Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_06_29-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2008_06_29-seq24 type Speech.
- 2008_06_29-seq24 number "24".
- 2008_06_29-seq24 date "2008-06-29".
- 2008_06_29-seq24 isPartOf 2008_06_29.
- 2008_06_29-seq24 spokenAs 50.
- 2008_06_29-seq24 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Kolēģi! Valdības izveidotās komisijas atzinums, ar kuru - es ceru! - jūs visi esat iepazinušies, lielā mērā balstās uz Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tostarp šā likuma 10. pantu, kas noteic valsts pārvaldes galvenos principus. Atzīstot, ka Loskutovs nav realizējis viņam piešķirto kompetenci, komisija ir atsaukusies uz Valsts pārvaldes likuma 10. panta pirmajā daļā noteikto likumības principu. Taču blakus likumības principam pastāv vēl arī citi valsts pārvaldes principi, kuri deputātiem, balsojot par šo sagatavoto lēmuma projektu, būtu jāizvērtē. Un visupirms es gribu runāt par procesuālā taisnīguma principu, kas noteic, ka amatpersona, par kuras objektivitāti var pastāvēt pamatotas šaubas, nepiedalās lēmuma pieņemšanā. Šis princips salīdzinājumā ar Muižnieces kundzes pieminēto Interešu konflikta novēršanas likumā esošo normu, manuprāt, ir virs šīs normas, un nav šaubu, ka divi valdības izveidotās komisijas locekļi - deputāts Jaundžeikars un ministrs Veldre - nav objektīvi lēmuši par Loskutova atbilstību vai neatbilstību amatam. Kā zināms, viņi viņiem vien zināmu iemeslu dēļ, bet man šķiet, ka aiz ļoti lielas pašpārliecinātības pirms lietas izskatīšanas ir pauduši viedokli, ka Loskutovam nav vietas KNAB priekšnieka amatā. Saskaņā ar KNAB lēmumu gan Latvijas Pirmās partijas un partijas „Latvijas Ceļš” apvienībai, gan Tautas partijai par rupjiem (es uzsveru - rupjiem!) Politisko partiju finansēšanas likuma pārkāpumiem valsts budžetā ir jāiemaksā, kā mēs zinām, vairāk nekā 1,5 miljoni latu. Turklāt pagājušā gada decembrī Loskutovs ir iesniedzis tiesā prasību par Latvijas Pirmās partijas un partijas „Latvijas Ceļš” darbības apturēšanu, jo minētā partija pat pēc rakstveida brīdinājuma nav izpildījusi likumā noteiktās prasības. Kā zināms, pēc tam sekoja šīs partijas reorganizācija. Ir zināms, ka strīda izskatīšana starp biroju un šīm partijām notiks tiesā, un biroja priekšnieks ir tā persona, kas šādās lietās pilnvaro noteiktu cilvēku iet uz tiesu un pārstāvēt biroju. Priekšnieks ir tā persona, kas paraksta arī paskaidrojumus tiesai un kopā ar biroja pārstāvi, kas piedalīsies tiesā, formulē pozīciju. Katrā ziņā divām iepriekš minētajām partijām Loskutova paustā pozīcija ir ļoti, ļoti neizdevīga. Ir apšaubāms arī tas, vai objektīvi par Loskutova kunga atstāšanu vai neatstāšanu amatā varētu lemt Juridiskās komisijas priekšsēdētājas vietnieks Rasnača kungs, jo KNAB priekšnieks Loskutovs ir pieņēmis lēmumu viņa administratīvā pārkāpuma lietā. Un vēl ļoti jāšaubās, vai objektīvi vērtēt situāciju šajā gadījumā var deputāti, kurus Loskutovs ierosinājis izdot administratīvai sodīšanai par līdzīgiem pārkāpumiem kā Rasnača kungu. Un tāpēc es aicinu kolēģi Imantu Kalniņa kungu, kolēģi Lāci… viņa šodien gan nav… Es aicinu kolēģi Brigmani un citus, kuri ir pārkāpuši likumu par interešu konfliktu novēršanu valsts amatpersonu darbībā un par kuriem šajā sakarā Loskutovs ir pieņēmis lēmumu, atturēties un nepiedalīties lēmuma pieņemšanā. Amatpersonas, kuras sagatavojušas un pieņēmušas lēmumus Loskutova lietā, nedrīkst būs personīgi ieinteresētas šā lēmuma pieņemšanā vai nepieņemšanā. Godātie kolēģi, es lūdzu jūs atcerēties vairākos Satversmes tiesas spriedumos uzsvērto, ka būtiski kāda lēmuma pieņemšanas procedūras pārkāpumi var padarīt nelikumīgu arī pašu lēmumu. Šajā lietā ir redzama cēloņsakarība starp procesuālās normas pārkāpumu un procesa rezultātu. Tālāk. Kolēģi, esiet godīgi un atzīstiet, ka gan šeit, gan arī Tiesu pils zālē attieksmē pret augstākajām valsts amatpersonām valda dubultstandarti. Tiek aizmirsts nākamais princips - vienlīdzības princips; proti, pastāvot vienādiem tiesiskajiem un faktiskajiem