Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_03_01-seq48> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2007_03_01-seq48 type Speech.
- 2007_03_01-seq48 number "48".
- 2007_03_01-seq48 date "2007-03-01".
- 2007_03_01-seq48 isPartOf 2007_03_01.
- 2007_03_01-seq48 spokenAs 139.
- 2007_03_01-seq48 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Kolēģi! Manuprāt, nav īsti korekti apspriest Prezidentes vēstuli, kuru viņa ir adresējusi Saeimai… (Smiekli zālē.) un kurā ir izteikusi dažas pārdomas par Ministru kabineta pieņemto lēmumu. Prezidente nav apšaubījusi Ministru kabineta pieņemto lēmumu, nav arī iesniegusi nevienu priekšlikumu, kādā veidā likums būtu grozāms citādi. Līdz ar to Saeima ir paveikusi tai doto pienākumu - tā ir izskatījusi Valsts prezidentes vēstuli un izteikusi savu viedokli. Es ceru, ka arī Saeima šobrīd atbalstīs komisijas viedokli. Par ko tad ir bažas? Par to, ka izpildvara koncentrē savās rokās kontroli pār Valsts drošības dienestu. Bet tas taču ir loģiski! Mūsu valstī izpildvara ir tā, kas atbild par likumu izpildi, tajā skaitā arī par Nacionālās drošības likuma un par Valsts drošības iestāžu likuma izpildi. Tieši izpildvara ir atbildīga par šo likumu izpildi! Tad kurai gan būtu jābūt atbildīgajai institūcijai par valsts drošību, ja ne izpildvarai? Ir it kā bažas par to, ka drošības iestādes tagad pārraudzīs izpildvara. Nē, tā nepārraudzīs šīs drošības iestādes! Šīs drošības iestādes izpildvara vadīs! Un tas ir izpildvaras pienākums. Šie likuma grozījumi tieši to arī dara - deleģē izpildvarai šīs tiesības. Un ne tikai deleģē, bet uzliek par pienākumu tai vadīt mūsu valsts drošības iestādes. Taču, ja runājam par parlamenta kontroli, tad gribu teikt, ka šie grozījumi nevis samazina, bet - tieši otrādi! - palielina mūsu parlamenta tiesības kontrolēt gan izpildvaru, gan valsts drošības iestādes, tāpēc nevajadzētu atsaukties uz kaut kādām briesmām par valsts noslēpumu noplūdi, jo šis likums nekādā ziņā nav mainījis nevienu burtu, nevienu pantu, ne arī jēgu un saturu attiecībā uz valsts noslēpumu. Diez vai jautājums par valsts noslēpumu būtu politisko cīņu instruments. Atcerēsimies arī to, ka demokrātiskā valstī ir trīs valsts varas: tiesu vara, izpildvara un likumdevēja vara. Un tieši starp šīm valsts varām tad arī ir sadalāma kompetence, atbildība un pienākumi. Šie piedāvātie likuma grozījumi pilnībā atbilst arī tiem normatīvajiem aktiem, kā tiek vadītas un kontrolētas drošības iestādes visās Eiropas Savienības valstīs, to skaitā arī NATO valstīs, - tur, kur Valsts prezidents nav izpildvaras vadītājs. Tieši tā, un nekā citādi! Tad ar ko gan mēs riskējam arī starptautiskajā līmenī? Tikai ar to, ka mēs beidzot sakārtojam savā valstī visas lietas tā, kā tas ir jau mūsu partnervalstīs, un par to būtu nevis jāuztraucas, jābaidās vai jāšaubās, bet - taisni otrādi! - vienreiz jāpasaka paldies Dievam, ka esam nākuši pie prāta un izdarījuši to, kas mums jau sen bija jāizdara. Es aicinu atbalstīt komisijas pieņemto lēmumu.".
- 2007_03_01-seq48 language "lv".
- 2007_03_01-seq48 speaker Dainis_Turlais-1950.
- 2007_03_01-seq48 mentions Q822919.
- 2007_03_01-seq48 mentions Q193089.
- 2007_03_01-seq48 mentions Q458.
- 2007_03_01-seq48 mentions Q7184.