Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2005_06_16-seq64> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2005_06_16-seq64 type Speech.
- 2005_06_16-seq64 number "64".
- 2005_06_16-seq64 date "2005-06-16".
- 2005_06_16-seq64 isPartOf 2005_06_16.
- 2005_06_16-seq64 spokenAs 22.
- 2005_06_16-seq64 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas vietniece! Godātie kolēģi! Esmu spiests debatēt tukšas zāles priekšā, bet tomēr pamēģināšu. Es ļoti uzmanīgi uzklausīju gan oficiālo ziņotāju Ābiķa kungu, gan arī cienījamo izglītības un zinātnes ministri Inu Druvietes kundzi, gan arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas locekli Tabūna kungu. Un, cienījamie kolēģi, abi divi iepriekšējie oficiālie ziņotāji vai nu apzināti, vai nejauši nedeva būtisku informāciju deputātiem. Cienījamais Tabūna kungs gan nesaprata, ka šajā likumprojektā, starp citu, ir runa par latviešu skolu reformu - konkrēti, par latviešu valodas izstumšanu no latviešu skolām... kaut gan ne par piespiedu izstumšanu, bet par brīvprātīgu. Latviešu skolās svešvalodu stundu skaits ir ierobežots nevis ar skaiti “60” (ne mazāk kā 60 procenti), bet ar skaitli “40” (ne vairāk kā 40 procenti). Bet kolēģi deputāti pat nesaprata, par ko ir runa. Un arī sabiedrībā šis ļoti svarīgais jautājums nav apspriests. Ir runa arī par iestāšanās eksāmenu ieviešanu ģimnāzijās, sākot nevis no 10. klases, kā tas ir šobrīd, bet no 7. klases. Arī tas ir ļoti svarīgs lēmums, taču es neesmu lasījis ne krievu, ne latviešu avīzēs, ka ir bijusi kaut kāda sabiedriska apspriešana vecāku vai pedagogu starpā. Un arī par galveno likumprojektā ietverto priekšlikumu - par jaunās skolu reformas sākšanu 1. klasēs jau no 1. septembra. Arī par to nebija sabiedriskās apspriešanas. Sabiedrības integrācijas apakškomisijas sēdē es jautāju Izglītības un zinātnes ministrijas ierēdnim: kas ir šīs reformas pasūtītājs? Reformas būtība ir sociālo zinību priekšmetu ieviešana, sākot tieši no pirmajām klasēm, un tā ir dzimtās valodas - latviešu vai krievu - izstumšana ar sociālām zināšanām. Vai tam ir vecāku piekrišana vai nav? Vecāki pat neko par to nezina. Diemžēl ir tāda situācija, ka visas skolu programmas, visi skolu programmu paraugi šobrīd ir jau gatavi un mēs mainām likumu, lai likums atbilstu ministrijas dienesta dokumentiem. Tas ir nenormāli! Jo tomēr ir taču gan likumdošanas aktu, gan arī valsts pārvaldes struktūru hierarhija. Saeima mums ir visaugstākā. Neviens nevar atbildēt uz parastu jautājumu: kādēļ šis likumprojekts pusgadu apspriežams Ministru kabinetā? Kādas “suņu cīņas zem paklāja”, kuras pat deputāti nevar novērot? Es nerunāju par tiem desmitiem tūkstošu vēlētāju, kuri stāv aiz mums un kuri vispār par šo reformu neko nezina, nebija šīs reformas pasūtītāji. Un sakarā ar to es domāju, ka nav nekādas nepieciešamības balsot par to, ka reforma jāsāk tieši no 1. septembra. Sakarā ar to PCTVL frakcija pārtraukumā pieņēma lēmumu neatbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā un aicināt kolēģus pievienoties šim mūsu viedoklim. Paldies par uzmanību!".
- 2005_06_16-seq64 language "lv".
- 2005_06_16-seq64 speaker Vladimirs_Buzajevs-1951.
- 2005_06_16-seq64 mentions Q822919.
- 2005_06_16-seq64 mentions Q164226.
- 2005_06_16-seq64 mentions Q1474490.