Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_07_04_as-seq44> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2007_07_04_as-seq44 type Speech.
- 2007_07_04_as-seq44 number "44".
- 2007_07_04_as-seq44 date "2007-07-04".
- 2007_07_04_as-seq44 isPartOf 2007_07_04_as.
- 2007_07_04_as-seq44 spokenAs 40.
- 2007_07_04_as-seq44 spokenText "Cienījamie kolēģi! Esmu nācis tribīnē nevis tādēļ, lai aizstāvētu ministri - un diez vai tāda aizstāvība vajadzīga ministrei -, bet lai pateiktu savu viedokli kā deputāts, kurš Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā strādājis - un turpina strādāt! - četrus Saeimas sasaukumus. Es domāju, ka man ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums pateikt savu viedokli šajā sakarībā, jo esmu piedalījies pilnīgi visu to likumu izveidē, kuri attiecas uz izglītību, kultūru un zinātni - jomās, ko pārzina Izglītības un zinātnes ministrija. Gribu sacīt sekojošo. Te jau izskanēja doma, ka neba jau Rivžas kundze, kura strādā vienu gadu, ir tā, kura nav padarījusi to, ko mēs vēlamies, kas valstij ir vajadzīgs un nepieciešams, kas vajadzīgs mūsu bērniem, to vecākiem un jebkuram no mums. Jo ministri ir nākuši un gājuši - kā jūs redzat, katru gadu mainījušies… Te nosauca skaitļus - trīspadsmit un sešpadsmit… Bet, piedodiet man, sakiet, liekot roku sev uz sirds, kā mēs mēdzam teikt, - vai, vienu gadu nostrādājot ministra amatā (vienalga, kāda ministra amatā, - vai tas būtu Kariņa kungs, Druvietes kundze, Šadurska kungs, Rībenas kundze vai kāds cits no ministriem), var viena gada laikā padarīt to, kas nav padarīts visos atjaunotās neatkarības gados? Tas būtu kaut kas fantastisks! Vajadzētu celt tad uz pjedestāla un apbrīnot to cilvēku, kurš varētu pēkšņi viena gada laikā izmēzt tos staļļus, kuri krājušies gadu gadiem. Un izglītības jomā to nav mazums. Gan vispārējā izglītībā, gan profesionālajā jo īpaši (jo, lai gan ir mainījusies situācija un mainījušās nostādnes, profesionālā izglītība diemžēl ir palikusi apmēram tanī pašā situācijā, nostādnes speciālistu gatavošanā ir palikušas tādas pašas kā padomju laikā), gan arī, protams, augstākajā izglītībā. Jo ir gājis visādi. Te izskanēja doma, ka neviens no izglītības un zinātnes ministriem neko lielu neesot padarījis, gandrīz neko. Es nepiekrītu tam! Mums ir bijuši arī tādi ministri - āži par dārzniekiem. Diemžēl arī tie kaut ko ienesuši un padarījuši. Tik īsā laikā to izdarīt - tas, kolēģi, vienkārši nav iespējams! Un to, ka ministra nomaiņa, ko pašlaik opozīcija pieprasa, nav lietderīga, pasaka tās daudzās izglītības iestādes - augstskolas, vidusskolas, profesionāli tehniskās skolas -, jo tās ir uztraukušās, ļoti uztraukušās, par kārtējo ministra nomaiņu, ja tāda varētu notikt. Un, redziet, ja uztraucas šie cilvēki, tad der ieklausīties! Mēs, Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, patiešām sanācām kopā starpbrīdī, un Strazdiņa kungs mūs iepazīstināja ar ļoti daudzām vēstulēm, kuras saņemtas. Mēs savā frakcijā, „Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK, arī esam saņēmuši daudz vēstuļu. Es pieminēšu un drusciņ citēšu tikai vienu, ko parakstījušas šādas personas: Latvijas Rektoru padomes priekšsēdētāja Volkovas kundze, Latvijas Privāto augstskolu asociācijas priekšsēdētājs Baumaņa kungs, Latvijas Koledžu asociācijas valdes priekšsēdētājs Rozenblata kungs, Latvijas Augstskolu profesoru asociācijas valdes priekšsēdētājs Krūmiņa kungs un Latvijas Studentu apvienības prezidente Kļaviņas kundze. Un, lūk, ko viņi raksta: „Izglītības un zinātnes sistēma ir nogurusi - nogurusi no biežajām ministru maiņām. Problēmas, ar kurām saskaras izglītība un zinātne, jau nav