Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2008_04_10-seq23> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2008_04_10-seq23 type Speech.
- 2008_04_10-seq23 number "23".
- 2008_04_10-seq23 date "2008-04-10".
- 2008_04_10-seq23 isPartOf 2008_04_10.
- 2008_04_10-seq23 spokenAs 5.
- 2008_04_10-seq23 spokenText "Ministru prezidenta kungs! Ministri! Prezidija priekšsēdētāj! Kolēģi! Šodien centīšos vairāk diskutēt par tām lietām, kuras iepriekš masu medijos varbūt nav tik skaļi izskanējušas. Daudz mēs esam dzirdējuši par Valsts kontroles konstatētajiem faktiem, daudz mēs esam dzirdējuši arī par to, cik bēdīgā stāvoklī šobrīd atrodas „Latvijas Pasts”. Esam arī dzirdējuši versijas par to, ka tas, iespējams, notiek arī vairāk vai mazāk apzināti, - tas, kas šobrīd notiek „Latvijas Pastā”. Šī diskusija, es domāju, jau ir bijusi diezgan plaša, un šis nav tas jautājums, par kuru es šodien vēlos runāt. Es vairāk vēlos runāt par attieksmi - par vairākām lietām, kas, manuprāt, raksturo katastrofāli nepareizo attieksmi. Un tā pirmā un pati galvenā lieta, manuprāt, ir šāda. No Satiksmes ministrijas rīcības šobrīd izriet tas, ka politika, kas ir saistīta ar bērniem un ar izglītību, ir krasi vērsta pret bērniem un pret izglītību. Kāpēc? Paskaidrošu kāpēc. Tāpēc, ka pavisam nesen mēs pieņēmām jauno Sabiedrisko pārvadājumu likumu, kurā par prioritāti noteicām to, ka, plānojot reģionālos maršrutus, vispirms ir jāparedz iespēja bērniem nokļūt skolās. Likumā skaidri un gaiši to ierakstījām. Līdz pagājušā gada nogalei pagastiem bija jāiesniedz savi priekšlikumi par maršrutu tīklu. Es zinu ļoti daudzus gadījumus, bet visbiežāk tas noticis Leišmalē, tas ir, Daugavas kreisajā krastā, Jēkabpils un Aizkraukles rajonā, kad pagasti tika piedāvājuši, lai viņu bērni varētu laikus nokļūt skolās, tādu, tādu un tādu maršrutu. Rezultātā tika saņemts atteikums, jo, raugi, ceļi esot galīgi nelietojami. Un vēl daudzi citi iemesli tam tika minēti. Tādējādi šie maršruti netiks nodrošināti. Šobrīd, godājamie kolēģi, Ministru kabinetā uz saskaņošanu ir iesniegts Ministru kabineta likumprojekts „Par sabiedriskajiem pārvadājumiem”, kurā šī prioritāte, plānojot maršrutus, vispirms nodrošināt tieši bērnu nokļūšanu skolā, tiek svītrota. Tātad attieksme pēkšņi atkal ir mainījusies. Es uzskatu, ka tā ir katastrofāla un kritiska rīcība no Satiksmes ministrijas puses. Otra lieta. Joprojām runāšu par tiem pašiem laukiem. Mēs visi ļoti labi saprotam, ka pamatiedzīvotāji Latvijā ir nevis Rīgas centrā, bet tomēr reģionos. Satiksmes ministrijas attieksme šobrīd ir apmēram šāda: „50-60 kilometri ap Rīgu un 20 kilometri ap lielajām pilsētām - par to mēs parūpēsimies. Pārējie? A tās ir katra jūsu paša problēmas. Tieciet pašas, mazās pagastu pašvaldības un mazās pilsētas, galā! Katrs pats tieciet skaidrībā par savām problēmām!” Otrās šķiras ceļu ilgtermiņa attīstības programmas Latvijā nemaz nav. Ir tikai pamatnostādnes. Šīs pamatnostādnes īstenībā ir plānotas līdz 2015. gadam, bet tās risina, labākajā gadījumā, vienas trešās daļas ceļu problēmas. Jūsu zināšanai, kolēģi: šobrīd 48 procenti otrās šķiras ceļu asfalta seguma jau ir faktiski sabrukuši, vairs nav ekspluatējami. 