Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_02_01-seq108> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2007_02_01-seq108 type Speech.
- 2007_02_01-seq108 number "108".
- 2007_02_01-seq108 date "2007-02-01".
- 2007_02_01-seq108 isPartOf 2007_02_01.
- 2007_02_01-seq108 spokenAs 22.
- 2007_02_01-seq108 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godātais Ministru prezidenta kungs! Godātie deputāti! Lēmums, kuru mēs šodien pieņemsim, ir ne tikai politisks jautājums. Tas ir arī jautājums, kas perspektīvā ir tieši saistīts ar Latvijas tautas labklājības līmeņa celšanos. Jau sešpadsmit gadus Latvija nevar noregulēt savas attiecības ar Krieviju. Mums nav robežlīguma, nav pienācīgu attiecību ekonomiskajā, sociālajā, kultūras un izglītības sfērā. Šo gadu laikā mēs esam ļoti daudz ko zaudējuši, jo pēc PSRS sabrukuma mūsu attiecības nekādā ziņā nevar nosaukt par labām kaimiņattiecībām un par savstarpēji izdevīgām attiecībām. Kā pedagogam man gribētos dalīties savās pārdomās attiecībā uz sadarbību ar Krieviju izglītības sfērā. Visus padomju varas pastāvēšanas gadus Latvijas skolas attīstījās saskaņā ar pedagoģijas zinātnes prasībām, kura toreiz strauji attīstījās. Padomju pedagogi bija izstrādājuši pasaulē atzītas problemātiskas apmācības, attīstošas apmācības teorijas, teoriju personības audzināšanai kolektīvā un citas. Daudzi zinātnieki un pedagogi no Latvijas piedalījās zinātniskajos pētījumos, lai izstrādātu šīs teorijas. Latvijā tika izveidots viens no Padomju Savienībā labākajiem pedagoģiskajiem institūtiem. Skolās tika ieviestas pašas jaunākās zinātniskās izstrādnes. Izglītības kvalitāte Latvijā bija daudz augstāka nekā patlaban. Šobrīd Latvijas skolās izglītības kvalitātes līmenis arvien krītas. Pēdējo gadu laikā pie mums nav bijis neviena pedagoģiska un psiholoģiska rakstura pētījuma, kas būtu atzīts pasaulē. Rietumu pieredze, kuru šodien neatlaidīgi uzbāž mūsu skolām, vēl vairāk pasliktina situāciju. Pedagogiem tiek dotas rekomendācijas audzināt individuālistus, kaut gan personības pamatīpašības tiek ieaudzinātas vienīgi kolektīvā. Par izglītības pamatu skolās tiek ņemts primitīvais informatīvi reproduktīvais modelis. Tajā pašā laikā Krievijas skolās tiek ieviesti sešpadsmit attīstošās izglītības modeļi - attīstoši modeļi. Brīžiem ir pat jāsmejas, jo no Austrālijas mums atved kā jaunumu un skolotāju kursos ar patosu stāsta par problemātisko apmācību, kas jau 60. gados tika izstrādāta Krievijā. No Vācijas pie mums ieved audzināšanas kolektīvo pieredzi, kuru jau 30. gados izstrādāja Antons Makarenko - arī tajā pašā Krievijā. No Zviedrijas un Somijas mums ieved…".
- 2007_02_01-seq108 language "lv".
- 2007_02_01-seq108 speaker Valerijs_Buhvalovs-1957.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q211.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q33.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q159.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q183.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q15180.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q34.
- 2007_02_01-seq108 mentions Q408.