Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_08_14_as-2-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 23 of
23
with 100 items per page.
- 2008_08_14_as-2-seq24 type Speech.
- 2008_08_14_as-2-seq24 number "24".
- 2008_08_14_as-2-seq24 date "2008-08-14".
- 2008_08_14_as-2-seq24 isPartOf 2008_08_14_as-2.
- 2008_08_14_as-2-seq24 spokenAs 37.
- 2008_08_14_as-2-seq24 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Godātais Ministru prezident! Godātie ministri! Cienījamie kolēģi! Jums piedāvātais lēmuma projekts ir izstrādāts neordinārā situācijā. Ir noticis tas, ko zemapziņā jau glabāja mūsu vēsturiskā pieredze, tas, ar ko Eiropa saskārās bijušajā Dienvidslāvijā, proti, karš. Taču šoreiz tas notiek teritorijā, ar kuru mums ir tiešas un netiešas saites. Notikumi Balkānos ir bijuši pietiekami traģiski, no tiem vajadzēja gūt mācību, lai vismaz Eiropā novērstu tamlīdzīgus recidīvus nākotnē. Pasaule nav vienkārša, un, protams, ja problēmsituācijas „karstajos punktos” faktiski ir neatrisināmas, tad tās būtu vismaz iesaldējamas. Lai arī cik pretrunīga būtu informācija, Krievijas Federācija tomēr bija galvenais miera uzturētājs konflikta zonā, taču dažādu iemeslu dēļ konflikts ne tikai nav atrisināts, bet ir ieguvis traģisku turpinājumu, prasījis daudzu cilvēku dzīvības, pāraudzis neadekvātā militārā agresijā pret suverēno Gruzijas valsti, ir radījis bīstamu precedentu starptautiskajās attiecībās un draudus globālajai drošībai. Domāju, ka starptautisko miera uzturētāju un novērotāju efektīva klātbūtne būtu varējusi šo bēdīgo iznākumu novērst. Mums arī nevajadzētu aizmirst, ka konfliktā vienmēr ir divas puses. Un tomēr Latvijas kā mazas valsts un tautas pienākums ir aktīvāk palīdzēt postkomunisma mazajām valstīm un tautām pārvarēt impērisko mantojumu un stiprināt demokrātiskās vērtības, tādējādi arī viņu nākotni. Lai vai kā, bet šis konflikts ir parādījis Eiropas Savienības politisko vājumu un liek aizdomāties, vai Eiropas Savienība ir bijusi pietiekami aktīva un uzstājīga savā līdzdalībā šā konflikta risināšanā. Cits jautājums – vai galvenais miera uzturētājs šajā konfliktā būtu Eiropas Savienībai ļāvis efektīvi līdzdarboties. Lēmuma projektā šoreiz nav iekļauta doma, ka kopā ar mūsu partneriem starptautiskajās organizācijās ir jāstrādā, lai starptautisko novērotāju un miera nodrošināšanas spēku klātbūtne turpmāk būtu savlaicīga un efektīva. Tautas partijas frakcija bija tā, kas pagājušajā nedēļā rosināja šo jautājumu skatīt Saeimai. Domāju, ka tas bija jāizdara agrāk, tāpat kā agrāk šo jautājumu vajadzēja skatīt gan Eiropas Savienībai, gan NATO. Mūsu paziņojums lietišķi ieskicē jauno drošības situāciju. Es neteiktu, ka drošība ir būtiski pasliktinājusies, bet ir parādījušies jauni riski un jautājumi, kurus savos paziņojumos daļēji izvirzīja gan Valsts prezidents, gan Saeimas spīkers. Līdzīgi kā tas bija Amerikas Savienotajās Valstīs pēc 11. septembra, šie jaunie riski un realitāte ir jāizvērtē un attiecīgi jārīkojas. Šobrīd Saeimas paziņojumā ir iestrādāti virzieni, pie kuriem Latvijas Republikai kopā ar mūsu Eiropas Savienības un NATO sabiedrotajiem ir jāstrādā. Un es nedomāju, ka šis paziņojums ir tikai vārdi, kā viens mans kolēģis teica Ārlietu komisijas sēdē. Es domāju, ka šeit ir ieskicēti arī reāli darbi, un, ja vārdiem nesekos darbi, tad šim paziņojumam būs arī maza vērtība. Dalība Eiropas Savienībā un NATO vienlaikus ir arī atbildība un garants, ka dalībvalstis rīkojas atbilstoši starptautiski pieņemtajām normām. Un, manuprāt, šāds konflikta risinājums nebūtu iespējams, ja Gruzija būtu bijusi NATO dalībvalsts vai ja Gruzija būtu saņēmusi uzaicinājumu šīm iestāšanās sarunām. Spēcīga, vērtību vadīta un ekonomiski augoša Eiropa var būt tikai vienota Eiropa. Divi ātrumi, par kuriem runā mūsu paplašināšanās pārgurušie partneri Eiropas Savienībā, rada un radīs daudz vairāk problēmu un potenciālu draudu Eiropas Savienībai nekā potenciālo dalībvalstu ātrāka integrācija šajā organizācijā. Dalība Eiropas Savienībā nozīmē arī noteiktu atbildības un kvalitātes līmeni, tāpēc valstīm, kuras vēlas kļūt par Eiropas Savienības dalībvalstīm – un tādu nav palicis īpaši daudz – Gruzijai, Azerbaidžānai, Moldovai un Ukrainai ir skaidra perspektīva, tas ir vitāli svarīgs faktors stabilitātei un drošībai ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē. Kolēģi, mums ir jāstrādā, lai šīs minētās valstis pēc iespējas ātrāk varētu kļūt par Eiropas Savienības dalībvalstīm. Godātie kolēģi! Tomass Džefersons reiz ir teicis: „Brīvības cena ir mūžīgais nomods. ” Es nedomāju, ka mēs to būtu aizmirsuši. Es ceru, ka to nav piemirsusi arī Eiropa, un es ceru, ka šī rezolūcija to atgādinās mūsu draugiem un partneriem visā pasaulē. Aicinu balsot „par”.".
- 2008_08_14_as-2-seq24 language "lv".
- 2008_08_14_as-2-seq24 speaker Janis_Eglitis-1961.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q822919.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q211.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q79820.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q193089.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q458.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q159.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q7184.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q212.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q230.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q36704.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q30.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q1250133.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q217.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q227.
- 2008_08_14_as-2-seq24 mentions Q11812.