Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_11_30-seq23> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2006_11_30-seq23 type Speech.
- 2006_11_30-seq23 number "23".
- 2006_11_30-seq23 date "2006-11-30".
- 2006_11_30-seq23 isPartOf 2006_11_30.
- 2006_11_30-seq23 spokenAs 22.
- 2006_11_30-seq23 spokenText "Cienījamie kolēģi! Mūsu frakcija, politisko organizāciju apvienības „Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija, aicina tomēr turpināt likumprojekta „Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” izskatīšanu. Likumprojekts paredz, sākot jau ar 2007. gada janvāri, pakāpeniski triju gadu laikā samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokli līdz 15 procentiem. Pirms šodienas sēdes un šodienas sēdes laikā, apspriežot likumprojekta likteni, mums nācās dzirdēt iebildumus, kurus es varētu sadalīt divās daļās: politiska rakstura argumenti un iebildumi, kuriem ir tehniska daba. Galvenais politiskais arguments pret likumprojekta izskatīšanas turpināšanu skan aptuveni tā: 8. Saeima par ienākuma nodokļa samazināšanu nobalsoja pirmsvēlēšanu gaisotnē, kad normāli bija solīt vēlētājiem visādus brīnumus, bet tagad, pēc vēlēšanām, mēs varam nopietni strādāt, aizmirstot un atmetot visus populistiskos solījumus. Šī pieeja ir ciniska, tā ir vēlētāju krāpšana, un to mēs nevaram pieņemt, nevaram atbalstīt. Vēlētājiem nedrīkst melot, un pat vēlēšanu laiks nav nekāds attaisnojums politiskajai krāpšanai! Pirms vēlēšanām valdošās koalīcijas partijas daļēji nobalsoja par iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšanu. Pēc vēlēšanām, balsojot atbildīgās komisijas sēdē, to pašu valdošās koalīcijas partiju deputāti jau balsoja pret likumprojekta turpmāko izskatīšanu. Tas nav godīgi! Ja vēlētājiem ir kaut kas apsolīts pirms vēlēšanām, tas ir jāpilda bez jebkādām atrunām. Taču mums ir jāatzīst, ka tehniska rakstura iebildumi pret likumprojekta tālāku virzīšanu izskatās daudz nopietnāki. Pastāv divi galvenie pretargumenti. Pirmais: sagatavotais 2007. gada budžeta projekts neparedz iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšanu. Budžets ir izstrādāts, balstoties uz šodien spēkā esošo nodokļa likmi. Tas ir nopietni. Bet pastāv arī risinājums. Neviens mums neaizliedz turpmāk grozīt esošo likumprojektu un paredzēt, ka nodoklis samazināsies, teiksim, sākot ar 2008. gada 1. janvāri. To mēs varam jau tagad ieplānot un negaidīt, kamēr pēc sešiem mēnešiem saņemsim līdzīgu likumprojektu no valdības, bet tad jau būs par vēlu sākt reformu no 2008. gada. Otrs nopietnais iebildums pret likumprojekta izskatīšanas turpināšanu ir saistīts ar iespējamo negatīvo ietekmi uz pašvaldību budžetiem, kuriem tieši iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir viens no galvenajiem ienākuma avotiem. Atbildot uz šo argumentu, ir jāatgādina, ka esošais likumprojekts jau paredz iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu pārdalīšanu par labu pašvaldību budžetiem. Taču precīzi prognozēt, kas notiks ar pašvaldību budžetiem pēc šīs reformas, neviens pašlaik nevar. Vienīgais drošais paņēmiens ir izmantot analoģiju ar uzņēmumu ienākuma nodokļa samazināšanu. Varu atgādināt, ka līdzīgs pilnvērtīgs eksperiments tika realizēts vēl 7. Saeimas pilnvaru laikā. Toreiz tika samazināta uzņēmumu ienākuma nodokļa likme. Rezultāts ir zināms, un tas ir pozitīvs: nodokļa likme samazinājās līdz 15 procentiem, bet budžeta ieņēmumi, iekasējot uzņēmumu ienākuma nodokli, piecu gadu laikā palielinājās līdz 73 procentiem. Varam…".
- 2006_11_30-seq23 language "lv".
- 2006_11_30-seq23 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 2006_11_30-seq23 mentions Q822919.
- 2006_11_30-seq23 mentions Q211.