Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_07_17-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2008_07_17-seq12 type Speech.
- 2008_07_17-seq12 number "12".
- 2008_07_17-seq12 date "2008-07-17".
- 2008_07_17-seq12 isPartOf 2008_07_17.
- 2008_07_17-seq12 spokenAs 50.
- 2008_07_17-seq12 spokenText "Godātie deputāti! Šā likumprojekta 6. panta redakcija paredz par valsts galveno autoceļu lietošanu ieviest maksu, ja transportlīdzekļa pilna masa pārsniedz 12 tonnas. Likumprojektu sagatavojusi Satiksmes ministrija, to iesniedzis Ministru kabinets. Tomēr jāatzīst, ka autopārvadātāju kompānijas ir satraukušās, jo šādas maksas ieviešana par autoceļu lietošanu būs vēl viens slogs šajā grūtajā laikā, kad autopārvadātāji jau tā ir krīzes nomocīti, kad aug degvielas cenas… Tāpēc ir jāizvērtē visi argumenti - nodot vai nenodot šo likumprojektu tālākai tā izstrādei un virzībai. Vispirms ir jāatzīmē tas, ka te nav pateikts laiks, kad šīs likuma normas stājas spēkā, - vai tas būs nākamajā gadā vai tūlīt pēc šā likuma pieņemšanas. Kādas varētu būt sekas? Acīmredzot vismazāk maksās ārvalstu pārvadātāji, jo viņu dienas maksa ir paredzēta 7,7 lati, bet ieguvums no tā valsts budžetam būs tikai 1,5 miljoni latu. Latvijas autokravu pārvadātāji, kas veic starptautiskos pārvadājumus, valsts budžetam dos apmēram 4,8 miljonus latu, bet valstī reģistrētie 40 000 kravas auto, kas pārvadā vietējās kravas Latvijas teritorijā, dos vislielāko ieguldījumu - 5,6 miljonus latu. Tas viss ir minēts tikai anotācijā. Tā kā šajā likumprojektā ir paredzēts, ka visas normas, kas regulēs šo maksas iekasēšanu, nosaka Ministru kabinets, un šajā likumprojektā nav noteikti nekādi kritēriji, tad es uzskatu to par nepieņemamu. Vispirms bija jāsagatavo šie kritēriji, lai zinātu, ko maksās un kā maksās, jo arī šie skaitļi, kurus es nupat nosaucu, ir minēti tikai anotācijā. Lai gan kravas auto pārvadātāji pārvietojas ne tikai pa valsts ceļiem, šo maksu par galveno valsts autoceļu lietošanu ir paredzēts ieskaitīt tikai Ceļu fondā, bet no šā Ceļu fonda ļoti maza daļa tiek lauku ceļiem, pašvaldību ceļiem. Tāpēc arī šī peļņas sadale būtu ļoti rūpīgi jāizvērtē. Tātad, tā kā likumā nav precīzi atrunāti nosacījumi, mums ir jābūt tādai pārliecībai, ka mēs šajā, varētu teikt, degvielas cenu pieauguma un krīzes periodā neizputināsim savus iekšējos autopārvadātājus. Tāpēc partijas „Pilsoniskā Savienība” frakcija uzskata, ka likumprojekts šādā, praktiski nesagatavotā, redakcijā nav nododams komisijām. Satiksmes ministrijai bija jāveic ļoti rūpīgas konsultācijas ar organizācijām, kas pārstāv kravu pārvadātājus Latvijā. Paldies par uzmanību.".
- 2008_07_17-seq12 language "lv".
- 2008_07_17-seq12 speaker Anna_Seile-1939.
- 2008_07_17-seq12 mentions Q211.