Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_10_24_a-seq84> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2007_10_24_a-seq84 type Speech.
- 2007_10_24_a-seq84 number "84".
- 2007_10_24_a-seq84 date "2007-10-24".
- 2007_10_24_a-seq84 isPartOf 2007_10_24_a.
- 2007_10_24_a-seq84 spokenAs 100.
- 2007_10_24_a-seq84 spokenText "Augsti godātais Saeimas priekšsēdētāja kungs! Augsti godātie deputāti! Augsti vērtēju šodien iespēju paust Izglītības un zinātnes ministrijas viedokli par 2008. gada budžeta likuma projekta sadaļu, kas veltīta izglītībai un zinātnei. Īpaši vēlos izteikt pateicību par vakardien notikušo Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdi. Komisijas sastāvā ir gan pozīcijas, gan opozīcijas frakciju deputāti, taču tika demonstrēta racionāla solidaritāte, valstiska domāšana un rūpe par Latvijas intelekta izaugsmi. Sēdē vairākkārt tika akcentēts, ka Latvijas izaugsmes modelī un Latvijas Nacionālās attīstības plānā Latvijas tuvākā, kā arī perspektīvā attīstība nepārprotami saistās ar izglītības un zinātnes strauju attīstību. Šie uzsvari nenoliedzami izvirza izglītību un zinātni kā Latvijas tautsaimniecības prioritāras nozares un izglītības politikas veidotājiem, tas ir, mums, vadītājiem, skolotājiem, pētniekiem, rada nepieciešamību veikt jaunus uzdevumus. Arī demogrāfiskā situācija valstī un pieaugošā konkurence darba tirgū ir apstākļi, kas nosaka nepieciešamību attīstīt efektīvu un kvalitatīvu izglītības sistēmu, kura paver iespējas katram cilvēkam, neatkarīgi no vecuma, pilnvērtīgi attīstīt savu potenciālu sociālajā, profesionālajā un personiskajā jomā. Pats jēdziens „attīstība” sevī ietver tendenci uz perspektīvu, paver jaunas iespējas. Taču liela daļa šo iespēju ir atkarīgas no piešķirtā finansējuma. Šajā sakarā, pirmkārt, vēlos uzsvērt, ka mēs no Izglītības un zinātnes ministrijas puses vakar komisijā sniedzām jaunākos datus, kas iegūti, šā gada septembrī apkopojot iesniegtās tarifikācijas. Pašreiz varam teikt, ka vidējā pedagogu darba samaksa mēnesī ir 324 lati par 21 stundu, konktaktstundu, nedēļā. Savukārt samaksa par individuālo darbu - par rakstu darbu labošanu, par klases audzinātāja pienākumiem - ļauj šo atalgojumu vēl palielināt par 31 procentu, kas ir 100 lati. Tādējādi kopumā valstī pašreiz vidējā darba samaksa skolotājiem ir 424 lati. Tie klātesošie, kas savulaik bijuši izglītības un zinātnes ministri, zina, ka 2005. gada nogalē pedagogu darba samaksa bija aptuveni 160 latu. Tātad jāteic, ka pieaugums ir vairāk nekā būtisks. Neteiksim, ka tas ir pietiekams, bet ir tomēr jāatzīst, ka tas ir vairāk nekā būtisks. Otrkārt. Vēlos Saeimas deputātiem akcentēt, ka mums ir valdības kopējai stratēģijai jāpateicas par to, ka ir rasta iespēja izpildīt Izglītības likuma 53. panta otro daļu, tas ir, otrās daļas nosacījumu, kas paredz, ka pedagogam ar atbilstošu profesionālo kvalifikāciju darba samaksa par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagoga darba samaksas paaugstināšanas grafikā noteikto darba samaksu attiecīgajā laika posmā. Tātad no 2008. gada 1. septembra pedagogu atalgojuma palielinājums par vienu likmi, tas ir, par 21 stundu