Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_03_02-seq534> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2006_03_02-seq534 type Speech.
- 2006_03_02-seq534 number "534".
- 2006_03_02-seq534 date "2006-03-02".
- 2006_03_02-seq534 isPartOf 2006_03_02.
- 2006_03_02-seq534 spokenAs 22.
- 2006_03_02-seq534 spokenText "Godātie deputāti! Es aicinu jūs neatbalstīt šo likumprojektu, jo, pieņemot to, mēs atstāsim bez jebkāda regulējuma visus iepirkumus līdz 10 000 latu - tas nozīmē aptuveni 90% no visiem iepirkumiem, kas naudas izteiksmē šogad varētu sastādīt ap 100 miljoniem latu. Likums pašreizējā redakcijā nevar tikt pieņemts, jo pastāv būtiska pretruna starp likuma 8. panta otro daļu, kurā noteikts, ka šis likums tiek attiecināts uz iepirkuma procedūrām, ja iepirkuma procedūra ir 10 000 latu vai lielāka, un šā paša panta devīto daļu, kur tiek regulēti iepirkumi virs 1000 latiem. Tad kādai galu galā ir jābūt līgumcenai, lai likums sāktu darboties, - virs 1000 latiem vai virs 10 000 latu? Es saprotu, ka šī pretruna radās tāpēc, ka sabiedrības spiediena rezultātā deputāti gribēja izvairīties no iepriekš minētās situācijas, kad lielākā daļa iepirkumu palika ārpus kontroles. Taču šis pussolis neko neatrisina, tikai padara situāciju vēl sarežģītāku. Deputāti parūpējās par to, ka par iepirkumu, kura summa ir no 1000 līdz 10 000 latu, ir jāievieto informācija vietējā laikrakstā vai mājas internetlapā, taču aizmirsa parūpēties par sankciju tajā gadījumā, ja šī informācija ievietota netiek. Kāda tam visam ir nozīme? Pat tad, ja informācija tomēr tiks publicēta, tas būs tikai pussolis, jo likumā nav noteikti nekādi kritēriji iepirkuma novērtējumam, ja šī summa ir no 1000 līdz 10 000 latu. Tas nozīmē, ka uzņēmējam nebūs skaidrs, kā var tikt vērtēti viņa priekšlikumi un kas var būt par pamatu lēmuma pārsūdzēšanai. Un visbeidzot. Likumprojektā nav noteikts termiņš, kurā var iesniegt pieteikumu tiesā par komisijas lēmuma atcelšanu un kura laikā pasūtītājam nebūtu tiesības slēgt līgumu. Tādā veidā izpildvaras darbības netiek pakļautas objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei un liedz uzņēmējam iespēju aizstāvēt sevi arī pret korumpēto ierēdņu patvaļu. Godātie kolēģi! Visiem ir skaidrs, ka likumprojekts ir nopietni jāuzlabo un tajā jānovērš esošās pretrunas, tāpēc es aicinu jūs kopīgi pielikt pūles, lai savestu to kārtībā. Varbūt kāds te atnāks un pateiks, ka mēs nevaram vairs vilcināties, jo mēs jau tāpat mēnesi esam nokavējuši šā likuma pieņemšanu, un, ja mēs tagad šo likumu nepieņemsim, tad Eiropas Savienība varēs piemērot mums kaut kādas sankcijas. Godātie kolēģi! Es tomēr šaubos, vai visas Eiropas Savienības dalībvalstis savā likumdošanā laikus ir pārņēmušas šo direktīvu, taču mums par mēnesi ilgu kavēšanu nekas nedraud. Vēl jo vairāk tāpēc, ka likums atrodas Saeimā pēdējā saskaņošanas stadijā. Tāpēc es piedāvāju nesteigties un vēlreiz izskatīt likuma strīdīgos jautājumus, un novērst iespējamos korupcijas riskus, uz kuriem norādīja arī KNAB. Aicinu neatbalstīt šo likumprojektu!".
- 2006_03_02-seq534 language "lv".
- 2006_03_02-seq534 speaker Andris_Tolmacovs-1973.
- 2006_03_02-seq534 mentions Q822919.
- 2006_03_02-seq534 mentions Q193089.
- 2006_03_02-seq534 mentions Q458.
- 2006_03_02-seq534 mentions Q1021632.