Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_04_19-seq214> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2007_04_19-seq214 type Speech.
- 2007_04_19-seq214 number "214".
- 2007_04_19-seq214 date "2007-04-19".
- 2007_04_19-seq214 isPartOf 2007_04_19.
- 2007_04_19-seq214 spokenAs 22.
- 2007_04_19-seq214 spokenText "Labdien, cienījamie kolēģi! Acīm redzami skaidrs ir tas, ka Patērētāju tiesību aizsardzības likuma jēga ir aizsargāt patērētāju tiesības. Taču apspriežamā likumprojekta mērķis ir pretējs - sašaurināt patērētāju tiesības kredītu saņemšanas jomā un ar to panākt inflācijas samazināšanu. Tas nozīmē, ka likumprojekts ir pretrunā ar attiecīgo likuma jēgu un garu. Finanšu ministrijas darbinieki, kuri izstrādājuši šos grozījumus, pamatoja savu rīcību ar to, ka nav cita likuma, kurā varētu ieviest jaunus ierobežojumus kredītu saņemšanai. Pieņemsim, ka tā ir patiesība. Taču šodienas piemērs ir vēl viens apliecinājums vispārīgai tendencei: Latvijā likumi, kuriem ir jāaizsargā tiesības, tiek izmantoti, lai tiesības atņemtu par labu valsts interesēm. Piemēram, šodienas gadījumā - lai pārliecinātu ārvalstu investorus, ka Latvijas valdība ir apņēmības pilna apkarot inflāciju. Bet vai piedāvātais likumprojekts var reāli samazināt inflāciju? Man ir aizdomas, ka tā īstenošanas gadījumā tas sadārdzinās kredītu noformēšanu, līdz ar to patērētājiem nāksies aizņemties papildu līdzekļus, un tādējādi tas tikai veicinās inflāciju. Pašlaik, jau pirms likumprojekta pieņemšanas, nekustamā īpašuma mākleru un kredītu speciālistu vidū notiek diskusija par paņēmieniem, kas jāpielieto, lai likumīgi apietu iecerētos ierobežojumus. Neviens nerunā par to, ka nāksies samazināt nekustamā īpašuma cenas vai atteikt kredītu izsniegšanu daļai klientu. Nē! Tiek spriests par to, kā tomēr apiet likumu un saglabāt šodienas proporcijas starp cenām, kredītu apjomu un likmēm. Par vienu no risinājumiem, kas varētu derēt lielo darījumu gadījumos, speciālisti min ārvalstu kredītiestāžu pakalpojumu izmantošanu. Loģika ir šāda: ja kāds klients nevarēs saņemt pēc jaunajiem noteikumiem visu kredīta summu, kura ir nepieciešama nekustamā īpašuma iegādei, tad kāda no Latvijas komercbankām var iedot kredīta daļu, kas atbilst kredītņēmēja oficiālajiem ienākumiem, bet ārzemju banka, kas pieder tai pašai finanšu grupai, varētu nodrošināt atlikušās kredīta daļas izsniegšanu, nepieprasot papildu izziņas. Ar to palielināsies kredīta noformēšanas izmaksas, jo viena līguma vietā tiks noslēgti un noformēti divi līgumi. Protams, ir jāatzīst, ka kopumā gan negatīvā, gan pozitīvā šo ierobežojumu ietekme to ieviešanas gadījumā nevar būt liela. Tāpēc es aicinu šodien tomēr atbalstīt likumprojekta virzīšanu uz otro lasījumu un iesniegt priekšlikumus, kas atbilstu likuma garam. Manuprāt, mēs varētu izmantot iespēju iestrādāt likumā jaunas normas, kas būtu vērstas uz to, lai papildus aizsargātu patērētāju tiesības kreditēšanas jomā. Nu, teiksim, tie varētu būt ierobežojumi maldinošai reklāmai. Aicinu atbalstīt likumprojekta virzīšanu. Paldies.".
- 2007_04_19-seq214 language "lv".
- 2007_04_19-seq214 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 2007_04_19-seq214 mentions Q211.
- 2007_04_19-seq214 mentions Q4294791.