Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_05_18-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2006_05_18-seq8 type Speech.
- 2006_05_18-seq8 number "8".
- 2006_05_18-seq8 date "2006-05-18".
- 2006_05_18-seq8 isPartOf 2006_05_18.
- 2006_05_18-seq8 spokenAs 22.
- 2006_05_18-seq8 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas kundze! Godātie deputāti! PCTVL frakcija ir iesniegusi Saeimai izskatīšanai likumprojektu “Grozījumi Izglītības likumā”. Šo grozījumu būtība (vienīgais ģēnijs Saeimā - Dobeļa kungs -, es domāju, nesaprot to) (No zāles dep. J. Dobelis: “Tu nepareizi domā!”) ir sekojoša: pirmkārt, skolas pašvaldība, vadoties no skolēnu, viņu vecāku vai vecākus aizvietojošo personu prasībām, nosaka tos priekšmetus, kas ir apgūstami valsts valodā, mazākumtautības valodā vai citās valodās. Otrkārt, valsts pārbaudes darbi par vidusskolas kursu, tātad eksāmeni, tiek kārtoti tajā valodā, kurā tika apgūts mācību priekšmets. Treškārt, jāatceļ pārejas noteikumi, tāpēc ka to termiņš - 2004. gads - jau ir sen beidzies. Tāda veida likumprojekts patiešām atcels sākotnēji politizēto neprofesionālo un izglītības sistēmai kaitīgo mazākumtautību skolas pseidoreformu, kuru, neskatoties uz daudzu tūkstošu skolēnu, viņu vecāku un pedagogu protestiem, uzspieda Emša kunga vadītā valdība. Divi “reformas” (pēdiņās!) mācību gadi ir pierādījuši, ka pasliktinās skolēnu zināšanu kvalitāte, pieaug viņu slodze, jo ir jāveic tulkošana no vienas valodas uz otru, tātad darbojas dažādas smadzeņu puslodes. Faktiski tas atstāj sliktu iespaidu uz bērnu veselību, pieaug skolēnu psiholoģiskā un nervu slodze, pieaug nesekmīgo un uz otru gadu atstāto skolēnu skaits, arvien vairāk skolēnu tiek atstāts uz otru gadu un “atsijāts” no vidusskolām. Virknē skolu biežākas ir kļuvušas konfliktsituācijas starp skolotājiem un skolēniem, kas kopumā pasliktinājis bērnu audzināšanas un apmācības mikroklimatu. Tā kā reformas pirmie rezultāti acīm redzami ir negatīvi, kas bija paredzams jau pirms reformas ieviešanas, PCTVL piedāvā glābt situāciju, atceļot to “reformu” (es atkārtoju, pēdiņās!) tajā formā, kādu to bija iecerējis nacionāli radikālais Saeimas valdošais vairākums, un demokratizēt Izglītības likumu. Mūsu priekšlikumi pilnībā atbilst Vispārējās mazākumtautību aizsardzības konvencijas prasībām, kuru mēs ne visai sen ratificējām. Tātad aicinu jūs balsot par likumprojekta nodošanu komisijai. Kā jums ir zināms, arī Satversmes tiesa atzina, ka Izglītības un zinātnes ministrijā bija nepietiekami organizēts reformas monitorings. Es arī zinu, ka eksministre Druvietes kundze teica, ka to nevar veikt etapos, kamēr mūsu bērni nebūs vismaz 12. klasē, tātad tas būs tikai nākamajā gadā. Mēs esam veikuši šādu monitoringu, un es uzdāvināju esošajai izglītības un zinātnes ministrei. . . iegūtos rezultātus. Es gribu uzdāvināt arī Saeimas priekšsēdētājai varbūt necilu divu pedagoģijas doktoru - ne ģēniju, bez šaubām, jo ģēnijs ir tikai Dobeļa kungs - brošūru - necilu grāmatiņu, kura saucas “Kačestvo obrazovaņija v uslovijah reformi russkih škol Latvii. Ekspertnaja ocenka”. Lūdzu atbalstīt. . .".
- 2006_05_18-seq8 language "lv".
- 2006_05_18-seq8 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2006_05_18-seq8 mentions Q822919.
- 2006_05_18-seq8 mentions Q957126.
- 2006_05_18-seq8 mentions Q2498135.
- 2006_05_18-seq8 mentions Q164226.
- 2006_05_18-seq8 mentions Q1474490.