Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_09_18-seq16> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2008_09_18-seq16 type Speech.
- 2008_09_18-seq16 number "16".
- 2008_09_18-seq16 date "2008-09-18".
- 2008_09_18-seq16 isPartOf 2008_09_18.
- 2008_09_18-seq16 spokenAs 5.
- 2008_09_18-seq16 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Es jums nolasīšu mūsu piedāvātā lēmuma projekta pilnu tekstu: „Saeima nolemj uzdot Ministru kabinetam līdz 2008. gada 1. decembrim veikt funkcionālos auditus visās valsts pārvaldes iestādēs. ” Tas ir mūsu piedāvātais lēmuma projekts. Es īsi motivēšu, kāpēc būtu nepieciešams mums, Saeimai, šādu lēmuma projektu pieņemt. Šobrīd mēs visi vērojam, ka valdība cenšas salikt kopā nākamā gada budžeta projektu, un vērojam, ka no visa Ministru kabineta izceļas visās šajās diskusijās tikai viens Ministru kabineta loceklis - tas ir pats premjers Godmaņa kungs. Un mēs esam pēdējās nedēļās vērojuši, ka viņa domas, viņa uzskati par to, kas būtu jādara un kas nebūtu jādara, kas ir iespējams un kas nav iespējams, ļoti krasi mainās, faktiski mainās no dienas uz dienu: tad būs sekretariāti, tad nebūs sekretariātu, tad samazinās algas, tad nesamazinās algas, tad samazinās algas daļēji… - un tā tālāk. Kolēģi! Pāris faktu. Eiropā, tas ir, visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, vidēji 14,4 procentus budžeta izdod valsts pārvaldei, tas ir, visām ministrijām, ierēdņiem. Igaunijā, mūsu kaimiņvalstī, šim mērķim izdod 7,9 procentus budžeta. Bet mēs Latvijā izdodam 20,1 procentu jeb par 550 miljoniem latu vairāk nekā Igaunija, lai uzturētu savu birokrātisko aparātu. Ir pilnīgi skaidrs jebkuram bērnudārza audzēknim, ka tas ir daudz par daudz; ir iespējams izdot arī mazāk līdzekļu valsts pārvaldei. Mēs vērojam, ka premjers faktiski diemžēl kā tāds… nu, rūdīts ierēdnis mums klāsta desmit iemeslus, kāpēc nevar mazināt valsts aparāta izdevumus. Bet, kolēģi, tā atslēga, lai saprastu, kā mazināt valsts pārvaldes izdevumus, ir veikt auditu, to, ko sauc par funkcionālo auditu, - tas ir audits, kas skata, kāda ir izdevumu pozīcija un kāds ir tās mērķis. Un tad mēs varam saprast, vai tas mērķis ir vai nav tās naudas vērts. Mēs, Saeima, pieņemot šādu lēmuma projektu, veicinātu nākamā gada budžeta izstrādi, un mēs, iespējams, būtu tie, kas atklātu (jo mums Saeimā nav tādas informācijas, tā ir pašās ministrijās), tieši kuri ir tie nelietderīgie tēriņi. Mēs zinām arī to, ka valsts kontroliere ir faktiski to pašu tiešā veidā teikusi. Es uzskatu - ja mēs šo lēmuma projektu pieņemtu, tas nebūtu opozīcijas lēmuma projekts vai pozīcijas lēmuma projekts. Mēs visi varētu teikt: „Tas ir mūsu, Saeimas, lēmuma projekts!” Nebūsim šoreiz sīkumaini un partejiski! Domāsim, kas mums tomēr būtu uzdots, - tā nedaudz valstiski! Un, pieņemot šādu virzību, mēs palīdzētu pašai valdībai izstrādāt labu vai, iespējams, labāku budžeta projektu, tā ka nebūtu jārunā par to, ka skolotājiem, policistiem un mediķiem būs jāmaksā par taupības režīmu, bet par to maksātu pašas valdības ministrijas. Iekļausim šo jautājumu nākamās sēdes darba kārtībā! Diemžēl jūs esat iebilduši pret to, ka šodien mēs šo jautājumu izskatām. Iekļausim to nākamās sēdes darba kārtībā un uzskatīsim to par kopējo Saeimas lēmuma projektu, nevis par vienas vai otras, vai trešās partijas lēmuma projektu! Paldies.".
- 2008_09_18-seq16 language "lv".
- 2008_09_18-seq16 speaker Arturs_Krisjanis_Karins-1964.
- 2008_09_18-seq16 mentions Q822919.
- 2008_09_18-seq16 mentions Q211.
- 2008_09_18-seq16 mentions Q191.
- 2008_09_18-seq16 mentions Q193089.
- 2008_09_18-seq16 mentions Q458.