Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_04_26-seq37> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2007_04_26-seq37 type Speech.
- 2007_04_26-seq37 number "37".
- 2007_04_26-seq37 date "2007-04-26".
- 2007_04_26-seq37 isPartOf 2007_04_26.
- 2007_04_26-seq37 spokenAs 22.
- 2007_04_26-seq37 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienījamās dāmas un kungi! Apspriežamā likuma 9. panta ceturtā daļa noteic, ka pašvaldība var izdot saistošus noteikumus par sapulču, gājienu un piketu rīkošanas kārtību un norisi atsevišķās vietās. PCTVL frakcija piedāvāja gan šā likumprojekta otrajam lasījumam, gan arī šobrīd piedāvā precizēt šo normu. Ja šīs tiesības tiks izmantotas, lai paplašinātu likumā nostiprinātās tiesības uz miermīlīgu sapulču organizēšanu, tad nekādi iebildumi neradīsies. Pretējā gadījumā rodas pretruna ar Satversmes 116. pantu, kurā noteikts, ka personas tiesības, kas noteiktas Satversmes 103. pantā, var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos, lai aizsargātu citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Un tas notiek tikai likuma, nevis atsevišķos pašvaldību ierēdņu lēmumos vai pašvaldību saistošajos noteikumos paredzētajos gadījumos. Savā 2000. gada 7. janvāra spriedumā Lietuvas Republikas konstitucionālā tiesa, izskatot līdzīgu jautājumu par to, vai pašvaldību tiesības noteikt pastāvīgas vietas pilsoņu organizētajiem pasākumiem atbilst Lietuvas Republikas Konstitūcijai, paskaidroja, ka gadījumā, ja šādas vietas ir noteiktas, tad pasākuma organizatoriem ir tiesības izvēlēties vai nu šo pastāvīgo pašvaldības noteikto vietu un tikai informēt par to atbildīgās institūcijas, vai arī izvēlēties pasākuma vietu pēc sava ieskata un šajā gadījumā pašvaldībai iesniegt rakstisku pieteikumu. Savā spriedumā Lietuvas konstitucionālā tiesa paskaidroja, ka šādu pastāvīgu vietu noteikšana paredz arī atbilstošu - vienkāršotu - pasākuma rīkošanas procedūru, kad tikai informē par pasākumu, atšķirībā no parastās procedūras, kad pasākuma rīkošanai jāsaņem atļauja. Tātad Lietuvas konstitucionālā tiesa ir atzinusi, ka Lietuvas pašvaldībām ir tiesības kādā teritorijā izveidot sava veida Londonas Haidparku, kur ikviens cilvēks jebkurā brīdī var uzstāties ar publisku runu bez jebkāda pieteikuma, bet tā ir atteikusi pašvaldībām tiesības rīkot savā teritorijā sava veida nelielu koncentrācijas nometni, kur bez barakas uzrauga atļaujas pat nošķaudīties nevar. Balstoties uz iepriekš minēto argumentāciju, arī Latvijas likumdošanā vajadzētu paredzēt vienkāršotu pasākumu pieteikšanas procedūru gadījumos, ja pašvaldības ir pieņēmušas saistošus noteikumus par sapulču, gājienu un piketu rīkošanas kārtību atsevišķās vietās. Tātad mēs piedāvājam papildināt šo normu ar teikumu: „Ar šiem noteikumiem nevar tikt ierobežotas Latvijas Republikas Satversmē un šajā likumā garantētās personas tiesības uz miermīlīgu sapulču brīvību. ” Ja šis mūsu priekšlikums tiks noraidīts, tad saglabāsies iespēja, ka pašvaldības varēs traktēt likumu tādā veidā, ka tām ir dotas pilnvaras ierobežot tiesības uz sapulču brīvību noteiktajās vietās. Šāda viegli prognozējama antikonstitucionāla darbība novedīs pie prasības iesniegšanas Satversmes tiesā ar jau iepriekš paredzamiem rezultātiem. Tāpēc, nospraužot sev mērķi - ieekonomēt valsts līdzekļus un izvairīties no neizbēgamiem skandāliem -, es piedāvāju atbalstīt mūsu frakcijas priekšlikumu.".
- 2007_04_26-seq37 language "lv".
- 2007_04_26-seq37 speaker Valerijs_Buhvalovs-1957.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q211.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q37.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q2498135.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q164226.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q84.
- 2007_04_26-seq37 mentions Q1474490.