Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_04_10-seq27> ?p ?o. }
Showing items 1 to 48 of
48
with 100 items per page.
- 2008_04_10-seq27 type Speech.
- 2008_04_10-seq27 number "27".
- 2008_04_10-seq27 date "2008-04-10".
- 2008_04_10-seq27 isPartOf 2008_04_10.
- 2008_04_10-seq27 spokenAs 139.
- 2008_04_10-seq27 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Augsti godātais Ministru prezidenta kungs! Godātie kolēģi deputāti un ministri! Šodien mēs lemjam par demisijas pieprasīšanu vai nepieprasīšanu ministram, kura ietekme dažkārt ir lielāka, nekā noteikts ar likumu. Un, palasot avīzes vai paskatoties televizoru, tiešām tā sāk likties. Lieldienās uzsniga biezāka sniega kārta, un ceļu tīrīšanas tehnika netika ar to galā. Kas ir vainīgs? (No zāles dep. J. Dobelis: „Arī Šlesers!”) Šlesers! Starp citu, sniegs uzkrita arī Atēnās, Romā, Prīzē un Madridē. Tur notiekošo citādāk kā par haosu nenosauksi. Kas vainīgs? Šlesers, kurš gan cits! Godātie kolēģi! Esmu deputāts un arī Aināra Šlesera partijas biedrs, un kā deputāts es balsoju par Godmaņa valdības apstiprināšanu, arī par Aināra Šlesera apstiprināšanu satiksmes ministra amatā. Un esmu uzņēmies atbildību, pasakot, ko ministrs šīs un iepriekšējās valdības laikā ir izdarījis. Pirmkārt. Ir atjaunots Valsts autoceļu fonda finansējums, kas šogad sasniedzis 70 procentus no degvielas akcīzes nodokļa, un tādējādi budžeta finansējums valsts autoceļiem palielinājies no 72 miljoniem latu 2004. gadā līdz 220 miljoniem latu šogad, savukārt pašvaldībām piešķirto dotāciju apjoms - no 18 miljoniem latu 2004. gadā līdz 70 miljoniem latu šogad. Starp citu, demisijas pieprasītāji - „Jaunais laiks” - fondu savulaik likvidēja un autoceļus, tā teikt, atmeta par desmit gadiem atpakaļ. Otrkārt. Pagājušajā gadā būvdarbi veikti vairāk nekā tūkstoš kilometriem ceļu un 45 tiltiem, un tie ir visapjomīgākie ceļu būvniecības un atjaunošanas darbi kopš valsts neatkarības atjaunošanas. Treškārt. Pašvaldībās veikti šādi darbi (un to uzskaitījums ir mana atbilde meļiem un liekuļiem, kas nesen raidījumā Latvijas radio apgalvoja, ka Aināra Šlesera laikā neesot uzbūvēts neviens ceļš): pabeigta Ventas tilta rekonstrukcija Nīgrandē un autoceļa Jelgava - Iecava rekonstrukcija; Balvos rekonstruēta Brīvības iela līdz pilsētas robežai un Bērzpils ielas aktīvākā zona, kā arī rekonstruēts tilts pār Balupi; Jēkabpilī atjaunots asfaltbetona segums Brīvības ielas posmā un veikti satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi, rekonstruējot Vienības ielu, Draudzības aleju un Brīvības ielu, vairākās pilsētas ielās ir ierīkots apgaismojums; Rēzeknē rekonstruēta Krišjāņa Barona iela; Valkā rekonstruēta Rūjienas iela, ko tranzīts izmanto ceļā kā pārejas punktu uz robežas ar Igaunijas Republiku; sakārtota Stacijas iela un Krasta iela, kā arī Raiņa un Rūpniecības iela, kuras ir uzskatāmas par Madonas pilsētas apvedceļu; būvniecības darbi ir veikti Rīgas ielā un Daugavpils ielā Ogres pilsētā un Rīgas ielā Jelgavā; nodots ekspluatācijā Stacijas ielas un Krasta ielas posms, kā arī tilts pār Balupi Balvu pilsētā; Jelgavas pilsētā ir pabeigta Rīgas ielas rekonstrukcija posmā no Loka maģistrāles līdz administratīvajai robežai - Ozolniekiem (tas ir pēdējais posms Rīgas ielas sakārtošanā Jelgavas pilsētā); uzsākti būvdarbi autoceļa E22 posmā Jēkabpils-Varakļāni, un šos darbus plānots pabeigt 2009. gadā (rekonstruējamā posma garums ir 48 kilometri, un plānotās izmaksas - 79,5 miljoni latu). Ceturtkārt. Ir uzsākts un pabeigts būvēt pirmais kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas