Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_09_20-seq302> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2007_09_20-seq302 type Speech.
- 2007_09_20-seq302 number "302".
- 2007_09_20-seq302 date "2007-09-20".
- 2007_09_20-seq302 isPartOf 2007_09_20.
- 2007_09_20-seq302 spokenAs 5.
- 2007_09_20-seq302 spokenText "Cienījamie kolēģi! Aizbrauciet uz Cesvaini! Tas nekas, ka esat tur bijuši! Šad un tad izbraukumam var būt arī izzinošs un kultūrvēsturisks mērķis. Vispirms brauciet uz Cesvaines pili, un jūs redzēsiet, kā ar kopīgām pūlēm pils ir atjaunota pēc ugunsgrēka un pašlaik tā noder gan kā muzejs, gan arī kā izglītošanās vieta pašiem mazākajiem Cesvaines bērniem. Bet turpmāk gan mums palīgā būs jāņem kāds no Cesvaines iedzīvotājiem un jādodas ekskursijā pa tām telpām, kurās līdz Cesvaines jaunās skolas atklāšanai mācījās mazie cesvainieši. Vislabāk būtu, ja šī ekskursija notiktu ziemā un, vēlams, divdesmit grādu salā. Tad mēs varētu izbaudīt, ko nozīmē gan skolēniem, gan skolotājiem dažu minūšu laikā pārskriet no vienas mājas uz otru, ko nozīmē mēnešiem nesaņemt siltas pusdienas un ko nozīmē saspiestās telpās mācīties vairākās maiņās. Un pēc tam mēs atpakaļceļā uz Rīgu droši varam iegriezties Cesvaines jaunajā skolā un redzēt, ka par salīdzinoši ļoti maziem līdzekļiem ir uzcelta īsta gaismas pils, turklāt bez pēdiņām. Skola ir uzcelta izcilā kvalitātē. Liels paldies celtniekiem! Skola ir askētiska, tur nav nekā lieka, un katrs santīms skolas celtniecībā ir izmantots lietderīgi. Bet nu pats galvenais - parunāsim ar skolēniem un skolotājiem! Mēs zinām, ka skolotājs nedzīvo no algas vien. Skolotājam ir nepieciešams arī gandarījums, un skolotājam ir nepieciešams redzēt, ka arī valsts, nevis tikai pašvaldība, gādā par viņa darba apstākļiem. Un, runājot ar Cesvaines skolas skolotājiem, mēs varam pārliecināties, ka vismaz vienas pilsētas vienas skolas skolotāji ir guvuši šo gandarījumu. Un runāsim arī ar bērniem! Ne tikai septembra sākumā, bet visu gadu. Arī paši bērni būs pārliecināti, ka šādās telpās mācības veiksies daudz labāk, ka šādās telpās nenāks prātā apkrāsot skolas sienas, un - pats galvenais! - šie bērni ticēs, ka valsts tik tiešām strādā viņu labā. Un pēc visa tā nedaudz padomāsim. Šeit mēs redzam reāli paveiktu darbu, par ko mums ir jāatlīdzina celtniekiem. Šeit mēs nerunājam par gaisa pilīm. Šeit mēs neplānojam simtus miljonu vēl neeksistējošām būvēm ar vēl nezināmām funkcijām un nezināmu apmeklētāju loku. Šeit ir pavisam reāla skola, pavisam reāli skolēni, un mēs varam pārliecināties par paveikto darbu kvalitāti un arī par izglītības kvalitāti. Cienījamie kolēģi! Cesvaine jau ir simbols. Cesvaine ir simbols tautas vēlmei atjaunot nodegušu kultūras pieminekli. To mēs esam izdarījuši. Un mūsu spēkos ir panākt, lai Cesvaine kļūtu nevis par mūsu neizdarības un vienaldzības simbolu, bet gan par valsts un valdības rūpju simbolu par mūsu izglītību, par mūsu lauku attīstību, par ikvienu Latvijas cilvēku. Paldies. (No zāles dep. Dz. Ābiķis: „Lai dzīvo Cesvaine!” Aplausi.)".
- 2007_09_20-seq302 language "lv".
- 2007_09_20-seq302 speaker Ina_Druviete-1958.
- 2007_09_20-seq302 mentions Q211.
- 2007_09_20-seq302 mentions Q2660080.