Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_12_13-seq268> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2007_12_13-seq268 type Speech.
- 2007_12_13-seq268 number "268".
- 2007_12_13-seq268 date "2007-12-13".
- 2007_12_13-seq268 isPartOf 2007_12_13.
- 2007_12_13-seq268 spokenAs 22.
- 2007_12_13-seq268 spokenText "Labdien, cienījamās dāmas un godātie kungi! Ja mēs šodien atbalstīsim 4. piedāvāto grozījumu, tad turpmāk daži valstsvīri un žurnālisti varētu tikt sodīti par nepatiesu ziņu izplatīšanu par Latvijas finanšu sistēmas stāvokli. Un pirmais, kas ciestu pēc jaunās normas ieviešanas, varētu būt Ministru prezidents Aigars Kalvītis, kurš oktobrī, aicinot atbalstīt 2008. gada valsts budžeta pieņemšanu, solīja, ka inflācija nākamgad būs tikai 6,4 procenti, un tas ir apstākļos, kad vairākums nopietnu ekspertu ir apgalvojuši, ka inflācijas līmenis 2008. gadā sasniegs 12 vai pat 14 procentus. Pēc šā fakta konstatēšanas mēs varam secināt, ka Kalvīša kungs ir apzināti izplatījis nepatiesas ziņas un līdz ar to radījis kaitējumu privātām personām un valstij, jo, paļaujoties uz premjera apgalvojumu, dažas privātpersonas varēja nepareizi novērtēt savu maksātspēju. Tās varbūt jau ir paņēmušas jaunus patērētāja kredītus, tādā veidā vēl vairāk palielinot inflāciju valstī. Protams, nav iespējams pierādīt, ka Ministru prezidents ir izplatījis nepatiesas ziņas par valsts finansiālo stāvokli mantkārīgos nolūkos. Tad viņš varētu tikt sodīts atbilstoši 194. 1 panta pirmajai vai otrajai daļai, jo šis noziegums ir izdarīts personu grupā, un šī grupa ir Ministru kabinets. Un ko dabūs ministrija par apzināti nepatiesu ziņu izplatīšanu par inflācijas līmeni? Brīvības atņemšanu uz laiku līdz četriem gadiem vai piespiedu darbu? Taču apstākļos, kad vēl līdz šim brīdim nav iespējams atrast jaunu premjeru, piespiedu darbs vecajam premjeram varbūt būtu pagaidu risinājums. Labi, tas viss ir tikai joks! Es novedu situāciju līdz absurdam, jo, protams, neviens ministrus par nepatiesām, par nepareizām prognozēm turpmāk nesodīs. Bet, nopietni runājot, jaunā norma Krimināllikumā radīs likumīgu mehānismu žurnālistu vajāšanai. Turpmāk jebkāds negatīvs vai radikāls valsts finanšu situācijas novērtējums varētu kalpot par formālu iemeslu žurnālistu, publicistu vai neatkarīgo ekonomistu vajāšanas uzsākšanai. Pierādīt vainu tiesā būs diezgan grūti, bet būtiski ierobežot vārda brīvību ar šādiem paņēmieniem ir visai iespējams. Piemēram, ja cilvēks ir publiski apgalvojis, ka ekonomiskā situācija valstī ir bēdīga, formāli tas varētu kļūt par pamatu kriminālvajāšanai, jo vienmēr var atrast faktus, kas liecina par labu pretējam novērtējumam. Un otrādi. Manuprāt, šodien piedāvātās redakcijas galvenā neatrisinātā problēma ir robežas noteikšana starp ziņas izplatīšanu un viedokļa paušanu - starp ziņu un prognozi, starp ziņu un novērtējumu. Un kāds ir secinājums? Šodien jaunu normu pieņemšana Krimināllikumā attiecībā uz ziņu izplatīšanu par finanšu stāvokli valstī būtu kļūdaina, tāpēc es mūsu frakcijas vārdā lūdzu jūs neatbalstīt šo priekšlikumu un atgriezties pie jaunas redakcijas izstrādāšanas, kad Krimināllikums nākamreiz tiks atvērts grozīšanai. Paldies.".
- 2007_12_13-seq268 language "lv".
- 2007_12_13-seq268 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 2007_12_13-seq268 mentions Q211.
- 2007_12_13-seq268 mentions Q1020384.
- 2007_12_13-seq268 mentions Q210715.