jaunas. Sāpīgākās no tām, tādas kā skolotāju algas, minoritāšu izglītība, augstākās izglītības un zinātnes finansējums, neparādījās ar Rivžas kundzes stāšanos ministra amatā. Tās nav atrisinātas kopš neatkarības atgūšanas un neizzudīs, nomainot ministru. Gluži pretēji - Rivža ir demonstrējusi atbildību un enerģisku apņēmību nozares problēmas risināt. ” Un būtiski, ka, meklējot risinājumus (piemēram, veidojot Augstākās izglītības likumu, ar kuru mēs, deputāti, turpmākajā laikā, nākotnē, saskarsimies), Rivža ir plaši iesaistījusi nozares pārstāvjus, raksta šie cilvēki. „Arī pastāvot atšķirīgiem viedokļiem, ministre, ministrijas vadība un ministrijas ierēdņi ir ieklausījušies mūsu viedoklī, un diskusijas ir notikušas konstruktīvā gaisotnē. ” Un vēl es pieminēšu Harbacevičas kundzi, kura iestājas par skolotājiem, iestājas par augstskolu mācībspēkiem, iestājas par to, lai viņiem paaugstinātu algas un radītu normālus apstākļus. Viņa saka, ka tas nav prāta darbs - šajā brīdī nomainīt ministru. Mēs ar Grīnblata kungu nesen tikāmies arī ar Harbacevičas kundzi, un viņa minēja daudzus, daudzus izglītības sistēmā neatrisinātos jautājumus, problēmas, - protams, it īpaši skolotāju algu jautājumu, kura dēļ vēl aizvien draud ar streikiem. Taču arī Harbacevičas kundze, kura aizstāv visus šajā sistēmā strādājošos, nepiekrīt šādam variantam! Cienījamie kolēģi! Es arī teikšu, ka labi vien ir, ka sanācām uz šādu sēdi. Es ieteiktu mums, deputātiem, un it īpaši Saeimas Prezidijam padomāt par to, ka beidzot - beidzot! - Saeimas praksē vajadzētu ieviest šādu kārtību: īpaši samilzušām problēmām vai problēmām, kuras grasās samilzt un „uzsprāgt” sabiedrībā un valstī, veltīt speciālas sēdes, ja vajadzīgs - ārkārtas sēdes, un izskatīt šos jautājumus. Izglītības un zinātnes problēmas bija pelnījušas to, lai mēs, deputāti, sanāktu uz šādu sēdi, tās izdiskutētu un pieņemtu attiecīgu lēmumu. Jo neba jau Rivžas kundze skolotājiem algu… tas ir, naudu dala. Naudu dala Ministru prezidents un finanšu ministrs, un viss Ministru kabinets kopā. Un viņi var sisties kā putns pret būra sienām, bet, ja naudas pietrūkst, tad jādanco, tā sakot, pēc tiem noteikumiem, kādi ir. Un tāpēc es patiešām vēlreiz atgādinu, ka mums uz šādām sēdēm vajadzētu pulcēties vismaz vienu reizi sesijā. Vismaz vienu reizi sesijā! Vai nav pienācis brīdis, kad mums vajadzētu runāt par enerģētikas problēmām? Ir pienācis brīdis, ļoti nopietns brīdis. Vai mums nav pienācis brīdis runāt arī par migrācijas problēmām? Jo jau pašlaik Latvijā sabrauc no bijušajām Padomju Savienības republikām simtiem, tūkstošiem, desmitiem tūkstošu cilvēku. (Starpsauciens no zāles.) Zinu bez jūsu atgādinājuma. Lūk, jārunā par šīm lietām. Jārunā par šīm lietām ļoti nopietni! Taču šajā brīdī, protams, es, deputāts, kurš pārzina (es atļaušos teikt - pārzina!) izglītības sistēmu, jo esmu, es vēlreiz atgādinu, četrus sasaukumus strādājis Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, saku, ka ministra nomaiņa šobrīd neko nedos. Neko nedos! Es jau teicu: lai parādās, vienalga, kurā nozarē tāds ministrs, kurš viena gada laikā izdarīs brīnumu! Tad mēs mēģināsim viņu pacelt tādos augstumos, kādos neviens ministrs vēl nav atradies. Paldies par uzmanību!".
- 2007_07_04_as-seq44 language "lv".
- 2007_07_04_as-seq44 speaker Peteris_Tabuns-1937.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q822919.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q211.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q957126.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q15180.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q498407.
- 2007_07_04_as-seq44 mentions Q3899540.