Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_04_24-seq111> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2008_04_24-seq111 type Speech.
- 2008_04_24-seq111 number "111".
- 2008_04_24-seq111 date "2008-04-24".
- 2008_04_24-seq111 isPartOf 2008_04_24.
- 2008_04_24-seq111 spokenAs 22.
- 2008_04_24-seq111 spokenText "Labrīt, cienījamās dāmas un godātie kungi! Mūsu 2. priekšlikums ir pirmais un varbūt ne visai veiksmīgais mēģinājums atrisināt problēmu, kura ir saistīta ar ārzemēs nopelnītās naudas papildu aplikšanu ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija veltīja speciālu sēdi, lai izpētītu šo problēmu. Valdības eksperti apstiprināja, ka tad, ja ārzemēs strādājošais Latvijas pilsonis vai nepilsonis savu dzīvesvietu ir deklarējis Latvijā, nodokļu starpība būtu jāsedz ik gadu, iesniedzot Valsts ieņēmumu dienestam deklarāciju par saviem ienākumiem. Šādu pienākumu paredz Latvijas normatīvie akti, kuri savukārt balstās uz starpvalstu divpusējiem līgumiem. Piemēram, jau 1997. gadā starp Latvijas Republiku un Īriju tika noslēgta Latvijas Republikas valdības un Īrijas valdības konvencija par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu attiecībā uz ienākuma un kapitāla pieauguma nodokļiem. Praktiskās sekas ir šādas: ņemot vērā to, ka Īrijā iedzīvotāju ienākuma nodokļa likme ir 20 procenti, bet Latvijā - 25 procenti, Latvijas iedzīvotājiem, rezidentiem, ir jāsedz šī starpība. Ja cilvēks, piemēram, ir strādājis gadu Īrijā, mēnesī pelnot tūkstoti latu, tad šī nodokļa starpība var sasniegt pat 1050 latu gadā. Sods par deklarācijas neiesniegšanu Latvijā var būt līdz 500 latiem. Pagaidām vienotas datubāzes par cilvēkiem, kas strādā ārpus Latvijas, nav, tomēr ir arī daži cilvēki, kuri jau ir samaksājuši nodokļa starpību. Kā mēs varējām saprast no valdības speciālistu teiktā, tādu cilvēku nebija daudz. Un diez vai Valsts ieņēmumu dienests ir piemērojis soda sankcijas pret tiem, kuri savus ienākumus nedeklarēja un nemaksāja. Varam secināt, ka šī norma ir pusdzīva. Šogad pavasarī par pienākumu samaksāt šā nodokļa starpību bija daudz rakstīts Latvijas laikrakstos, un lasītāju reakcija pret atbilstošās normas pastāvēšanu Latvijas likumos bija izteikti negatīva. Komentāros Īrijā strādājošie Latvijas pilsoņi rakstīja, ka viņi darīs visu, lai papildus nemaksātu nodokļus Latvijas budžetam. Un viņi savu solījumu jau ir izpildījuši. Īrijas latvieši organizēja tautiešu masveida reģistrēšanos Īrijas pašvaldībās, oficiāli kļūstot par Īrijas rezidentiem. Ar to tika pārtraukta mūsu viesstrādnieku vēl viena legāla un psiholoģiska saite ar Latviju. Tas ir slikts rezultāts. Esmu pārliecināts, ka likums, kurš spiež Latvijas viesstrādniekus reģistrēties par citu valstu pastāvīgajiem iedzīvotājiem, neatbilst Latvijas interesēm. Saglabājot likumos pret ārzemēs strādājošajiem Latvijas iedzīvotājiem nedraudzīgas normas, mēs zaudējam arvien vairāk darbspējīgo iedzīvotāju. Šodien es neaicinu atbalstīt mūsu 2. priekšlikumu, jo tas tehniski nevar atrisināt problēmu saistībā ar ārvalstīs nopelnīto ienākumu papildu aplikšanu ar Latvijas nodokli. Esmu pārliecināts, ka Saeimā nepieciešama pilnvērtīga diskusija par darba migrācijas pozitīvo ietekmi uz Latvijas ekonomiku un par kompleksiem pasākumiem, kuri varētu sekmēt viesstrādnieku atgriešanos Latvijā. Paldies par uzmanību.".
- 2008_04_24-seq111 language "lv".
- 2008_04_24-seq111 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 2008_04_24-seq111 mentions Q822919.
- 2008_04_24-seq111 mentions Q211.
- 2008_04_24-seq111 mentions Q22890.