Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_12_14-seq240> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2006_12_14-seq240 type Speech.
- 2006_12_14-seq240 number "240".
- 2006_12_14-seq240 date "2006-12-14".
- 2006_12_14-seq240 isPartOf 2006_12_14.
- 2006_12_14-seq240 spokenAs 139.
- 2006_12_14-seq240 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Grozījums Seksuālās un reproduktīvās veselības likumā paredz par divām nedēļām pagarināt grūtniecības pārtraukšanas iespējas medicīnisku indikāciju dēļ. Es saprotu, ka sabiedrībā nav viennozīmīgas attieksmes šajā jautājumā, jo vieniem tas ir medicīniskas dabas jautājums, bet citiem - vērtību un attieksmes pret nedzimušu bērnu jautājums. Lūk, kāpēc! Abortu ietekme sniedzas daudz tālāk, nevis tikai attiecībā uz tiem cilvēkiem, kuri ir saistīti ar tiem. Aborts nav dabisks problēmas risinājuma veids pat smagu patoloģiju gadījumā. Atļaujot nogalināt nevēlamu dzīvību mātes klēpī, tiek grauta dzīvības vērtība sabiedrībā, kam seko jau diskusija par eitanāziju: ja jau var nogalināt slimu bērnu pirms dzimšanas, tad kāpēc gan nevarētu humāni nogalināt arī pēc dzimšanas? Mēs jau saprotam… Protams, šo bērnu varam nosaukt par embriju, par augli, par nevēlamu, neplānotu grūtniecību, lai noņemtu morālo slodzi no šā jautājuma un rastu attaisnojumu lēmumam un rīcībai, bet tas jau nemaina lietas būtību. Tradicionālais un kristīgais pasaules uzskats apgalvo, ka dzīvība šajā pasaulē ienāk jau tajā mirklī, kad savienojas divas dzimumšūnas. Un tas jau ir bērns un jauna personība, un tāpēc kā absolūtu patiesību pieņem to, ka katra dzīvība ir vērtīga, tajā skaitā arī nedzimuša bērna dzīvība. Izlemt viņa vietā - dzīvot vai mirt - tikai tāpēc, ka viņš vēl nespēj sevi aizstāvēt, kā arī vēl nedzimuša bērna dzīvību novērtēt kā vēlamu vai nevēlamu un izmetamu, ja viņa piedzimšana sagādās nopietnas problēmas, ir pretrunā ar absolūtajām vērtībām par dzīvību. Šonedēļ masu medijos tika sacelts tracis par jēra nokaušanu Rīgas centrā, par ko policija ir sākusi kriminālprocesu par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, un saskaņā ar Krimināllikumu par to, ka dzīvnieks iet bojā vai tiek sakropļots, soda ar brīvības atņemšanu līdz četriem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbiem. Un laikrakstā lasāms sašutuma pilns virsraksts „Firmai, kas pieļauj jēra nokaušanu, - tikai 50 latu sods”. Vai jēra dvēsele ir vērtīgāka, svarīgāka un dārgāka par nedzimuša bērna dvēseli, kuram arī ir tiesības uz dzīvību? Šķiet, ka sabiedrībā un mūsu likumos brīžiem valda dubultmorāle un dubultstandarti. Slepkavam atceļam sodu, nāvessodu, jo nav taču humāni nogalināt cilvēku, bet nedzimušu bērnu nogalināt laikam ir humāni. Nu kā uz to paskatās… Ja dzīvību pieņem kā absolūtu vērtību, tad aborts ir amorāla rīcība, bet, ja par relatīvu vērtību, atkarībā no apstākļiem vai no mātes vai tēva vēlmēm, tad viss ir normāli. Mēs savā likumā nosakām laiku, sākot no kura cilvēka dzīvībai piešķiram kādu cieņu, respektu vai vērtību. Tad ir jautājums: kurš mūs, cilvēkus, tam ir pilnvarojis? Tāpēc es šodien gribu jums atgādināt, ko otrdien savā gadskārtējā veltījumā pasaulei Miera dienā teica pāvests Benedikts XVI: „Pienākums cienīt ikvienu cilvēcisku būtni, kas nes sevī Radītāja atspulgu, nozīmē, ka nevienu cilvēku nedrīkst tīši pakļaut iznīcībai. Tiesības uz dzīvību mūsu sabiedrībā plaši tiek pārkāptas, un šeit jāmin arī klusās nāves, ko izraisa bads, aborti, eksperimenti ar embrijiem un eitanāzija. Fiziskajā pasaulē jau mēs nedzirdam šo bērnu balsis, bet viņu dvēselīte gan kliedz un raud. ” Tāpēc es balsošu „pret” šo kluso nāvi!".
- 2006_12_14-seq240 language "lv".
- 2006_12_14-seq240 speaker Inta_Feldmane-1959.
- 2006_12_14-seq240 mentions Q2660080.
- 2006_12_14-seq240 mentions Q2494.