nedēļā, būs vēl 60 latu. Likuma pildīšanai nepieciešamā papildu summa, kas jau šodien izskanēja, šie 14 miljoni, ir atrasta, lai to iestrādātu budžeta projektā. Vēlos par to vēlreiz pateikties kā Saeimas deputātiem, tā arī valdības locekļiem. Savukārt mēs Izglītības un zinātnes ministrijā uzņēmāmies saistības turpināt strādāt pie pedagogu karjeras attīstības iespējām un pie darba samaksas diferenciācijas, vadoties pēc argumentētiem kvalitātes rādītājiem. Godātie deputāti! Vēl viena nupat Šadurska kunga runā izskanējusī joma, kas ir akcentēta budžetā, ir finansējums zinātnei. Izstrādājot valsts budžeta projektu 2008. gadam, Izglītības un zinātnes ministrija ņēma vērā Zinātniskās darbības likuma 33. panta otrajā daļā noteikto. Proti, 2008. gadam paredzētais valsts budžeta finansējuma pieaugums zinātniskajai darbībai ir gandrīz 5 miljoni latu. Šāds pieaugums pilnībā nodrošina nepieciešamo finanšu resursu pieaugumu valsts pētījumu programmu realizēšanai, Latvijas Zinātnes padomes darbības nodrošināšanai, kā arī zinātnisko institūtu bāzes finansējumam. Pateicos par 9. Saeimas atbalstu un izpratni par zinātnes ilgtermiņa attīstību. Zinātniskās darbības likuma grozījumi, ko šā gada pavasarī veicām, saistībā ar zinātnisko institūtu juridisko statusu un to finansēšanas kārtību, kā arī zinātnisko institūtu darbinieku atalgojuma veidošanas principiem paver iespēju attīstīt pašiniciatīvu un neorientēties vien uz finansējumu no viena avota, tas ir, no valsts budžeta. Uzskatām to par pozitīvu soli un stimulu. Jāatzīmē, ka virkne Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvu zinātnes jomā tiks līdzfinansētas, piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus: plānots, ka 2008. gadā būs 30 miljoni latu no struktūrfondiem plus 5 miljoni latu - līdzfinansējums no valsts budžeta. Tādējādi kopumā 2008. gadā tiks nodrošināts Zinātniskās darbības likuma 33. pantā paredzētais ikgadējais līdzekļu pieaugums vismaz 0,15 procentu apmērā no IKP. Plānots, ka 2008. gadā kopējais pieaugums būs 39,9 miljoni latu. Argumentēti sabalansējot gan izglītības un zinātnes prioritātes, gan, protams, arī valsts fiskālās politikas nostādnes, 2008. gada budžetā ir nodrošināts finanšu palielinājums vairākām Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošajām jomām. Šajā sakarā gribu teikt, ka ir pilnīgi jauna pozīcija - 6,8 miljoni latu izglītības iestāžu infrastruktūrai (tām, kuras nevar to iekļaut struktūrfondos). Ir piešķirti papildu līdzekļi - 12 miljoni latu augstākajai izglītībai, un papildu līdzekļi - 3,5 miljoni latu - ir piešķirti arī profesionālajai izglītībai. Efektivitāte, pieejamība un kvalitāte tuvākajā perspektīvā ir tie orientieri, tie mērķi, kuru sasniegšanai mobilizējas pašreiz Izglītības un zinātnes ministrija. Mēs ceram ar Saeimas deputātu atbalstu iet uz šiem orientieriem un tos sasniegt. Paldies par uzmanību. (Aplausi.)".
- 2007_10_24_a-seq84 language "lv".
- 2007_10_24_a-seq84 speaker Tatjana_Koke.
- 2007_10_24_a-seq84 mentions Q822919.
- 2007_10_24_a-seq84 mentions Q211.
- 2007_10_24_a-seq84 mentions Q957126.
- 2007_10_24_a-seq84 mentions Q193089.
- 2007_10_24_a-seq84 mentions Q458.