Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_07_17-seq449> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2008_07_17-seq449 type Speech.
- 2008_07_17-seq449 number "449".
- 2008_07_17-seq449 date "2008-07-17".
- 2008_07_17-seq449 isPartOf 2008_07_17.
- 2008_07_17-seq449 spokenAs 50.
- 2008_07_17-seq449 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Godātie kolēģi! Es aicinu pievērst jūsu uzmanību šim kontroles mehānismam, kuru ir iesniedzis deputāts Kampara kungs. Un es gribu runāt par diviem Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta nolēmumiem, kuri dažkārt šeit, Saeimas Sēžu zālē, tiek cilāti, un sīkāk paraksturot abus šos nolēmumus, jo, manuprāt, tiesiskā valstī tiesu nolēmumi ir jāpilda gan valdībai, gan arī politiskajām partijām. Proti, izskatījis lietu, Administratīvo lietu departaments kā spriedumā, tā arī blakuslēmumā secināja, ka gan Tautas partijas, gan LPP/LC apvienības 9. Saeimas priekšvēlēšanu aģitācijai izlietoto finanšu līdzekļu apmērs ir pārsniedzis noteiktos politisko organizāciju priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojumus. Līdz ar to (es citēju) „tika pārkāpta Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma 8. 4. panta pirmā daļa”. Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments ir atzinis, ka vēlēšanu norisē šīs politiskās organizācijas (partijas) ir ieguldījušas ievērojami vairāk finanšu līdzekļu, nekā to pieļauj Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums. Un tajā pašā laikā Senāts arī uzsver, ka valsts institūcijas neko nav darījušas, lai savlaicīgi šos pārkāpumus novērstu. Kas tad veic kontroli pār šo likumu ievērošanu? Saskaņā ar Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma 13. pantu šī kontrole ir jāveic Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, bet atbildība par minētajā likumā ietverto tiesību normu pārkāpumu ir noteikta šā likuma 10. pantā. Un, proti, ja šeit tiek konstatēti 8. 4. panta noteikumu pārkāpumi, iestājas administratīvā atbildība. Tomēr Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments ir secinājis, ka ar minētajām tiesību normām, kā arī ar pārējām Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma tiesību normām Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam vai kādai citai valsts pārvaldes iestādei nav piešķirta kompetence novērst noteikto politisko organizāciju (partiju) priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojumu pārkāpumus priekšvēlēšanu laikā. Administratīvo lietu departaments arī atzīst, ka valsts nav radījusi sistēmu, ar kuru tiktu nodrošināta ar priekšvēlēšanu izdevumu ierobežojumiem saistīto pārkāpumu savlaicīga un efektīva novēršana, tādējādi radot draudus tiesisku vēlēšanu norisei. Administratīvo lietu departaments uzskata, ka valstij ir pienākums veikt nepieciešamos pozitīvos pasākumus vēlēšanu tiesiskuma nodrošināšanai, tas ir, izveidot tādu tiesisko regulējumu, saskaņā ar kuru kompetenta valsts pārvaldes iestāde īstenotu kontroli (es citēju) „jau šādu pārkāpumu izdarīšanas laikā un novērstu tos, nevis tikai pēc vēlēšanām konstatētu pārkāpuma faktu un liktu attiecīgos līdzekļus atmaksāt”. Citāta beigas. Pamatojoties uz abiem šiem tiesas nolēmumiem, es aicinu, kolēģi, jūs atbalstīt Kampara kunga priekšlikumu. Paldies.".
- 2008_07_17-seq449 language "lv".
- 2008_07_17-seq449 speaker Ilma_Cepane-1947.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q822919.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q2167704.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q1021632.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q1250133.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q130614.
- 2008_07_17-seq449 mentions Q1756085.