37 procenti grants ceļu šobrīd faktiski jau ir sabrukuši un nav vairs ekspluatējami. Ar 12 miljoniem latu gadā otrās šķiras ceļiem šo problēmu varēs risināt 48 gadu laikā. Tas nozīmē, ka lielākā daļa no mums nemaz nesagaidīs tādu situāciju, ka otrās šķiras ceļi būs salaboti. Nojaušot to, ka Šlesera kungs nāks tribīnē un atkal stāstīs mums pasakas par to, kā bija Repšes valdības laikā ar šo autoceļu finansējumu, apgalvošu, ka „Jaunais laiks” Ministru kabinetā piedāvāja lēmuma projektu un ka diezgan tālu šis lēmuma projekts arī aizvirzījās. Tajā bija runa par to, ka 1 procents no valsts iekšzemes kopprodukta būtu jāpiešķir tieši reģionālās infrastruktūras sakārtošanai. Un tas, starp citu, ir arī atgādinājums Tautas partijai. Ja šāda nauda tiktu piešķirta, tad teritoriālā reforma šobrīd jau būtu pabeigta. Bet to toreiz nepiešķīra, un arī finansējuma trūkums lielā mērā ir par iemeslu tam, kāpēc ir tik bēdīga situācija uz šiem ceļiem. Vēl varu piebilst arī skaitļus par to, kā tiek sadalīta Eiropas naudiņa. Apmēram 20 procenti šīs naudas tika nodoti pašvaldībām. Tā ir no kohēzijas fondiem un no visas Eiropas naudas kopumā. Apmēram 20 procenti naudas, kas tiek novirzīta ceļiem, aiziet uz pašvaldībām, bet apmēram 80 procenti šīs naudas paliek valstij, lai gan īstenībā ceļu garums pašvaldībām ir divreiz lielāks nekā valstij. Vai tas ir godīgi? Domāju, ka tas nav godīgi. Uzskatu, ka tāda attieksme tik tiešām grauj Latvijas attīstību un sabalansētu reģionālo attīstību ilgtermiņā. Šis bija mans viedoklis par to, kāda ir attieksme pret reģioniem no Šlesera kunga puses. Bet tagad pavisam nedaudzi fakti par to, kāda ir satiksmes ministra attieksme pret valsts īpašumu. Manā priekšā ir Ministru kabineta 2004. gada 12. oktobra sēdes lēmums, kurā, lemjot par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras statusa piešķiršanu, šis statuss tiek piešķirts Rīgas Krasta stacijai. Tā ir Andrejsalas dzelzceļa stacija. Tālāk mēs 2004. gada novembrī jau lasām, ka ierēdņi steidzas izpildīt demisionējušās valdības Ministru prezidenta biedra un satiksmes ministra pienākumu izpildītāja Aināra Šlesera nodomu līdz nākamā gada vasarai likvidēt Andrejsalā rūpniecības un transporta uzņēmumus, kā rezultātā faktiski šī Krasta stacija tiek pārdota. Šī Krasta stacija tiek pārdota dzelzceļam par pusmiljonu latu. Un tālāk mēs lasām publikācijas, no kurām izriet, ka vajadzēs apmēram 35 miljonus eiro, lai ostā - šajā atlikušajā teritorijā - sakārtotu dzelzceļa infrastruktūru. Kas tā par interesantu attieksmi, ka lēti tiek pārdots kaut kādiem saviem draugiem vai paziņām tas, kas ir valsts īpašums, bet pēc tam valsts atkal investē neskaitāmus līdzekļus, lai varētu normāli funkcionēt un attīstīt šo pašu infrastruktūru tālāk? Domāju, ka arī šis gadījums, lai gan šie dokumenti, kā es saprotu, šobrīd jau ir nodoti prokuratūrai, ļoti kliedzoši demonstrē satiksmes ministra attieksmi pret valsts īpašumu. Tāpēc, kolēģi, es aicinu jūs šodien diskutēt un pierādīt savu viedokli, kā arī aicinu atbalstīt satiksmes ministra demisiju.".
- 2008_04_10-seq23 language "lv".
- 2008_04_10-seq23 speaker Dzintars_Zakis-1970.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q211.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q2660080.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q193089.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q47182.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q1092499.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q1357342.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q1807088.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q1250133.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q406265.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q15379125.
- 2008_04_10-seq23 mentions Q3112425.