Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_01_25-seq60> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2007_01_25-seq60 type Speech.
- 2007_01_25-seq60 number "60".
- 2007_01_25-seq60 date "2007-01-25".
- 2007_01_25-seq60 isPartOf 2007_01_25.
- 2007_01_25-seq60 spokenAs 132.
- 2007_01_25-seq60 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Atļaujiet arī man kā šīs padomes loceklim, kā izpildvaras pārstāvim paust savu viedokli šajā jautājumā. Kāpēc es aicinu atbalstīt šos noteikumus? Tas pirmais iemesls, kāpēc es aicinu atbalstīt, ir tik tiešām tas, ka tie ir ieturēti Satversmes garā - no tā viedokļa, ka parlamentam ir lielāka kontrole pār drošības iestādēm nekā līdz šim. Tā bija, ja nemaldos, līdz 2002. vai 2003. gadam, kad šīs normas tika izņemtas ārā. Kas tajā laikā atradās izpildvarā? Lielākoties jau tie, kas te kaislīgi saka, ka izpildvara diktē parlamentam noteikumus. Tātad pirmais priekšlikums, kas ir iekļauts šajos noteikumos, ir atkal dot parlamentam būtiskāku kontroli, kas izpaužas Nacionālās drošības komisijā, kurā būtu visu (es pasvītroju: visu) frakciju pārstāvji. Otrs jautājums. Nedaudz šeit kļūdījās, minot padomes sastāvu. Faktiski padomes sastāvā ir ministri, kuru padotībā, pēc Valsts pārvaldes iekārtas likuma, ir, lūk, arī minētās drošības iestādes: tieslietu ministram - SAB, iekšlietu ministram - Drošības policija, aizsardzības ministram - militārā pretizlūkošana. Ārlietu ministrs padomē ir iekšā tā iemesla dēļ, ka drošības apdraudējumi mums, kā jau mazai valstij, pārsvarā ir no ārpuses, nevis no iekšpuses. Kāpēc šeit nav premjera varas uzurpācija? Premjers vada padomi, bet padomē ir ministri. Jautājums - kāpēc to nevar izdarīt Ministru kabinets? Tāpēc, ka šie ir specifiski jautājumi, un bieži vien ir ministri, kas šajos jautājumos… kas faktiski nenodarbojas ar šiem jautājumiem katru dienu, kā to darām mēs. Vai šī ir pati labākā forma? Es domāju, ka tā ir viena no pašām labākajām formām tā iemesla dēļ, ka, pirmkārt, kā jau šeit teica, uzraudzības kontrole, stratēģijas noteikšana, budžeta izstrāde, riska kontrole… ir ārkārtīgi svarīgi, lai šie virzieni būtu koordinēti, lai tas nenotiktu katrā dienestā atsevišķi. Un, protams, arī saistībā ar ministru… Jo šie drošības jautājumi valstī ir kopēji. Un, protams, elementāri skaidrs ir tas, ka tie, kas izpilda, tie, kas veic funkciju, nevar sevi kontrolēt. Viņi var kontrolēt zināmā mērā, bet no izpildvaras viedokļa ir svarīgi, lai… Tas, kurš strādā, pats sevi kontrolē, bet ir arī izpildvara, kas vēl papildus nosprauž prioritātes, apzinās riskus un, starp citu, veic arī kontroles funkciju. Par šiem tempiem un ātrumu. Es nezinu, kādā veidā šeit tiek pārkāptas Satversmes noteiktās demokrātiskās tiesības, jo šeit notiek diskusija par šo jautājumu un parlamentam ir suverēnas tiesības pieņemt lēmumu - noraidīt šos noteikumus vai akceptēt. Parlamentam ir suverēnas tiesības arī turpmāk, ja ir nepieciešams, šajā likumā veikt grozījumus. Es tiešām domāju, ka šis lēmums ir pareizā virzienā pieņemts. Atgādinu: tas strukturē, pirmkārt, parlamenta pastiprinātu kontroli un, otrkārt, pareizu vertikālu saikni starp varas izpildošajām funkcijām un kontrolējošajām funkcijām. Aicinu atbalstīt šos noteikumus. (No zāles: „Pilnīgi pareizi!”)".
- 2007_01_25-seq60 language "lv".
- 2007_01_25-seq60 speaker Ivars_Godmanis-1951.
- 2007_01_25-seq60 mentions Q20560178.