Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_11_22-seq304> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2007_11_22-seq304 type Speech.
- 2007_11_22-seq304 number "304".
- 2007_11_22-seq304 date "2007-11-22".
- 2007_11_22-seq304 isPartOf 2007_11_22.
- 2007_11_22-seq304 spokenAs 22.
- 2007_11_22-seq304 spokenText "Šis priekšlikums - atcelt ierobežojumu Latvijas nepilsoņiem strādāt par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem - ir absolūti dabisks, un to ir ļoti grūti apstrīdēt. Paši par sevi šie regulatori nebūt nav Latvijas izgudrojums. Tas ir aizgūts no Rietumiem. Regulatora uzdevums ir būt par vidutāju starp valsti un iedzīvotājiem tādā delikātā lietā, kāda ir tarifu noteikšana, jo šo tarifu apmērs ietekmē ikviena sabiedrības locekļa dzīvi. Attiecīgi regulatoram piemīt divējāda daba. Daudz lielākā mērā viņš ir nevis valsts ierēdnis, bet gan sabiedrības kalps, un viņu izvirza nevis valdība, bet Saeimas vai pašvaldības deputāti. Ņemot vērā šo apstākli, uz viņu nevar attiecināt Satversmes 101. pantu, kurā ir rakstīts, ka ikvienam Latvijas pilsonim ir tiesības likumā paredzētajā veidā piedalīties valsts un pašvaldību darbībā, kā arī pildīt valsts dienestu. Latvijas nepilsoņi šajā pantā netiek minēti, bet tas nebūt nenozīmē, ka viņi nevar piedalīties valsts un pašvaldību darbā. Dāmas un kungi! Savā 11. oktobrī iesniegtajā jautājumā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram PCTVL frakcija bija uzskaitījusi tās 30 pašvaldības, kuras patvaļīgi nepielaiž nepilsoņus darbībai pašvaldību komisijās un darba grupās. Un ministrija atzina, ka mums ir taisnība. Tā nosūtīja šīm pašvaldībām direktīvu vēstuli ar prasību atcelt pretlikumīgos ierobežojumus. Sakarā ar to gribētos atzīmēt, ka regulatoru padomes tiek izveidotas nevis tikai valsts līmenī, bet arī pašvaldībās. Pašvaldības pēc savas izvēles var uzticēt tā vai cita pakalpojuma regulēšanu vai nu regulatoram, vai komisijai. Ņemiet vērā, ka nepilsonis ir pilntiesīgs darboties pašvaldības komisijā un pildīt tos pašus pienākumus, kādus izpilda regulatora padomes locekļi, tāpēc ierobežojums nepilsoņiem strādāt par regulatoriem vēl lielākā mērā izskatās nejēdzīgs. Atbildīgās komisijas sēdē tika izteikts viens vienīgs iebildums pret PCTVL priekšlikumu: „Lai nepilsoņi naturalizējas un tad regulē visu, ko vien tie vēlas!” Piebildīsim, ka tas ir tirgus tantes, nevis likumdevēja arguments. Ar šo argumentu var attaisnot jebkuru ierobežojumu nepilsoņiem, piemēram, strādāt par trolejbusa konduktoru. Likumdevējam, ieviešot kādu ierobežojumu, pirmām kārtām ir jānorāda uz sabiedrisko labumu, kuru šis ierobežojums atnesīs. Viņam ir jānorāda arī uz to bīstamību, kura draud sabiedrībai, ja ierobežojums netiks ieviests. Un visbeidzot viņam ir jāpamato ierobežojuma samērīgums un jāpierāda, ka tādu pašu labumu sabiedrībai nevar nodrošināt ar citiem līdzekļiem. Dāmas un kungi! Esmu dziļi pārliecināts, ka šajā gadījumā neviens no jums nespēs pamatot nevienu no trim iepriekš minētajiem kritērijiem, tāpēc jums nav nekāda pamatojuma neatbalstīt šo PCTVL frakcijas priekšlikumu. Paldies par uzmanību!".
- 2007_11_22-seq304 language "lv".
- 2007_11_22-seq304 speaker Vladimirs_Buzajevs-1951.
- 2007_11_22-seq304 mentions Q822919.
- 2007_11_22-seq304 mentions Q211.
- 2007_11_22-seq304 mentions Q164226.
- 2007_11_22-seq304 mentions Q1474490.