jaunuzbūvētais ceļš - Saulkrastu apvedceļš. Papildus tam rekonstruēts posms Skulte-Svētciems. Piektkārt. Rekonstruēts VIA Baltica posms Ķekava-Iecava. Domāju, Šlesera personīgs nopelns un panākums ir pasažieru skaita pieaugums vairāk nekā piecas reizes lidostā „Rīga” - no 0,6 miljoniem 2003. gadā līdz 3,2 miljoniem pasažieru pērn. Tādējādi Rīgas lidosta kļuvusi par straujāk augošo lidostu Eiropā. Apkalpoto pasažieru skaits ir tikpat liels, cik Tallinas un Viļņas lidostās kopā. airBaltic pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis piecas reizes, regulāro maršrutu skaits - no 12 līdz 45. Ir izveidojusies filiāle Viļņā. Konkurences pieaugums. Tagad ir pāri par 20 aviosabiedrībām ar 70 tiešiem reisiem, bet savulaik bija tikai pāris kompānijas un 15 tiešie reisi, kur krējumu, kā jūs zināt, nosmēla ārvalstu kompānijas. Cienījamā Konkurences padome gan nekautrējās klaji melot, ka it kā esot vērojama konkurences samazināšanās. Skaitļi liecina par pretējo. Turpinās lidotas „Rīga” skrejceļu pagarināšana un apgaismojuma sistēmas modernizācija. Uzsākts darbs pie faktiski jaunas lidostas būvniecības. Tālākā nākotnē tā varēs uzņemt līdz 30 miljoniem pasažieru. Ir uzsākta Liepājas lidostas kā starptautiskas lidostas darbība. Sabiedriskais transports. Ir būtiski palielinājies valsts finansējuma apjoms sabiedriskajam transportam: 2004. gadā tas bija 23,7 miljoni, šogad - 64,6 miljoni. Ir uzsākta elektrovilcienu modernizācija. Jau modernizēti septiņi elektrovilcieni un 5 motorvagoni, līdz šā gada jūlijam vēl tiks rekonstruēti 10 vilcienu sastāvi. Tiek plānota jaunu vilcienu iegāde. Veikti Valmieras, Krustpils, Ziemeļblāzmas, Vecumnieku, Brocēnu, Stendes staciju, Ikšķiles un Vaivaru pieturpunktu ēku remonti. Pēc ugunsgrēka atjaunota Atgāzenes pieturpunkta ēka. Turpinās Jelgavas stacijas kapitālais remonts. Veikts perona remonts Skrīveru stacijā, Jaunolaines un Baložu pieturpunktos. Pasažieriem ar kustību traucējumiem ierīkota Ikšķiles stacijā slīpne bez pakāpieniem. Ir atjaunota dzelzceļa pasažieru satiksme posmā Rīga-Liepāja. Šogad atjaunos vilcienu satiksmi uz Valgu un Ventspili. Ir panākta vienošanās ar Rīgas domi par pašvaldības pasūtījumu pasažieru pārvadājumiem Rīgas pilsētas robežās. Rekonstruēts ceļa posms Nirza-Ploski, lai novērstu kravas automašīnu stāvēšanu ceļa posmā Ludza-Terehova. Jā, vēl ir jāstāv rindā, bet tagad vismaz civilizētos apstākļos. No Rīgas un Liepājas ostām uzsākti regulāri konteinerkravu pārvadājumi pa dzelzceļu, tādējādi būtiski atslogojot kravu pārvadājumus pa autoceļiem un mazinot autokravu rindas uz robežas. Tā ir tikai daļa no acīm redzami paveiktajiem darbiem. Man, tāpat kā jums, kolēģi, nebija problēmu iegūt šo informāciju par satiksmes ministra un Satiksmes ministrijas darbu un paveikto, jo es kā deputāts sekoju līdzi šim darbam. Diemžēl jums, „Jaunā laika” esošajiem un bijušajiem deputātiem, patīk sevi turēt nezināšanā. Jūs arī tagad neklausāties manī, lai būtu vieglāk melot - tāpat kā dot zvērestu baznīcā un pēc tam to lauzt. Zvērēt baznīcā, bet pēc tam likvidēt dievnamu atjaunošanas programmu, cienījamais Kariņa kungs. Jā, atzīšos, ir viens jautājums, kurā es esmu kritisks pret savas partijas biedra Aināra Šlesera darbu, un tas ir jautājums par „Latvijas Pastu”. Tur jau sen bija redzama vadības nespēja tikt galā ar saviem pienākumiem, tomēr ministrs acīm redzami uzticējās Škodova kungam, kas bija nācis no pastnieku vides, pārzināja sistēmu no A līdz Z. Laikam pārāk labi pārzināja, jo nespēja pieņemt tos atbildīgos lēmumus jautājumos, kas