Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_05_17-seq164> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2007_05_17-seq164 type Speech.
- 2007_05_17-seq164 number "164".
- 2007_05_17-seq164 date "2007-05-17".
- 2007_05_17-seq164 isPartOf 2007_05_17.
- 2007_05_17-seq164 spokenAs 150.
- 2007_05_17-seq164 spokenText "Cienījamā Saeima! Nav jau brīnums, ka šādu priekšlikumu ir iesniedzis deputāts Līdaka vai patiesībā virkne nevalstisku vides aizsardzības organizāciju, kas ir lielā mērā iniciatores un atbalstītājas šai domai - inflācijas samazināšanas mērķu realizāciju apvienot ar mērķi samazināt automašīnu radīto ietekmi uz vidi. Protams, izskanēja argumentācija, ka CSDD tīri tehniski tam nav gatava. Taču atgādināšu, ka saskaņā ar Eiropas Savienības Padomes direktīvām Latvijā būs jau pavisam drīz jāveic likumdošanas aktu izmaiņas attiecībā tieši uz CO2, tātad uz oglekļa dioksīda izmešiem autoizplūdes gāzēs. Mums acīmredzot būs jāparedz ekoloģiskās nodevas: šāda nodeva būs jāmaksā, pirmo reizi reģistrējot automašīnas, un šāda nodeva būs jāiekļauj arī ikgadējā autonodokļu paketē. Nu nekur jau neliksimies! Jo Eiropas Parlaments ir atbalstījis Eiropas Komisijas viedokli, ka jātiecas uz to, lai jau pavisam drīz 50 procenti no autonodokļiem būtu saistīti ar CO2 izmešu rādītājiem. Un CO2 izmešu rādītāji savukārt ir saistīti gan ar šā jautājuma apspriešanā daudzkārt pieminēto kubatūru, tātad dzinēja tilpumu, gan ar jaudu un līdz ar to arī, protams, ar cenu. Un līdz ar to ir skaidri saredzama tā saikne starp automašīnas ekskluzivitāti un CO2 izmešu daudzumu. Priekšlikums, kuru atbalsta arī organizācija „Zaļā brīvība” un organizācija „Latvijas zaļā kustība”, paredz šo nodevu par automašīnas reģistrāciju noteikt, sākot no 160 gramiem uz kilometru, tātad - sākot no šāda raksturlieluma. Un kāpēc tieši no šāda? Tāpēc, ka tieši šobrīd vidējais rādītājs Eiropas Savienības valstīs ir 162 grami uz kilometru. Tātad - visai loģisks priekšlikums. Loģisks tas ir vēl arī tāpēc, ka Eiropas Savienība 2005. gadā ir sākusi cīņu par CO2 izmešu samazināšanu un paredz, ka šīs emisijas no jaunām automašīnām jau 2012. gadā būs apmēram 120 grami uz kilometru. Nu, uz to mums jātiecas, un man būs patiešām žēl, ja pēc dažiem gadiem Latvijai atkal būs jātaisnojas Eiropai par kaut kādu nevarību. Būs ļoti žēl, ja Latvija, kas tagad cīnās par ekonomikai tik nepieciešamajām CO2 kvotām, nevarēs palepoties ar CO2 izmešu samazināšanas stratēģijas realizācijā sasniegto. Mēs bieži pieminam to, cik svarīgi mums ir iegūt papildu kvotas… Tātad, cienījamie deputāti, es tomēr ceru, ka pat tad, ja šodien mani priekšlikumi netiks atbalstīti, visai drīz mēs pie šā jautājuma atgriezīsimies un ka tad CSDD, kas vienmēr ir gatava stāvēt mūsu braukšanas kvalitāšu sardzē, būs pilnībā gatava stāvēt arī gaisa kvalitātes sardzē. Lūdzu tomēr atbalstīt! Un piebildīšu, ka šī mana uzstāšanās bija saistīta arī ar 9. , 10. un daļēji arī ar 8. priekšlikumu. Paldies par uzmanību.".
- 2007_05_17-seq164 language "lv".
- 2007_05_17-seq164 speaker Ingmars_Lidaka-1966.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q822919.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q211.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q193089.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q458.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q8889.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q8896.
- 2007_05_17-seq164 mentions Q8880.