apstākļiem, netiek pieņemti vienādi lēmumi. Loskutova atbrīvošanas sakarā nezinātājam varētu šķist, ka valstī ir ieviests izņēmuma stāvoklis, jo šajā sakarā notiek valdības ārkārtas sēdes, notiek Juridiskās komisijas ārkārtas sēdes, pat vēlu vakarā, un kārtējā Saeimas sēde - svētdienā. Gan valdības, gan atsevišķu politisko partiju vadītāju, gan Saeimas pozīcijas rīcība līdzinās, piedodiet, man šķiet, pat histērijai. It kā no KNAB katru dienu nestu ārā simtiem tūkstošu latu. Es gribētu teikt, ka neviena valsts un pašvaldības iestāde nav pasargāta no negodīgiem darbiniekiem, arī no zagļiem. Tostarp - arī Ministru kabinets, kur pirms neilga laika bijušajam Saeimas spīkeram skaidrā dienas laikā nozaga portfeli ar vairākiem desmitiem tūkstošu latu. Valsts kontroles revīzijas atzinumos varam redzēt būtiskus pārkāpumus grāmatvedības un finanšu līdzekļu uzskaites jomā, taču „likumisko” (pēdiņās) zādzību un izsaimniekošanas gadījumos netiek vērtēta amatpersonu atbilstība ieņemamam amatam. Tālāk. Viens no valsts pārvaldes principiem paredz, ka valsts pārvaldei jādarbojas sabiedrības interesēs. Jau vairākus gadus, īpaši kopš pagājušajā gadā Kalvīša valdības organizētās akcijas pret Loskutovu, sabiedrība nav varējusi saņemt objektīvu novērtējumu KNAB un tā vadītāja darbībai korupcijas apkarošanā. Es nerunāju par šiem dokumentiem, kas šajā gadījumā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā nebija pieņemti. Protams, ka šajā ziņā Loskutova kungs ir vainīgs. Tāpēc, vadoties no samērīguma principa, kas arī ir viens no valsts pārvaldes principiem, es piekrītu ministra Broka kunga īpašajam viedoklim, ka Loskutova atbrīvošana no amata nav samērīga. Un pēdējais, ko es gribētu jums, kolēģi, teikt. Repšes kungs runāja pilnīgi pamatoti par KNAB īpašo statusu, par to, ka KNAB amatpersonām, tostarp arī Loskutova kungam, būtu jākontrolē visaugstāko amatpersonu darbība. Bet, Repšes kungs, šeit, kā es varu vērtēt, ir darbojies tā saucamais bumeranga efekts. Jo, pētot normatīvo regulējumu, kas tika pieņemts saistībā ar KNAB priekšnieku, mēs varam redzēt, ka šis priekšnieks atrodas Ministru prezidenta padotībā. Saules mūžu nenodzīvos acīmredzot neviena no šeit klātesošajām partijām. Un, ja šodien mēs atbrīvosim šo Loskutova kungu no ieņemamā amata, tad mums visiem būs jādomā par to, lai tas, kurš šo amatu ieņems, nebūtu vienkārši marionete. Pašreizējos apstākļos, manuprāt, Loskutova kungs ir vērtējams kā amatpersona, kas nav politiska amatpersona salīdzinājumā ar ministriem. Taču Loskutova kungam faktiski nav nekādu tiesību uz taisnīgu tiesu saskaņā ar Satversmes 92. pantu. Kāpēc viņam pašlaik nav? Kā jūs zināt, šis Ministru kabineta slēdziens jeb atzinums tika vērtēts kā starplēmums, kā viedoklis, kuru administratīvajā tiesā apstrīdēt nevar, ņemot vērā visus šos procesuālos pārkāpumus. Loskutovs nevar apstrīdēt Satversmes tiesā šo lēmumu, jo saskaņā ar Satversmes tiesas likumu viņš nevar iesniegt šo konstitucionālo sūdzību kā persona, kā amatpersona. Satversmes tiesā ar pieteikumu var vērsties tikai 20 Saeimas deputāti. Ņemot vērā to, manuprāt, te ir pārkāpts šis procesuālā taisnīguma princips. Un es aicinu opozīcijas partiju deputātus padomāt, vai mums tiešām kopīgi neizmantot šo iespēju. Es aicinu jūs, kolēģi, balsot pret šo lēmuma projektu un visupirms izvērtēt šīs amatpersonas ieguldījumu korupcijas novēršanā, un, izvērtējot šo ieguldījumu, salīdzinoši paraudzīties uz tiem pārkāpumiem, kādus varam atrast jebkurā valsts iestādē. Paldies jums par uzmanību.".
- 2008_06_29-seq24 language "lv".
- 2008_06_29-seq24 speaker Ilma_Cepane-1947.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q822919.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q211.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q2167704.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q1021632.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q2498135.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q1250133.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q3401675.
- 2008_06_29-seq24 mentions Q1507032.