Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2005_06_22-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2005_06_22-seq4 type Speech.
- 2005_06_22-seq4 number "4".
- 2005_06_22-seq4 date "2005-06-22".
- 2005_06_22-seq4 isPartOf 2005_06_22.
- 2005_06_22-seq4 spokenAs 37.
- 2005_06_22-seq4 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es neapšaubu likumprojekta iesniedzēju kompetenci citās jomās, bet man izskatās, ka likumprojekta iesniedzēji tomēr nav īsti iepazinušies ar šo priekšlikumu, ar to, ko šis priekšlikums nozīmē. Es aicinu to noraidīt. Īsumā paskaidrošu, kāpēc. Par Vispārējās izglītības likumu tika Saeimā diskutēts ļoti ilgi iepriekšējās Saeimas laikā. Un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti un arī visi tie deputāti, kas vairāk vai mazāk saistīti ar izglītības sistēmu, tikās ar ļoti daudzu skolu skolotājiem un vecāko klašu skolēniem, lai likumā varētu iekļaut tās normas, kas atbilstu situācijas uzlabošanai izglītības sistēmā. Un, lai jūs labāk saprastu - vismaz tie, kas drusciņ klausās un vēl nav sākuši Jāņus svinēt -, es gribētu paskaidrot ar vienu piemēru, lai jūs labāk saprastu, kāpēc mums nevajadzētu atbalstīt šo likumprojektu. Kad es kopā ar saviem kolēģiem viesojos Jelgavas 2. vidusskolā, apspriežot skolas beigšanas kārtību, mums skolotāji izstāstīja vienu gadījumu, kas bija skolā pirms apmēram diviem gadiem. Kāda meitene, kurai nu galīgi nepadevās matemātika un fizika un kurai bija nepietiekams vērtējums šajos mācību priekšmetos, beidza vidusskolu, saņēma pēc tā brīža noteikumiem atestātu un ar ļoti labām sekmēm iestājās Mākslas akadēmijā, un tajā brīdī bija viena no izcilākajām Mākslas akadēmijas studentēm. Tāpēc arī mēs tad, kad apspriedām Vispārējās izglītības likumu Saeimā, izšķīrāmies, ka vidusskolu ir iespējams beigt ar divām nepietiekamām atzīmēm un pamatskolu - ar trijām nepietiekamām atzīmēm, jo ir tādi bērni, kam nu galīgi nepadodas matemātika un fizika, un savukārt ir tādi, kam varbūt ļoti nepadodas valodas. Un tāpēc mēs, lai gan sistēmu padarījām stingrāku - skolu kopš tā laika vairs nevar beigt ar bezgalīgi daudzām nosacīti nesekmīgām vai nepietiekamām atzīmēm -, tomēr atradām iespēju, ka attiecībā uz šiem bērniem, kuriem nepadodas (nu, varbūt ļoti nepadodas!) atsevišķi mācību priekšmeti, nu, piemēram, sports vai mūzika, - ka attiecībā uz viņiem tomēr var pieļaut iespēju, ka šīs dažas nepietiekamās atzīmes (pareizāk sakot, divas nepietiekamas atzīmes, vidusskolu beidzot, un trīs nepietiekamas atzīmes, beidzot pamatskolu) tomēr var būt atestātā un ka viņi atestātu var saņemt, un ka šiem bērniem ir tiesības mācīties augstākā izglītības pakāpē, kur varbūt šie mācību priekšmeti nebūs pārāk svarīgi. Tāpēc, kolēģi, es tomēr aicinu noraidīt šo ārkārtīgi radikālo iesniegto priekšlikumu, jo tas galīgi nesakņojas praktiskajā dzīvē un faktiski nav saistīts ar mūsu bērnu interesēm un iespējām iegūt izglītību tajā nozarē, kurā viņiem ir izcilas spējas. Paldies par uzmanību.".
- 2005_06_22-seq4 language "lv".
- 2005_06_22-seq4 speaker Dzintars_Abikis-1952.
- 2005_06_22-seq4 mentions Q822919.
- 2005_06_22-seq4 mentions Q179830.