Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_12_19_a-seq487> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2006_12_19_a-seq487 type Speech.
- 2006_12_19_a-seq487 number "487".
- 2006_12_19_a-seq487 date "2006-12-19".
- 2006_12_19_a-seq487 isPartOf 2006_12_19_a.
- 2006_12_19_a-seq487 spokenAs 5.
- 2006_12_19_a-seq487 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Godājamie kolēģi! Vēršos arī pie jums, godājamie Sēlpils, Staburaga un Seces iedzīvotāji! Ko frakcija „Jaunais laiks” ir domājusi ar šo priekšlikumu? Priekšlikums ir piešķirt 30 miljonus Daugavas kreisā krasta pirmās šķiras ceļu sakārtošanai. Jau pirms vēlēšanām… Man prātā nāk, ka jau tad, kad tika iesniegts uz pirmo lasījumu Valsts budžeta likuma projekts, mēs par šo jautājumu atklājām diskusiju. Man prātā nāk 2. septembra tikšanās, kas kādā no Zemgales pagastiem tika rīkota Latvijas grāmatu svētku ietvaros. Tur gan Štokenbergs, gan Peters - toreizējais satiksmes ministrs - braši solīja: tanī brīdī, kad tiks izskatīts nākamā gada budžets, būs priekšlikums izveidot speciālu programmu tieši šo ceļu sakārtošanai. Šādi solījumi bija. (Starpsauciens: „Tā bija!”) Kāpēc tieši Daugavas kreisais krasts? Atgādināšu dažos vārdos. Ir divi galvenie iemesli. Pirmais iemesls ir tas, ka Daugavas labais krasts ir stratēģiski svarīgs virziens - virziens uz Krieviju. Šis ceļš šobrīd ir pamatīgi pārslogots. Sakārtojot kreiso krastu, mēs atslogotu vienu stratēģiski svarīgu virzienu. Transporta plūsma, kas iet uz robežu un kas tātad faktiski baro mūsu tranzīta biznesu, tad būtu daudz vienkāršāka, un būtu daudz labāka pieejamība. Otrais iemesls, protams, ir Daugavas kreisā krasta iedzīvotāju vēlmes un vajadzības, jo šobrīd starp šiem trim pagastiem pārvietošanās ir apgrūtināta. Ja kāds no jums mēģinātu tieši šobrīd pabraukāt pa šo ceļu, tad, ticiet man, bez servisa pakalpojumiem jūsu mašīna pēc tam neiztiktu, jo tad, kad ir lietus, šī ceļu situācija ir vēl dramatiskāka. Tā tas ir! Ja kāds no jums teiks, ka nav iespējams atrast finansējumu šādai lietai, es pastāstīšu, kas šobrīd notiek ar akcīzes nodokļa iekasēšanu par degvielu. Avots, no kurienes šo naudu varētu smelt, ir, protams, akcīzes nodoklis degvielai. Kā mums saka degvielas tirgotāji, apmēram 20 procentu no kopējā degvielas apjoma ir nelegāli jeb bez nodokļiem. No kurienes tie rodas? Protams, lielu daļu nelegālās degvielas sagādā tas „LatRosTrans” degvielas vads, kas iet no Ilūkstes līdz ostai. Visi to labi zina. Visi labi zina, ka no šā degvielas vada regulāri tiek degviela zagta, un visi labi zina, ka šī degviela nonāk Latvijas tautsaimniecībā. Visi labi zina, ka nodoklis par to samaksāts netiek. Degvielas nodoklis, tas ir, akcīzes nodoklis dīzeļdegvielai, ir nedaudz mazāks par 200 latiem. Un 20 procenti no kopumā apmēram miljona tonnu, kas tiek patērētas Latvijā, ir 200 000 tonnu. Sarēķiniet summu! Tā kā nodoklis ir nedaudz mazāks par 200 latiem, jebkurā gadījumā tie būs 20 līdz 30 miljoni latu, kas netiek katru gadu iekasēti par akcīzes nodokli degvielai. Tātad - kur šo naudu ņemt? Būtu tikai cītīgāk jāstrādā pie tā, lai nebūtu nelegālas degvielas aprites. Noslēgumā es gribu pateikt klasiķa tēzi. Makenzijs (tāds klasiķis mums ir zināms) ir teicis, ka nevajag censties turēt pie vārda cilvēku, kas ir iemīlējies, cilvēku, kas ir piedzēries, un politiķi pirms vēlēšanām. Šī tēze sevi apstiprina visā pilnībā! Tas, kas pirms vēlēšanām tika solīts, šobrīd netiek pildīts. Es, kolēģi, tomēr aicinu jūs atbalstīt šo speciālo programmu. (Aplausi.)".
- 2006_12_19_a-seq487 language "lv".
- 2006_12_19_a-seq487 speaker Dzintars_Zakis-1970.
- 2006_12_19_a-seq487 mentions Q211.
- 2006_12_19_a-seq487 mentions Q47182.
- 2006_12_19_a-seq487 mentions Q159.
- 2006_12_19_a-seq487 mentions Q1357342.