Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_09_28-seq22> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2006_09_28-seq22 type Speech.
- 2006_09_28-seq22 number "22".
- 2006_09_28-seq22 date "2006-09-28".
- 2006_09_28-seq22 isPartOf 2006_09_28.
- 2006_09_28-seq22 spokenAs 40.
- 2006_09_28-seq22 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Reliģisko organizāciju likums tika pieņemts pirms vairāk nekā desmit gadiem. Pa šo laiku valstī ir izveidojusies zināma reliģisko organizāciju sistēma un šo sistēmu metodiski ir vadījusi un arī kontrolējusi Tieslietu ministrija, bet pēc tam attiecīgi minētā pārvalde. Reliģiskās organizācijas nosacīti dalās divās grupās: 1. grupa ir tradicionālās konfesijas, kurām saskaņā ar Civillikumu ir dotas tiesības laulāt, un tās tiesiskās pēctecības ceļā turpina savu darbu - svētīgu darbu Latvijas tautai. Taču bez tām ir arī tā saucamās netradicionālās organizācijas, kuras tautā - patīk kādam tas vai nepatīk - bet sauc par sektām. Tad nu šīs netradicionālās organizācijas saskaņā ar minēto likumu ik pēc gada pārreģistrējas un, paejot desmit gadiem, iegūst pastāvīgo reģistrāciju. Šā gada 19. septembrī uz Saeimas Sabiedrības integrācijas apakškomisiju, kuru vada Andris Bērziņa kungs, mēs bijām uzaicinājuši Reliģisko lietu pārvaldes vadītāju un konstatējām absolūtu viņa nespēju un nevēlēšanos atbildēt uz jautājumiem par šīm jaunajām draudzēm. Šīs pārvaldes vadītājs vai nu klusēja kā partizāns, vai vispārināti runāja par cilvēktiesību principiem. Tādējādi deputātiem nebija iespējas iegūt informāciju par to, kas notiek šajās netradicionālajās reliģiskajās organizācijās. Šis sēdes atreferējums bija lasāms arī „Latvijas Avīzē”, un šā atreferējuma noslēgumā divi deputāti - Ābiķis un Rasnačs - teica, ka noteikti ir jāgroza likums un jānosaka tomēr stingrāka kārtība no valsts puses. Kāda ir izeja? Mēs piedāvājam ļoti vienkāršu risinājumu - dot iespēju Reliģisko lietu pārvaldei ar motivētu lēmumu pagarināt šo pārreģistrācijas termiņu tām organizācijām, par kurām ir pamatota informācija, ka tās ir nelojālas Latvijas valstij vai arī ir darbojušās pretēji likumam. Ja mēs šo kārtību nenosakām, tad mēs padarām visai smagnēju pārējo mehānismu, jo tad pārkāpuma gadījumā tas iet caur vispārējo tiesu sistēmu. Ja tas ir administratīvs akts, tad nav problēmu, kura tiesības ir aizskartas. To var apstrīdēt administratīvajā tiesā. Kā mēs piedāvājam praktiski atrisināt šo problēmu? Mēs piedāvājam nodot šo likumprojektu arī Nacionālās drošības komisijai. Mēs piedāvājam to nodot Nacionālās drošības komisijai kā otrajai komisijai, jo tā informācija, kura ienāk iekšlietu iestādēs un pēc tam nonāk Reliģijas lietu pārvaldē, lielā daļā gadījumu ir klasificētā informācija, un tāpēc šo klasificēto informāciju jūs neviens savās komisijās un apakškomisijās neiegūsiet. Šī informācija ir bāzēta uz tām ziņām, kas ir apkopotas par šo sektu darbību iekšienē. Un kaut ko šajā ziņā uz priekšu mēs varam virzīt un stabilizēt tikai vienā gadījumā - tad, ja Nacionālās drošības komisija rūpīgi apkopo informāciju un sniedz savu atzinumu atbildīgajai komisijai, vai šāds grozījums ir vai nav vajadzīgs. Tā ka es lūdzu atbalstīt, balsot „par” un par otro kā atbildīgo komisiju noteikt Nacionālās drošības komisiju. Paldies.".
- 2006_09_28-seq22 language "lv".
- 2006_09_28-seq22 speaker Dzintars_Rasnacs-1963.
- 2006_09_28-seq22 mentions Q822919.
- 2006_09_28-seq22 mentions Q211.
- 2006_09_28-seq22 mentions Q1771611.