Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2006_03_02-seq100> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2006_03_02-seq100 type Speech.
- 2006_03_02-seq100 number "100".
- 2006_03_02-seq100 date "2006-03-02".
- 2006_03_02-seq100 isPartOf 2006_03_02.
- 2006_03_02-seq100 spokenAs 37.
- 2006_03_02-seq100 spokenText "Cienījamie kolēģi! Man liekas, ka zālē nav neviena kolēģa, kas nenovērtētu izglītības satura milzīgo nozīmi jebkurā izglītības pakāpē, un par to liecina arī statistikas aptaujas sabiedrībā, kurās mēs lasām, ka 93% sabiedrības jūtas kompetenti izglītības jautājumos. Tātad mēs redzam, ka sabiedrība kopumā ir ļoti ieinteresēta procesos, kas notiek izglītībā. Aicinu jūs atbalstīt šo 10. priekšlikumu, tāpēc ka arī izglītības un zinātnes ministres Druvietes kundzes priekšlikums, kas savukārt ir atbalstīts un iekļauts atbildīgās komisijas 12. priekšlikumā, bremzē un kavē pārējo augstskolu attīstību, konkrēti - reģionālo augstskolu attīstību. Es negribu nekādā ziņā teikt, ka šī augstā latiņa, šis piedāvātais doktoru skaits nav vajadzīgs. Noteikti ir vajadzīgs! Un es domāju, ka neviens arī no jums to nenoliegs, bet tomēr, cienījamie kolēģi, es uzskatu, ka šādas izglītības satura paaugstināšanai būtiskas lietas ir jāplāno mērķtiecīgi. Tās nevar risināt ugunsdzēšanas režīmā. Man ir jautājums: kāpēc 2002. gadā, kad “Jaunais laiks” sāka vadīt Izglītības un zinātnes ministriju, netika radīts rīcības plāns? Tagad ļoti modē ir runāt par rīcības plāniem un prasīt to katru dienu no visiem. Kur tad bija šis rīcības plāns? (No zāles: “Likvidēja!”) Kāpēc tad netika plānots, lūk, šis doktora kvalitātes paaugstinājums? Kāpēc tagad, īsi pirms vēlēšanām, tas pēkšņi notiek tādā tempā? Cienījamie kolēģi! Mēs zinām, ka kvantitāte ne vienmēr ir līdzvērtīga kvalitātei. Un kāpēc termiņš ir tik ļoti īss? Par to mēs, protams, runāsim vēl citā priekšlikumā, bet būtība jau ir tāda, ka mēs nevaram nolikt kvantitāti un kvalitāti blakus. Mums būtu par kvalitāti jārunā patiešām ārkārtīgi būtiski, nevis tikai (kā tas ir populistiski un populāri) “sacept”, “uzcept” un pēc tam strēbt šo karsti savārīto putru. Manuprāt, jebkuras augstskolas un arī universitātes darbības galvenais rādītājs, kolēģi, ir kvalitāte piedāvātajās studiju programmās un zinātniskajā darbībā, studiju un zinātniskās darbības publicitātē un atpazīstamībā valstī un arī ārzemēs. Es domāju, ka mums būtu kompleksi jāraugās uz visiem šiem faktoriem. Runāsim atklāti, kolēģi! Ja mēs atbalstīsim šo it kā augsto un vajadzīgo latiņu un rīkosimies tik ātrā tempā, tad kas notiks ar reģionālajām augstskolām? Vai te, kolēģi, mēs neredzam šo slēpto motivāciju - atbalstīt Latvijas valstī universitātes, bet liegt iespēju citām, arī augstskolām, iegūt universitātes statusu? Kāpēc mēs sākam šķirot: Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, vēl arī Latvijas Lauksaimniecības universitāte? Kāpēc mēs nerunājam par tādām slēptām lietām, ka līdz ar to budžeta līdzekļi tiek novirzīti tieši šīm augstskolām, liedzot šīs iespējas pārējām, atstājot pārējām augstskolām pēc pārpalikuma principa? Kolēģi, nerunāsim šauri, paskatīsimies plašāk! Jo es vēlreiz saku: kvantitāte - tā vienlaikus nav arī kvalitāte. Tāpēc lūdzu jūs ļoti atbildīgi izvērtēt šo 10. priekšlikumu un to atbalstīt, jo mēs neviens, kā es jau teicu, neesam pret šo normu - palielināt doktoru skaitu un līdz ar to celt izglītības satura kvalitāti. Bet tas nav vienīgais kritērijs, un tāpēc šim procesam, kā es jau teicu, bija jāgatavojas ļoti savlaicīgi. To varēja sākt jau 2002. gadā un paredzēt visa veida resursus - finanšu, cilvēku, materiālos. Un paskaitīsim tīri matemātiski! 2002. gads. . . Ja mēs zinām, ka pilna laika studijās doktorus. . .".
- 2006_03_02-seq100 language "lv".
- 2006_03_02-seq100 speaker Erika_Zommere-1946.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q211.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q957126.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q2660080.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q1342858.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q1357342.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q498407.
- 2006_03_02-seq100 mentions Q411895.