Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_05_18-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2006_05_18-seq6 type Speech.
- 2006_05_18-seq6 number "6".
- 2006_05_18-seq6 date "2006-05-18".
- 2006_05_18-seq6 isPartOf 2006_05_18.
- 2006_05_18-seq6 spokenAs 40.
- 2006_05_18-seq6 spokenText "Cienītie kolēģi! Arī Klementjeva kungs! Netraucē man te! Šā likumprojekta iesniegšana ir likumsakarīga rīcība, sekojot līdzi visam tam, kas notiek starp latviskajām partijām. Un, kamēr turpināsies šādas ķīvēšanās un grūstīšanās, šādi projekti parādīsies vēl un vēl. Šā likumprojekta būtība ir pateikta vienā teikumā, kurš ir anotācijā: “Pēdējā laikā. . . ” . . . pēdējā laikā!. . . “. . . Latvijas mazākumtautību sabiedriskās organizācijas, skolu skolēni, viņu vecāki un pedagogi vairākkārt ir izteikuši savu nepatiku pret pāreju uz apmācību pārsvarā latviešu valodā. ” Viss ir pateikts! Nepatika. Nepatīk latviešu valoda, nepatīk mācības latviešu valodā. Un viss pārējais ir sekas, kas izriet no šīs nepatikas. Tā ir kārtējā tāda provokācija, mēģinot samazināt latviešu valodas ietekmi Latvijā. Un kur tad nu atrast vēl izdevīgāku brīdi, lai kaut ko “ieslidinātu” Izglītības likumā! Ko tad nu piedāvā šie vārda mākslas ģēniji? Paskatieties uzmanīgi! Viņi ierosina novērst jebkuru iespēju Izglītības un zinātnes ministrijai noteikt izglītības programmā tos mācību priekšmetus, kuri ir apgūstami valsts valodā. Ļoti skaisti! Bet kas tad to darīs tādā gadījumā? Tādā gadījumā to darītu izglītības iestādes pašpārvalde. Tātad katrā Latvijas nostūrī katra pašpārvalde rīkosies, kā tai patiks. Un tad nu mēs saņemsim zilus brīnumus - brīnīsimies, kas notiek ar latviešu valodu un kā izskatās latviešu valodas apguve Latvijas valstī. Tālāk. Vēl ir arī citi brīnumi. Skaists 31. panta trešās daļas papildinājums - punkts Nr. 4: “nosaka mācību priekšmetus, kuri attiecīgajā klasē apgūstami valsts valodā, mazākumtautības valodā vai citā valodā, vadoties no izglītojamo vai viņu pārstāvju pieprasījuma. ” Tātad mierīgi atnāk viens vecītis vai vecenīte: “Es esmu tas un tas pārstāvis, un es jums pieprasu, lai šo priekšmetu apgūtu tādā un tādā valodā!” Ne tas pārstāvis kaut ko jēdz no izglītības, ne no tā priekšmeta, bet prasīgs viņš būs. Nu, vai jūs nesaprotat, kādus murgus jūs te piedāvājat? Protams, jūs to saprotat, jums tie murgi ir vajadzīgi politisku iemeslu dēļ. Tālāk. Palasīsim 41. pantu “Mazākumtautību izglītības programmas”! Ko tad šie konkrētie iesniedzēji vēlas? Viņi vēlas izmest ārā Izglītības un zinātnes ministrijas iespējas kaut ko te ieteikt vai noteikt. Tātad, ja šodien Latvijā pieņemsim šādus grozījumus, katrs elpesteris un katrs prikaselis varēs bakstīties un traucēt apgūt, normāli apgūt, latviešu valodu. Tāda ir šā priekšlikuma būtība, un ar to mums būs jāsastopas. Protams, es ceru, ka Saeimas vairākums noraidīs šo priekšlikumu. Taču virzība, kas šajā piedāvātajā priekšlikumā ietverta, ir acīm redzama. Es atkārtoju vēl vienu reizi: kamēr mēs plēsīsimies, cenzdamies populistiski izcelt katrs sevi, tikmēr tas spārns saskaņoti un saliedēti strādās, lai nostiprinātu savas pozīcijas un vājinātu mūsu pozīcijas. Ņemiet to, lūdzu, vērā! Paldies par uzmanību.".
- 2006_05_18-seq6 language "lv".
- 2006_05_18-seq6 speaker Juris_Dobelis-1940.
- 2006_05_18-seq6 mentions Q822919.
- 2006_05_18-seq6 mentions Q211.
- 2006_05_18-seq6 mentions Q957126.