Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_10_18-seq19> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2007_10_18-seq19 type Speech.
- 2007_10_18-seq19 number "19".
- 2007_10_18-seq19 date "2007-10-18".
- 2007_10_18-seq19 isPartOf 2007_10_18.
- 2007_10_18-seq19 spokenAs 5.
- 2007_10_18-seq19 spokenText "Labrīt, kolēģi! Te jau tika daudz runāts par visu šo. Es gribētu uzsvērt tikai vienu - juridisko aspektu tajā nelikumību virknē, kura beidzās ar Loskutova kunga atstādināšanu no amata ar Ministru kabineta lēmumu. Es gribētu uzsvērt to, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta pirmā daļa noteic, ka KNAB priekšnieku ieceļ amatā uz pieciem gadiem un atbrīvo no amata Saeima pēc Ministru kabineta ieteikuma. Nu tik tālu mēs esam nonākuši. Šā paša likuma 5. panta septītā daļa paredz, ka biroja priekšnieka darbības izvērtēšanai ir Ministru kabineta (es uzsveru - Ministru kabineta!) noteiktajā kārtībā jāizveido komisija. Ministru kabinets nevar izveidot, kā viņi to darīja, komisiju KNAB priekšnieka darbības izvērtēšanai, vispirms nenosakot kārtību, kādā šī komisija ir izveidojama. Kā zināms, šāda kārtība līdz pat šim laikam nav tikusi Ministru kabinetā pieņemta. Taču atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma pārejas noteikumu 6. punktam Ministru kabinetam šādi noteikumi bija jāizdod jau triju mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. Ministru kabinets 2007. gada 26. septembrī izdeva rīkojumu Nr. 596, kurš paredz, ka vajag izveidot komisiju KNAB priekšnieka darbības izvērtēšanai sakarā ar… it kā sakarā ar biroja darbībā konstatētajām nelikumībām, un kuram gan piešķirts slepenības statuss. Nepastāvot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā prasītajai kārtībai, kādā veicama šādas komisijas izveidošana, Ministru kabinets ir balstījies uz Ministru kabineta kārtības rulli. Saskaņā ar šo normatīvo aktu Ministru kabineta rīkojums ir iekšējs tiesību akts, kas saistošs iekšēji padotām personām, nevis citām personām. Šāds tiesību normu piemērošanas akts nav administratīvais akts. Savukārt KNAB likums nepārprotami noteic, ka komisiju KNAB priekšnieka darbības vērtēšanai vada ģenerālprokurors vai viņa īpaši pilnvarots virsprokurors. Tomēr saskaņā ar Prokuratūras likuma 1. panta pirmo daļu prokuratūra un ģenerālprokurors ir tiesu varas, nevis izpildvaras sastāvdaļa. Ministru kabineta rīkojums, kas ir iekšējs normatīvais akts, nevar būt saistošs ģenerālprokuroram. Tātad Ministru prezidents ar rīkojumu nevar iekļaut komisijas sastāvā nedz ģenerālprokuroru, nedz - vēl jo vairāk! - divu Saeimas komisiju vadītājus, kuri pārstāv likumdevēju varu un pieder pie likumdevējas varas. Līdz ar to var secināt, ka Ministru kabineta 2007. gada 26. septembra rīkojums Nr. 596 ir pretlikumīgs. Un tā ir tikai viena epizode! Tas ir sākums tai nelikumību virknei, kas, kā bija paredzēts, noslēgsies šeit, Saeimā, ar mūsu balsojumu. Es nezinu, varbūt pats esmu ietekmējies no Tautas partijas pozitīvisma un Latvijas Pirmās partijas pozitīvisma kampaņas pirms pagājušajām Saeimas vēlēšanām, bet tomēr nepamet sajūta, ka mēs Saeimā neturpināsim šo nelikumību virkni. Mēs pieliksim šeit punktu. Man liekas, vispār šādam balsojumam nevajadzētu notikt, bet, ja arī balsosim, tad atbalstīsim Loskutova palikšanu amatā un neatbalstīsim Ministru kabineta nelikumību virkni, ko uzsāka ar šo rīkojumu 26. septembrī! (Aplausi.)".
- 2007_10_18-seq19 language "lv".
- 2007_10_18-seq19 speaker Ainars_Latkovskis-1967.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q822919.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q211.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q2167704.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q1092499.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q1021632.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q1250133.
- 2007_10_18-seq19 mentions Q3401675.