Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_06_05-seq425> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2008_06_05-seq425 type Speech.
- 2008_06_05-seq425 number "425".
- 2008_06_05-seq425 date "2008-06-05".
- 2008_06_05-seq425 isPartOf 2008_06_05.
- 2008_06_05-seq425 spokenAs 22.
- 2008_06_05-seq425 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienījamās dāmas un kungi! Piecās minūtēs, kuras man ir paredzētas saskaņā ar Kārtības rulli, es pat nepaspēšu izlasīt Juridiskās komisijas piedāvāto ārkārtīgi garo 4. priekšlikumu, bet likumprojektā šādu priekšlikumu ir vēl 16. Tas praktiski ir jauns likums, kuru komisija, pārkāpjot Kārtības ruļļa garu, noformēja grozījumu veidā otrajam lasījumam ar mērķi izslēgt tā konceptuālās apspriešanas iespēju. Nodoms it kā būtu labs - dot cilvēkiem iespēju pārsūdzēt viņiem piespriesto arestu pirms soda izciešanas, bet, kā zināms, ar labiem nodomiem ir bruģēts ceļš uz elli. Komisijas priekšlikumi, ieskaitot arī pašlaik apspriežamo priekšlikumu, izņem no administratīvo tiesu kompetences pašas sarežģītākās administratīvo pārkāpumu lietas, to skaitā arī tādas, kuras nekādi nav saistītas ar arestu. Šīs lietas tiek nodotas vispārējās jurisdikcijas tiesām, bet līdz ar lietu nodošanu diemžēl netiek nodotas arī garantijas, kuras paredzētas Administratīvā procesa likumā, piemēram, tā 5. pantā (citēju): „Administratīvajā procesā, it īpaši pieņemot lēmumu pēc būtības, iestāde un tiesa piemērojamo tiesību normu ietvaros veicina privātpersonu tiesību un tiesisko interešu aizsardzību. ” Citāta beigas. Paradokss ir tajā apstāklī, ka garantijas, kuras, piemēram, tiek dotas Kriminālprocesa likumā, vispārējās jurisdikcijas tiesās uz šīm lietām neizplatās, teiksim, nevainīguma prezumpcija. Intereses pēc es saskaitīju to Administratīvā procesa likuma pantu skaitu, kuri garantē taisnīgu tiesu. Šādi panti izrādījās vienpadsmit. Visas šīs garantijas apsūdzētajam tiek atņemtas, bet diemžēl netiek pievienotas Kriminālprocesa likumā noteiktās garantijas, kurā šādu pantu ir astoņpadsmit. Bet kas tad paliek? Paliek četri padomju laika Administratīvo pārkāpumu kodeksa panti, viens no kuriem pēdējo reizi ir modificēts 1997. gadā, vēl viens - 1994. gadā, cits - 1992. gadā, bet pēdējais - 1984. gadā un, iespējams, palicis no Staļina 1936. gada Konstitūcijas. Manuprāt, ar šādām - vēl okupantu dotām - garantijām Eiropas Savienības dalībvalstu likumpārkāpējiem tomēr ir par maz. Vai ir kāds cits veids, kā panākt pieteikto mērķi - iespēju pārsūdzēt arestu pirms soda izciešanas? Jā, ir! No likuma ir jāizsvītro viens cipars un viens pants, kas sastāv no deviņiem vārdiem: „Lēmumu par administratīvo arestu izpilda nekavējoties pēc tā pieņemšanas. ” Pie tam visas pārējās Administratīvā procesa likuma garantijas apsūdzētajam tiek saglabātas. Un šo kā šāvienu īso likumprojektu Ministru kabinets skatīja gandrīz divus gadus. Un tas pats ir iekļauts arī citā šīsdienas darba kārtības punktā, bet tikai divu citu priekšlikumu veidā, kuri attiecas uz citu likumprojektu. Šie priekšlikumi tur ir parakstīti ar manu uzvārdu. Tas ir pēdējais, ja nemaldos, šīsdienas darba kārtības punkts. Dāmas un kungi! Aicinu jūs neatgriezties pie padomju tiesas spriešanas prakses un noraidīt gan šo, gan arī nākamos Juridiskās komisijas priekšlikumus, kā arī varbūt noraidīt pašu likumprojektu kopumā, ja gadījumā šie priekšlikumi tiktu atbalstīti. Aicinu neatbalstīt. Paldies.".
- 2008_06_05-seq425 language "lv".
- 2008_06_05-seq425 speaker Vladimirs_Buzajevs-1951.
- 2008_06_05-seq425 mentions Q193089.
- 2008_06_05-seq425 mentions Q458.
- 2008_06_05-seq425 mentions Q43070.