Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2007_01_11-seq149> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2007_01_11-seq149 type Speech.
- 2007_01_11-seq149 number "149".
- 2007_01_11-seq149 date "2007-01-11".
- 2007_01_11-seq149 isPartOf 2007_01_11.
- 2007_01_11-seq149 spokenAs 10.
- 2007_01_11-seq149 spokenText "Augsti godājamais priekšsēdētāj! Prezidij! Godātie deputāti! Es simtprocentīgi piekrītu, ka par braukšanas ātruma pārsniegšanu ir obligāti jāuzliek naudas sods, it sevišķi dzīvojamās zonās un apdzīvotās vietās. Un informācija par to izliekama labi redzamās vietās uz balta fona. Kā teicis Gļebs Žeglovs, zagļiem ir jāsēž cietumā. Vadītāji, kuri rupji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, jāsoda ar naudas sodu! Tomēr man ļoti bieži rodas jautājums: kāpēc Ceļu policijas ekipāžas stāv krūmos uz ceļa posmiem, kuros braukšanas ātruma ierobežojumi ir 50 vai 60 kilometru stundā, bet viņus ļoti reti var satikt, piemēram, ceļa posmā Rīga-Ogre? Tagad, izrādās, ir situācijas, ka viņi aiztur vadītājus, kuri pārsniedz braukšanas ātrumu par 10-15 kilometriem stundā, bet „neredz” (pēdiņās) tos vadītājus, kas brauc ar ātrumu 120-130 kilometru stundā ceļa posmos, kuros atļautais ātrums ir 90 kilometru stundā. Godājamie kolēģi, varbūt ir pienācis laiks mums mainīt kaut ko Ceļu policijas darbības režīmā vai kārtībā? Šajā vasarā es personīgi esmu nobraucis apmēram 2000 kilometrus pa Somijas un Krievijas ceļiem, un - brīnums! - es tur neredzēju nevienu Ceļu policijas ekipāžu vai posteni, bet varu garantēt, ka visi vadītāji ievēroja braukšanas režīmu. Vai tas ir atkarīgs no vadītāju kultūras vai mentalitātes, vai apzinības - to ir grūti pateikt. Sakarā ar to aicinu jūs, godājamie kolēģi, padomāt: varbūt problēmas atrisinājums nemaz nav naudas soda paaugstināšanā, bet kaut kur citur, arī autovadītāju sagatavošanā? Minēšu vienu piemēru. Ceļu satiksmes noteikumos aizliegts braukt ar pārāk mazu ātrumu, ja tas traucē kopējai transportlīdzekļu plūsmai. Tas ir noteikumu pārkāpums. Taču nevienu reizi es neesmu dzirdējis, ka vadītājs būtu sodīts, ja viņš kavē vai traucē pārējo transportlīdzekļu braukšanu. Bet ar tādu savu braukšanu viņš taču provocē citus vadītājus, kuri kavē darbu vai kaut kādas tikšanās. Un sakarā ar šo lietu vēl nedaudz parunāšu par autovadītāju sagatavošanu un kvalitāti. Jūs laikam esat jau dzirdējuši par tādām situācijām, kādas tūlīt minēšu. Stāv zīme „40”, bet vadītājs brauc ar ātrumu 70 kilometru stundā. Stāv zīme - „Apstāties aizliegts”, bet viņš apstājas. Ne jau tāpēc, ka viņš apzināti pārkāpj noteikumu prasības, bet tikai tāpēc, ka viņš Ceļu satiksmes noteikumus nezina. Autoskolas piedāvā teorijas kursu apmēram 60 stundu apjomā apgūt divos mēnešos. Braukšanas obligātās stundas - 12-14 stundas. Praktiskā braukšana notiek obligātā maršruta robežās. Un rezultāts ir tas, ka vadītāja vietā mums ir cilvēks, kas knapi var nokārtot eksāmenu departamentā, bet praktiskai braukšanai mūsu ceļu apstākļos viņš nav sagatavots. Un kādi tieši ir šie ceļu apstākļi? Jūs paši to zināt. Zināt tāpēc, ka paši gandrīz simtprocentīgi esat vadītāji. Pirmām kārtām jāteic, ka ceļu segums dažos ceļu posmos ir avārijas stāvoklī. Ceļa apzīmējumi bieži vien neatbilst satiksmes drošībai. Brauktuves mala ļoti bieži ir slikti apzīmēta. Ceļu apmales, it sevišķi lauku ceļiem, nav aprīkotas ar gaismas atstarotājiem. Vietas, kurās bieži notiek avārijas, tā saucamie „nāves punkti”, nav apzīmētas un atbilstoši aprīkotas. Ceļu policijas ekipāžas pārsvarā piemēro tikai soda sankcijas, bet nenodarbojas ar ceļu satiksmes negadījumu profilaksi. Ceļu policijas darbinieki nav labi atalgoti, un mašīnas nav atbilstošā līmenī aprīkotas. Manuprāt, mēs daudz ko vēlamies panākt no ceļu satiksmes dalībniekiem un mazāk - no valsts institūcijām, pašvaldībām un instancēm, kas atbild par satiksmes drošību. Taču tikai ar naudas sodiem šī valsts problēma netiks atrisināta! Paldies par uzmanību.".
- 2007_01_11-seq149 language "lv".
- 2007_01_11-seq149 speaker Sergejs_Fjodorovs-1956.
- 2007_01_11-seq149 mentions Q2660080.
- 2007_01_11-seq149 mentions Q33.
- 2007_01_11-seq149 mentions Q159.
- 2007_01_11-seq149 mentions Q6112588.