008_10_23-seq28 isPartOf 2008_10_23.
- 2008_10_23-seq28 spokenAs 139.
- 2008_10_23-seq28 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Cienījamie kolēģi! Satiksmes ministram Aināram Šleseram var daudz ko pārmest. Bet, manuprāt, viņam nevar pārmest bezdarbību. Un, manuprāt, arī „Jaunā laikā” kolēģiem, izsakot pārmetumus Satiksmes ministrijai, nevajadzētu lietot tik skaļus paziņojumus. Es citēšu jūsu pieteikumu: „Satiksmes ministrijas rīcības rezultātā tiek apdraudēta bērnu drošība reģionos. ” Cienījamie kolēģi! Tagad es gribētu komentēt tos trīs jautājumus, kurus „Jaunā laika” kolēģi ir uzdevuši satiksmes ministram. Pirmkārt. Mūsu uzdevums nav akli palielināt reisus, kā Zaķa kungs teica, bet gan sekot pieprasījumam un nodrošināt likuma 6. panta 4. daļas nosacījumu izpildi. Pēdējos divos gados sabiedriskā transporta pakalpojumus izmantojošo pasažieru skaits samazinās. Ja mēs salīdzinām 2007. gadu ar 2006. gadu, tad starppilsētu autobusos tas samazinājās par 5,2 procentiem, vietējos autobusos par 3,7 procentiem. Šāda tendence turpinās arī šogad, un mēs plānojam, ka šogad tiks sagaidīts attiecīgi 6,7 un 4,2 procentu samazinājums, un pamatā šīm izmaiņām ir divi cēloņi - vieglo automašīnu skaita pieaugums (No zāles dep. Dz. Zaķis: „Cenu pieaugums!”) un izmaiņas ekonomikā -, ko mēs visi labi zinām. Pārvadātāju izmaksas šajā gadā arī strauji pieauga. Tā, piemēram, Autotransporta direkcija, prognozējot 2008. gadam vidējo degvielas cenu, aprēķinos bija paredzējusi 72 santīmus. Kā mēs zinām, šā gada vasarā šī cena sasniedza gandrīz 90 santīmus par litru, tāpēc arī tika veiktas izmaiņas - palielināta braukšanas maksa, pielietota vienāda braukšanas maksas aprēķināšanas kārtība visos starppilsētu maršrutos. Gribētu teikt arī to, ka daudzas vietējās pašvaldības skolēnu nogādāšanu izglītības iestādēs ir izvēlējušās nodrošināt pašas, kā to nosaka Izglītības likuma 17. panta 4. daļas 9. punkts, proti, vietējā pašvaldība nodrošina ar transportu izglītojamo nokļūšanu skolā un atpakaļ dzīvesvietā, ja nav iespējams izmantot sabiedrisko transportu. Pašvaldības pēdējā laikā ir iegādājušās autobusus un veic pašpārvadājumus. Tā, tikai pēdējo divu gadu laikā pašvaldības, izmantojot arī administratīvi teritoriālās reformas naudu novadu veidošanai, ir iegādājušās 84 autobusus skolnieku pārvadāšanai, līdz ar to vietās, kur pašvaldība ar savu autobusu nogādā skolniekus izglītības iestādēs, nav nepieciešams veidot vai atjaunot reisus. Es domāju, ka šeit vietā būtu arī diskusija par skolu tīkla optimālu izvietojumu Latvijā, un es domāju, ka pie šīs diskusijas jaunie novadi kopā ar Izglītības ministriju būs spiesti atgriezties. Otrais jautājums - par airBaltic un latviešu valodas lietošanu. Pirmkārt, airBaltic es gribētu teikt, ka mums būtu jābūt lepniem par to, ka šādi iekšzemes avioreisi mums Latvijā ir, salīdzinot ar Lietuvu, mūsu dienvidu kaimiņiem, kuriem šādu reisu vispār nav. Šodien mums šādi reisi ir no Rīgas uz Liepāju un Ventspili, un būs arī uz Daugavpili. Šajā gadā kopumā airBaltic palielinās pasažieru skaita pārvadājumu aptuveni par 30 procentiem, un tas ir laikā, kad daudzas aviokompānijas bankrotē, kad daudzas aviokompānijas samazina reisus un strādājošo skaitu. Mūsu nacionālā aviokompānija strauji attīstās, un, protams, šī attīstība rada arī zināmas problēmas, un šīs problēmas ir arī lidmašīnu trūkums un apkalpju trūkums. Un, ja mēs runājam konkrēti par Ventspili, es domāju, ne tikai domāju, bet zinu, jo ciemojos Ventspilī, ka ventspilnieki ir lepni par to, ka viņiem ir šāda lidosta. Diemžēl šīs lidostas ugunsdrošības aprīkojums ir tāds, ka saskaņā ar standartiem viņi nevar pieņemt lidmašīnas, kurās pasažieru skaits ir lielāks par 50, un, novēršot šos trūkumus, airBaltic varēs sūtīt uz Ventspili savas apkalpes, savas lidmašīnas, jo šobrīd tur lido īrētas lidmašīnas ar apkalpēm no Lietuvas aviokompānijas un rodas šīs valodas problēmas. Es gribētu teikt, ka šīs problēmas ir īstermiņa un ilgtermiņā airBaltic šīs problēmas atrisinās. Jo nākamo divu gadu laikā ir paredzēts saņemt astoņas pilnīgi jaunas lidmašīnas un piecas mazlietotas lidmašīnas, un arī šie visi jautājumi tiks sakārtoti. Trešais jautājums - par likumu ievērošanu un dotācijām. Jau šodien Satiksmes ministrija ievēro likumu normas. Ja runājam par dotācijām pašvaldībām… pārvadātājiem, tad sākotnēji šim gadam tās bija paredzētas 64,4 miljonu latu apmērā. Budžeta grozījumos, kolēģi, mēs visi atbalstījām vēl papildu 10 miljonus šīm dotācijām. Tātad kopumā šim gadam 74,4 miljoni latu. Vai tas ir daudz vai maz? Salīdzināsim ar iepriekšējiem gadiem. 2007. gadā šīs dotācijas bija 48 miljoni latu un 2006 gadā - tikai 32 miljoni latu. Līdz ar to pēdējo divu gadu laikā šīs dotācijas autopārvadātājiem pieaugušas vairāk nekā divas reizes. Vai ar to pietiks šim gadam, tas būs redzams tikai gada beigās, jo saskaņā ar likumu (Zaķa kungs to ļoti labi zina) pārvadātāji iesniedz atskaites, pārskatus, un tikai tad pilnībā tiek segti visi radušies zaudējumi. Noslēgumā, kolēģi, gribētu teikt, ka Satiksmes ministrija sadarbojas ar Autopārvadātāju asociāciju, ar Pašvaldību savienību, tāpat kā mēs sadarbojāmies, izstrādājot šo likumprojektu, šo jauno likumu, kas ir spēkā tikai vienu gadu Latvijā, un šogad ir pirmais gads, kad mēs autopārvadātājiem zaudējumus sedzam simtprocentīgi, mēs sadarbojamies arī šobrīd, un mēs risinām šīs problēmas. Mēs gaidām arī lietišķus priekšlikumus no jums, kolēģi, lai šos jautājumus atrisinātu. Tāpēc es aicinu noraidīt šo pieprasījumu.".
- 2008_10_23-seq28 language "lv".
- 2008_10_23-seq28 speaker Vitalijs_Aizbalts-1959.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q211.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q2660080.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q37.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q80021.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q1357342.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q5244326.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q406265.
- 2008_10_23-seq28 mentions Q11989566.