Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2005_06_16-seq70> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2005_06_16-seq70 type Speech.
- 2005_06_16-seq70 number "70".
- 2005_06_16-seq70 date "2005-06-16".
- 2005_06_16-seq70 isPartOf 2005_06_16.
- 2005_06_16-seq70 spokenAs 10.
- 2005_06_16-seq70 spokenText "Cienījamie kolēģi! Šadurska kungs apgalvo, ka likumprojekts nav sasteigts. Var jau būt, ka tā tas arī ir, bet runa nav par likumprojektu. Jo faktiski tās izmaiņas pamatskolas izglītības saturā ir ietvertas nevis šajā likumprojektā, bet Izglītības standartā, tātad zemāka spēka normatīvajā aktā. Domāju, ka lielai daļai deputātu par šo normatīvo dokumentu vienkārši nav ne jausmas un patiešām tas, ka Tabūna kungs vienkārši sajauca un runāja pavisam par citu reformu, tam ir labākais apliecinājums. Tātad - kas faktiski notiek? Standarts ir pieņemts, tas ir nodots skolām, un jau 1. septembrī tas stājas spēkā visās skolās... Visām skolām jāstrādā, lai to ieviestu, bet formāli joprojām šobrīd šis standarts ir pretrunā ar likumu. Pirmām kārtām tāpēc, ka standarts paredz lielāku slodzi, nekā spēkā esošā likumdošana pieļauj. Un tur patiešām rodas vesela virkne jautājumu. Un tas pirmais jautājums ir patiešām tāds: vai tas ir mērķtiecīgi - palielināt maziem bērniem to mācību slodzi? Jo acīmredzot tad, kad spēkā esošā norma tika pieņemta, tā tika arī pamatota ar zināmiem veselības apsvērumiem un tā tālāk... Šobrīd mēs vienkārši negribam iedziļināties šajā jautājumā un vienkārši esam nostādīti fakta priekšā, tas jau ir noticis, un tagad mums kārtējo reizi likums jāpielāgo ministrijas izdotajiem standartiem, un tas absolūti nav pareizi no valsts pārvaldes viedokļa. Ir arī virkne citu saturisku jautājumu. Piemēram, man šķiet, ka šis standarts tomēr liek uzsvaru uz humanitārajiem priekšmetiem, bet mēs taču labi zinām, kāda šobrīd ir situācija augstākajā izglītībā, - faktiski trūkst tieši inženieru. Un tāpēc būtu jāpadomā arī par eksaktajām zinātnēm. Ābiķa kungs apgalvoja, ka viņa vadītā komisija esot to visu rūpīgi izvērtējusi. Es ceru, ka tā tas arī ir, bet neviena vārda par to šeit es nedzirdēju. Mēs runājam tīri formāli. Vēl viena nopietna problēma ir skolotāju sagatavošana, jo principā patiešām diezgan būtiski mainās mācību saturs, bet skolotāji paliek tie paši. Ko ministrija ir izdarījusi, lai skolotāji varētu patiešām efektīvi mācīt tos jaunos priekšmetus un īstenot tos jaunos mācību plānus? Tie ir visai nopietni jautājumi, un tas ir vienkārši bezatbildīgi, ka mēs pēdējā brīdī, sesijas pēdējā sēdē, pieņemam šos grozījumus steidzamības kārtā vienkārši tāpēc, lai standarts nebūtu pretrunā ar likumu. Diez vai tas ir pareizi. Tā ka šobrīd es esmu patiešām ļoti grūtā situācijā. Balsot pret to - tas diez vai būtu nopietni. Bet atbalstīt to, ka šādā veidā tiek risināti visnotaļ būtiski izglītības jautājumi, - arī to nevaru. Acīmredzot atliek vienīgi paļauties uz Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas darbu - ka tur tas jaunais pamatskolas mācību saturs tika nopietni izvērtēts -, kaut gan man joprojām ir ļoti lielas šaubas, jo diemžēl Ābiķa kungs par šo pārmaiņu būtību neteica ne vārda.".
- 2005_06_16-seq70 language "lv".
- 2005_06_16-seq70 speaker Boriss_Cilevics-1956.