Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_07_04_as-seq42> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2007_07_04_as-seq42 type Speech.
- 2007_07_04_as-seq42 number "42".
- 2007_07_04_as-seq42 date "2007-07-04".
- 2007_07_04_as-seq42 isPartOf 2007_07_04_as.
- 2007_07_04_as-seq42 spokenAs 10.
- 2007_07_04_as-seq42 spokenText "Cienījamās dāmas! Godātie kungi! Smagās mugursomas deformē mūsu skolēnu mugurkaulus. Šie vārdi ir zīmīgi tiešā un pārnestā nozīmē, jo, analizējot izglītības sistēmu Latvijā, jāteic, ka joprojām ir aktuāli ar izglītības politikas veidošanu saistītie jautājumi. Vai tiešām tās neskaitāmās grāmatas un darba burtnīcas, ko bērni nes savās somās… vai tas ir veids, kā iemācīt bērniem domāt, saprast un veidot Latvijas nākotni? Vai izglītība mūsu valstī ir prioritāte? Cik produktīva ir bezatzīmju vērtēšanas sistēma pamatizglītībā? Vai mācību saturs izstrādāts atbilstoši bērnu spējām? Vai kādreiz skolotāji saņems pienācīgu un paveiktajam darbam atbilstošu atalgojumu? Problēmjautājumu uzskaitījumu varētu ilgi turpināt, bet problēmas sakne no tā neizzudīs. Jo diemžēl mūsu valstī runas ir aizsteigušās tālu priekšā darbiem. Nenoliedzami, ka atbildīgo darbinieku plašās runas (uzsveru - runas!) un publikācijas par izglītības sistēmu Latvijā ir visai nozīmīgas un aktuālas. Taču visiem zināma ir arī tā patiesība, ka ne jau sacītais dod pozitīvus rezultātus, bet padarītais. Var jau uzskatīt, ka tā saucamie braucieni pie tautas ir nozīmīgi, bet diemžēl viss arī aprobežojas ar šo pompozo parunāšanu. Jo cilvēku teiktais tā arī paliek nesadzirdēts. Nav jau runa tikai par nelabvēlīgām ģimenēm, kuras savu bērnu izglītību un tātad arī nākotni spēj veidot vai nu tikai ar valsts atbalsta palīdzību, vai arī nekā. Daudz ir arī spējīgu un studēt gribošu jauniešu no vidēji situētām ģimenēm, kurās saprot izglītības nozīmīgumu, bet tik un tā viņi nesajūt valsts ieinteresētību un atbalstu. Teiksiet, ka stipendijas ir izeja? Drīzāk tas būtu strupceļš, kas beigās liek atdurties pret faktu, ka izglītība tev darbu vēl negarantē. Es nerunāju par Latvijas metropoles iespēju gūzmu, bet gan par tā saucamo - dažbrīd tā pazemojoši apzīmē - „perifērijas”, Latgales, jauniešu iespējām. Atvainojiet, bet kā lai spējīgs, zinošs un domājošs jaunietis ceļ augstu galvu un rāda pasaulei, ko spēj, ja pats savās mājās, Latvijā, tiek uzskatīts par nākušu no perifērijas? Dalīšana latviešos un latgaliešos, domāšanas sašķeltība un smieklīgi stereotipi ir un paliek mūsu valsts lielākā problēma, kuras risinājumi tiek aizkrāsoti ar jokiem un tukšiem solījumiem. Tā ka nebrīnīsimies, dāmas un kungi, par masveidīgo bēgšanu no Latgales lauku pagrimuma! Vispirms ir nepieciešams apliecināt, ka jums… ka mums visiem rūp visi jaunieši. Pieņemot likumus, ir jāņem vērā, kā tas iespaidos situāciju katrā novadā atsevišķi. Ja mums šķiet, ka kaut kas der visiem, tad tik tiešām tas neder nevienam. Atcerieties, ka Latvijas nākotne var būt tikai visu tik dažādo un spējīgo jauniešu vienotībā! Vajag vienot viņus, nevis, vieniem dodot, citiem atņemt pēdējo iespēju. Kreditēšanas politika mums ir izstrādāta gandrīz vai atbilstoši pasaules standartiem, tikai jāatceras, ka mums vēl tāls ceļš ejams līdz Eiropā pastāvošajai izglītības izpratnei, citu attīstītāko pasaules valstu izpratnei! Mūsu solīši pretim labklājībai vēl labu laiku būs nedroši, bet pārliecību par varēšanu mēs neieviešam jauniešos. Tātad jābūt tādai atbalsta politikai, tādai izglītības sistēmai, lai no smagajām mugursomām nedeformētos arī skolēnu domāšana. Jāveicina mūsu bērnos zinātkāre, domātspēja jau bērnībā. Jānodrošina viņiem iespēja sasniegt viņu mazos mērķus, lai nākotnē tiktu sasniegti mūsu valsts lielie mērķi. Pirms pieprasīt, lai jaunā paaudze sasniedz to, ko mēs vēlamies, mums jāpadomā par to, cik lielā mērā ministrijas darbinieki un vadība ir kompetenti praktiķi, kuriem ir jārisina izglītības sistēmas uzlabošanas jautājumi. Mēs varam mainīt ministrus vienu pēc otra, bet ar to vēl nemainīsies situācija izglītības sistēmā. Tāpēc mums pašiem jāmainās. Gan Saeimā, gan ministrijās un valdībā. Paldies par uzmanību.".
- 2007_07_04_as-seq42 language "lv".
- 2007_07_04_as-seq42 speaker Janis_Tutins-1966.
- 2007_07_04_as-seq42 mentions Q822919.
- 2007_07_04_as-seq42 mentions Q211.
- 2007_07_04_as-seq42 mentions Q193089.