Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2005_06_30_as-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2005_06_30_as-seq4 type Speech.
- 2005_06_30_as-seq4 number "4".
- 2005_06_30_as-seq4 date "2005-06-30".
- 2005_06_30_as-seq4 isPartOf 2005_06_30_as.
- 2005_06_30_as-seq4 spokenAs 22.
- 2005_06_30_as-seq4 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Es nožēloju, ka esmu spiests uzstāties pret šo likumprojektu, kuru iesniegusi pati Saeimas priekšsēdētāja, bet apstākļi liek to darīt. Likumprojekts paredz pārtraukt pastāvošo praksi, kas pieļauj izdot atestātu par vidējo izglītību vai apliecību par pamatizglītību pat tanī gadījumā, ja skolēns ir slikti nokārtojis divus vai trīs valsts eksāmenus. Pirms analizējam likumprojekta plusus un mīnusus, es īsumā pakavēšos pie procedūras jautājuma apspriešanas. Likumprojektu “Grozījumi Vispārējās izglītības likumā” 16. jūnijā iesniedza Zaļo un zemnieku savienības frakcija - uzreiz pēc tam, kad mēs pāris stundu laikā nepieļaujamā steigā bijām izskatījuši daudz nopietnāku likumprojektu ar tādu pašu nosaukumu. Kas traucēja jums šodien iesniegt grozījumus apspriežamajā likumprojektā otrajam lasījumam? Varbūt jūs, būdami koalīcijas locekļi, nevarējāt uzreiz iekļaut savu ideju valdības likumprojektā, kas vairāk nekā gadu tika izskatīts Ministru kabinetā? It īpaši ir jāņem vērā tas, ka likumprojektam nav anotācijas, kā arī nekas nav minēts par kaut kādām konsultācijām ar speciālistiem, izņemot, protams, Ceraukstes pagastu. Esmu spiests atzīmēt, ka arī tas likumprojekts, kuru mēs tikko pieņēmām, ir visai tāls no pilnības. Šā likumprojekta anotācijā nebija noraksturota vismaz trešdaļa no visām tām izmaiņām, kuras mēs milzīgā steigā izskatījām. Piemēram, mēs atņēmām pedagoģiskajai padomei tiesības lemt par izglītojamā pārcelšanu nākamajā klasē vai par izglītojamā atskaitīšanu. Mēs izsvītrojām no likuma normu, saskaņā ar kuru skolēnu var atskaitīt no pamatskolas tikai ar pašvaldības atļauju. Nedz anotācijā, nedz kolēģa Dzintara Ābiķa un ministres Inas Druvietes referātos par to nebija teikts ne vārda. Lai sākumā ZZS frakcijas deputāti atbild par to, ka viņi pieļāva šādu brāķi, izskatot iepriekšējo likumprojektu Saeimā, un tikai pēc tam iesniedz jaunu! Vai tad Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs nav jūsu frakcijas deputāts? Bet nu par šodienas priekšlikumu būtību. Pastāvot vecajai sistēmai, šogad apmēram divi tūkstoši bērnu pēc 9. klases nesaņems apliecības, bet saņems tikai liecības. Tātad viņiem ir trīs un vairāk nesekmīgas atzīmes. Cik šādu personu bez apliecības par pamatizglītības iegūšanu būs nākamajā gadā, ja mēs atbalstīsim šo likumprojektu? Likumprojekta autori to nezina, bet varam iedomāties, ka tādu būs ne mazāk par 10 tūkstošiem. Bet 9. klasēs kopumā mācās tikai kādi 35 000 bērnu. Tātad - tādi būs viena trešdaļa. Ko tad darīsim ar Latvijas Republikas Satversmi, kurā ir ierakstīts, ka pamatizglītība pie mums ir obligāta? Man ir saprotami likumprojekta autoru rīcības motīvi - viņi grib piespiest skolēnus citādāk mācīties, tomēr pirmais, ko viņi panāks, būs atzīmju nepamatota paaugstināšana no pedagogu puses, kuri būs spiesti to darīt, lai bērns varētu absolvēt pamatskolu vai vidusskolu, saņemdams apliecību. Tāpēc es piedāvāju neatbalstīt šo likumprojektu. Tas būs stimuls Strazdiņa kungam nopietni izskatīt problēmu atbildīgās komisijas sēdē, un mēs vienmēr esam gatavi viņam šajā lietā palīdzēt, bet pēc tam komisija jau varēs iesniegt izskatīšanai Saeimā daudz nopietnāku likumprojektu. Turklāt tur varētu būt arī PCTVL priekšlikumi, kurus jūs, nemaz nelasot, esat noraidījuši, pirms divām nedēļām izskatot grozījumus Vispārējās izglītības likumā. Taču šodien es aicinu jūs neatbalstīt šo likumprojektu.".
- 2005_06_30_as-seq4 language "lv".
- 2005_06_30_as-seq4 speaker Vladimirs_Buzajevs-1951.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q822919.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q211.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q6013198.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q164226.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q2671946.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q1474490.
- 2005_06_30_as-seq4 mentions Q3486539.