Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_06_04_a-seq27> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2008_06_04_a-seq27 type Speech.
- 2008_06_04_a-seq27 number "27".
- 2008_06_04_a-seq27 date "2008-06-04".
- 2008_06_04_a-seq27 isPartOf 2008_06_04_a.
- 2008_06_04_a-seq27 spokenAs 22.
- 2008_06_04_a-seq27 spokenText "Godātie deputāti! Ministru prezidenta kungs! Ministri! Mūsu frakcija uzskata, ka valstī ir ne tikai ekonomiskā krīze, bet arī skolu izglītības sistēmas krīze. Mēs visi zinām, ka izglītība ir pilnīgi atkarīga no valsts ekonomiskā stāvokļa. Kas notiek mūsu skolās? Gribētos atgādināt, ka 67,5 procenti pamatskolu audzēkņu nokārto pamatskolas kursa izlaiduma eksāmenus 1–6 ballu līmenī. Tas ir kritiski zems rādītājs! Gandrīz trīs ceturtdaļas mūsu pamatskolu absolventu eksāmenos labākajā gadījumā saņem atzīmi „3+” (pēc piecu ballu skalas). 51,1 procents vidusskolas audzēkņu nokārto vidusskolas kursa izlaiduma eksāmenus 1–6 ballu līmenī. Puse vidusskolas absolventu savas attīstības ziņā paliek pamatskolas līmenī. Pēdējo septiņu gadu laikā šie skaitļi bez būtiskām izmaiņām praktiski paliek vienā un tajā pašā līmenī. Tas nozīmē, ka izglītības sistēma atrodas ilgstošā stagnācijas stāvoklī. Tikai 9 procenti pedagoģisko fakultāšu absolventu dodas strādāt uz skolām. Kādēļ gan pūlēties par nelielu algu? Arī karjeru, strādādams skolā, neizveidosi. Var jau būt, ka pēc 20 gadiem kļūsi par mācību daļas vadītāju, taču galvassāpju būs vēl vairāk… Arī vecāki saprot, ka pieaug skolēnu mājasdarbu apjomi, ka bilingvālā apmācība krievu skolās nav nekas cits kā vien papildu (bieži – slikti sagatavota un nereti – nevajadzīga) slodze skolēniem. Pēdējie dati, kas ir mūsu rīcībā, ir visai bēdīgi: veselu skolēnu ir ne vairāk par 25 procentiem. Kā mācību pārslodze ietekmē bērnu veselību – to neviens nezina. Valsts prezidents Valdis Zatlers, uzstājoties Jelgavā, ir teicis: „Neskatoties uz to, ka gadu no gada valsts palielina finansējumu izglītības vajadzībām, adekvāta atdeve nav vērojama. ” Izglītības kvalitāti nekādi neietekmē skolu finansēšanas apjoms, nav radīti apstākļi veselīgai konkurencei skolu starpā. Pedagogu kvalifikācijas celšana tiek īstenota, nevis izejot no principa – kursi, lai atrisinātu pastāvošās problēmas, bet kursi pašu kursu dēļ. Skolu materiālā bāze principiāli netiek atjaunota jau vairāk nekā 15 gadu laikā. Ierēdņi rīko populistiskas kampaņas, kuras visbiežāk beidzas bez jebkāda rezultāta. Pirms dažiem gadiem tika uzsākta cīņa par skolēnu somu svara atvieglošanu. Sākās un tā arī apklusa, jo atvieglot skolēnu somu svaru var tikai vienā veidā – nopirkt skolām mācību grāmatu dubultkomplektus visām klasēm, lai viens komplekts būtu skolā, bet otrs – mājās. Godātie kolēģi! Ko mēs šodien dzirdējām no Ministru prezidenta? Globalizācija, objektīvie apstākļi, izdarīt nevar gandrīz neko! Mēs uzskatām, ka, mērķtiecīgi un cītīgi strādājot, var pilnveidot gan ekonomiskos rādītājus, gan skolas izglītības nozari. Paldies par uzmanību. (Aplausi.)".
- 2008_06_04_a-seq27 language "lv".
- 2008_06_04_a-seq27 speaker Valerijs_Buhvalovs-1957.
- 2008_06_04_a-seq27 mentions Q25931626.
- 2008_06_04_a-seq27 mentions Q179830.
- 2008_06_04_a-seq27 mentions Q182673.