Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_04_04-seq241> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2007_04_04-seq241 type Speech.
- 2007_04_04-seq241 number "241".
- 2007_04_04-seq241 date "2007-04-04".
- 2007_04_04-seq241 isPartOf 2007_04_04.
- 2007_04_04-seq241 spokenAs 22.
- 2007_04_04-seq241 spokenText "Kolēģi! Sākšu ar sveicienu godājamam deputātam Jānim Urbanoviča kungam. Es jums gribu pateikt sekojošo: 2004. gada septembrī mēs atradām savas partijas ofisā, deputātu pieņemšanas telpā, noklausīšanās ierīci, un ir iespējams, ka līdzīga ierīce atrodas arī mūsu frakcijas telpās Saeimā. Proti, 14. martā frakcijas sēdē mēs pieņēmām lēmumu - sagatavot grozījumus Latvijas Republikas Satversmē, lai izslēgtu no tās 81. pantu, un iesniegt attiecīgu likumprojektu Saeimas Prezidijam nākamajā dienā, un darīt to parastā kārtībā; tas notika pulksten 14. 30, taču jau pēc dažām stundām, kad dokuments jau bija gatavs, mēs no interneta saņēmām informāciju, ka valdošā koalīcija jau ir gatava iesniegt analoģisku likumprojektu. Lūk, pierādījums! Citēju no PCTVL rīcības programmas ceturtās sadaļas: „PCTVL ir par reālu varas dalīšanu, tajā skaitā likumdošanas varas un izpildvaras. Nepieciešams atcelt Satversmes 81. pantu, kas ļauj Ministru kabinetam Saeimas sēžu starplaikā pieņemt noteikumus, kuriem piemīt likuma spēks. ” (Citāta beigas.) Un, lūk, mūsu sagatavotā likumprojekta anotācija: „Latvijas Republikas Satversmes 81. pants paredz, ka laikā starp Saeimas sesijām Ministru kabinetam ir tiesības, ja neatliekama vajadzība to prasa, izdot noteikumus, kuriem ir likuma spēks. Šādi noteikumi nevar grozīt Saeimas Vēlēšanu likumu, tiesu iekārtas un procesa likumus, budžetu un budžeta tiesības, kā arī pastāvošās Saeimas laikā pieņemtos likumus. Tie nevar attiekties uz amnestiju, valsts nodokļiem, muitām un aizņēmumiem, un tie zaudē spēku, ja nav, vēlākais, trīs dienas pēc Saeimas nākamās sesijas atklāšanas iesniegti Saeimai. ” Šī likumdošanas norma ir zināmā pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 64. pantu, kurā teikts, ka „likumdošanas tiesības pieder Saeimai, kā arī tautai šinī Satversmē paredzētā kārtībā un apmēros”. Bez tam nav nekādas nepieciešamības deleģēt Ministru kabinetam tiesības pieņemt noteikumus, kuriem ir likuma spēks. Neatliekamas vajadzības gadījumā Saeimai ir tiesības pieņemt likumprojektu, kā jums tas ir zināms, steidzamības kārtā - vienas darba dienas laikā divos lasījumos, tātad vienas sēdes laikā, ja neviens no deputātiem pret to neiebilst. Ministru kabinetam arī bez tā ir Satversmes 65. pantā atrunātās likumdošanas iniciatīvas tiesības. Satversmes 81. pantā Ministru kabinetam piešķirto tiesību izmantošanas prakse neliecina par šā panta pastāvēšanas lietderību. Parasti neatliekamā vajadzība pieņemt šos noteikumus ir stipri apšaubāma. Saeimas tiesības iesniegt grozījumus Satversmes 81. panta kārtībā pieņemtajiem noteikumiem rada juridiskas kolīzijas, kas ir saistītas ar to, ka fiziskajām un juridiskajām personām Ministru kabineta noteikumu piešķirtās tiesības pēc kāda laika var tikt atņemtas. Visi šie iepriekšminētie trūkumi pilnā mērā parādījās arī pēc tam, kad 2007. gada 8. janvārī Ministru kabinets Satversmes 81. panta kārtībā pieņēma noteikumus Nr. 32 „Grozījumi Nacionālās drošības likumā” un noteikumus Nr. 34 „Grozījumi Valsts drošības iestāžu likumā”. Šo noteikumu izskatīšanas gaitā arī noskaidrojās, ka Satversmes 81. pants ir pretrunā ar Satversmes 72. pantu, saskaņā ar kuru Valsts prezidentam ir tiesības apturēt likuma publicēšanu uz diviem mēnešiem. Un valstī izveidojās pirmskrīzes situācija. Ņemot vērā iepriekšminēto, PCTVL frakcija ir gatava atbalstīt likumprojektu visos trijos lasījumos un iestājas par visradikālāko variantu - vispār svītrot no Satversmes teksta 81. pantu. Paldies.".
- 2007_04_04-seq241 language "lv".
- 2007_04_04-seq241 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2007_04_04-seq241 mentions Q822919.
- 2007_04_04-seq241 mentions Q211.
- 2007_04_04-seq241 mentions Q164226.
- 2007_04_04-seq241 mentions Q1474490.