Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_09_14-seq241> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2006_09_14-seq241 type Speech.
- 2006_09_14-seq241 number "241".
- 2006_09_14-seq241 date "2006-09-14".
- 2006_09_14-seq241 isPartOf 2006_09_14.
- 2006_09_14-seq241 spokenAs 40.
- 2006_09_14-seq241 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godātie deputāti! Ziņotājs, runādams par likumprojektu, nepateica, ka tas ir Dzintara Rasnača priekšlikums. Es izdarīšu to viņa vietā. Paldies. Ceļu satiksmes drošības direkcija pirms dažām dienām ziņu aģentūrās sniedza informāciju par reģistrēto autotransporta līdzekļu skaitu un to transportlīdzekļu skaitu, kuri ir veikuši tehnisko apskati. Un interesanti skaitļi parādās: Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 790 tūkstoši vieglo transportlīdzekļu, bet tehnisko apskati ir izgājuši tikai 464 tūkstoši - tātad tikai nedaudz vairāk par pusi ir izgājuši tehnisko apskati. Cilvēki apgalvo, ka daudzi no reģistrētajiem transportlīdzekļiem ir tā saucamie vraki, kurus neviens vairs nelieto. Jā, tā ir taisnība. Taču tā absolūti nav lielākā daļa. Lielākā daļa vienkārši neveic šo transportlīdzekļu tehnisko apskati dažādu iemeslu dēļ. Un viens no šiem iemesliem ir tas, ka ir noteikta nepamatoti augsta šī ikgadējā nodeva. Atsevišķi transporta speciālisti izsaka viedokli, ka tehnisko apskati vispār vajadzētu veikt tikai reizi divos gados, nevis vienā. Jā, pie tā mēs varētu nonākt nākotnē, kad Latvijas ceļi būs apmierinošā stāvoklī. Taču pašreizējā situācija liedz to darīt. Es piedāvāju samazināt vieglajiem transportlīdzekļiem ikgadējo nodevu. Daudzi domās, ka tas ir tāpēc, ka tuvojas vēlēšanas. Nē, kolēģi, tas tā nav! Tas ir, pirmkārt, tāpēc, ka šī nodeva ir par augstu. Otrkārt, tāpēc, ka vieglie transportlīdzekļi nav tie, kuri bojā ceļu segumu. Ceļu segumu bojā smagie transportlīdzekļi. Komisijā izskanēja viedoklis, ka tas varētu radīt zaudējumus valsts budžetā apmēram 3-4 miljonu latu apjomā. Tik lieli šie skaitļi nebūtu! Tie varētu būt mazāki, jo, loģiski, tad pieaugtu to reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kuri iziet tehnisko apskati. Un šādu apskati izgājušo transportlīdzekļu skaits varētu palielināties par 10-15 vai pat vēl vairāk procentiem. Tātad šis mīnuss nebūtu tik liels. Un tad rodas jautājums: kā tad šo mīnusu kompensēt? Šo mīnusu jau kompensē un arī nākotnē kompensēs tie, kuri reāli maitā ceļu segumu. Tie ir smagie transportlīdzekļi! Mēs ļoti labi redzam, kādas izskatās mūsu šosejas. Tā ka es aicinu balsot „par” šo priekšlikumu. Un, ja kāds saka, ka tas radīs traģēdiju budžeta ieņēmumos un izdevumos, tad viņš kļūdās, jo bilance paliks tāda pati - tātad pozitīva. Tā gan nebūs ar tik lielu pieaugumu, tomēr šis pieaugums pēc tam nāks atpakaļ, jo tie cilvēki, kuri lieto transportlīdzekļus un veic tehnisko apskati, izdara arī apdrošināšanu - saņem obligātās apdrošināšanas polises. Tie cilvēki pērk arī benzīnu. Tātad arī benzīns vairāk tiks pirkts, vairāk arī akcīzē mēs nopelnīsim. Un visbeidzot - tehnisko apskati neizgājis automobilis ir arī ļoti bīstams faktors uz ceļiem. Tāpēc es aicinu gan pozīcijas, gan opozīcijas deputātus tomēr atbalstīt šo priekšlikumu. Paldies.".
- 2006_09_14-seq241 language "lv".
- 2006_09_14-seq241 speaker Dzintars_Rasnacs-1963.
- 2006_09_14-seq241 mentions Q211.
- 2006_09_14-seq241 mentions Q5319933.