viņam, Škodovam, bijušajam pastniekam, bija sāpīgi. Bet tagad tas jādara jaunajam „Latvijas Pasta” priekšniekam. Jāatlaiž daudzi administrācijas cilvēki no darba, jāsamazina izdevumi, tāpēc būs jāslēdz vairākas nerentablas pasta nodaļas vai jānodod to funkcijas citiem. Jāpalielina ienākumi, jāpaceļ tarifi. „Latvijas Pasts” tagad ir kļuvis par problēmu, kas tiek risināta. Un, ņemot vērā iepriekš uzskaitītos ministra labos paveiktos darbus, ticu, ka tā tiks atrisināta. Tāpēc šā ministra noņemšanu, kurš problēmas nevis rada, bet gan - gluži pretēji! - spēj risināt, es personīgi uzskatu par muļķību. Zinu, ka kritizēt Šleseru tagad ir populāri. Ar to nodarbojas visi, kam vien nav slinkums. Kā rāda Valsts kontroles ziņojums, ir dažas lietas, ka zemākajā līmenī, departamentu un nodaļu līmenī, Satiksmes ministrijā jāsakārto. Tomēr es uzdrīkstēšos būt nepopulārs šodien. Mums būtu nevis jāizsaka ministram neuzticība, bet gan jāizsaka uzticība, lai palīdzētu viņam pieņemt sāpīgus, nepopulārus, bet vajadzīgus lēmumus. Paldies par uzmanību.".
- 2008_04_10-seq27 language "lv".
- 2008_04_10-seq27 speaker Janis_Smits-1968.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q211.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q2660080.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q191.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q4102950.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q193089.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q16360351.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q284106.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q2089528.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q80021.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1357342.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1807088.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q12725402.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q179830.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1773319.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q5244326.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1524.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q4471530.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1669018.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1770.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q193905.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q991548.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q406265.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q220.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q6112588.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q8080291.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q14556942.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q2807.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q2068319.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q322164.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q505421.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q7537005.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q4852504.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q20576312.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q215397.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q4803907.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q27996257.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q26388818.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q377102.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q23978456.
- 2008_04_10-seq27 mentions Q1656989.