Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_10_28-seq866> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2004_10_28-seq866 type Speech.
- 2004_10_28-seq866 number "866".
- 2004_10_28-seq866 date "2004-10-28".
- 2004_10_28-seq866 isPartOf 2004_10_28.
- 2004_10_28-seq866 spokenAs 5.
- 2004_10_28-seq866 spokenText "Godātie kolēģi! Parlamentārā izmeklēšanas komisija Einara Repšes finansiālās darbības pārbaudei tika izveidota ar mērķi apzināti apmelot premjeru un rast ieganstu valdības gāšanai. Komisija bija nepieciešama, jo KNAB, prokuratūra un citas tiesībsargājošās institūcijas, atšķirībā no komisijas, var strādāt tikai pēc tādiem principiem, kas balstās uz pierādījumiem un tiesiskiem apsvērumiem, nevis uz šķietamību un tendenciozu faktu interpretāciju. Jūs zināt, ka darījumi notikuši likumīgi, tāpēc izliekaties neesam par to droši. Repšes privātie darījumi, kas nekādā veidā neskar ne valsts īpašumu, ne valsts finanšu līdzekļus, nav un nekādā veidā nevar būt izmeklēšanas komisijas kompetencē. Izmeklētāji zina, ka darījumi notikuši likumīgi, tāpēc izliekas par to neesam droši. Bet ko šādā situācijā dara Šmita komisija? Pat tikai nedaudz ieskatoties komisijas ziņojumos, tās darbības neobjektivitāte un tendenciozitāte ir acīm redzamas. Piemēram, 2004. gada 29. aprīlī Šmits vārdu “iespējams” pāris minūšu izteikumos lieto 4 reizes. 2004. gada 3. jūnijā Šmits savus apsvērumus uz “iespējams” pamato jau 8 reizes. Un, kā reiz teica Andris Šķēle, tikai pieredzējuši nelieši lieto vārdu “iespējams”. Iespējamību apstrīdēt nav iespējams. Ir padomāts par to, lai ziņojumā lietotie vārdi apvainotu, celtu neslavu, taču nav veltīts darbs, lai starp teikumiem būtu loģiskas un tiesiskas saistības. Piemēram, 3. jūnijā sniegtajā ziņojumā minēta Einara Repšes kā premjera līdzdalība administratīvo aktu izdošanā. Vienīgais nosauktais piemērs - Rīgas brīvostas robežu grozīšana, taču pretēji ziņojumā teiktajam, tas patiesībā nemaz nav administratīvs akts. Par sevišķu gara mazspēju liecina pārmetums, ka KNAB nav pētījis jautājumu, vai Repšem bija nepieciešamās prasmes un iemaņas ienākumu gūšanā no uzņēmējdarbības un vai Repšes patēriņa vajadzības atbilst viņa iespējām. Šmits nepamatoti un nepatiesi apgalvo, ka naudu Repše ir ieguldījis augsti spekulatīvos darījumos. Šmits deklarē, ka komisija uzskata par nepieciešamu ierosināt izmaiņas normatīvajos aktos, kas nosaka valsts amatpersonu deklarācijas formu, bet neko piecu mēnešu laikā tā arī nav ierosinājis. Tāpat cienījamais komisijas vadītājs apgalvo, ka KNAB pārbaude ir apliecinājums šīs iestādes darbinieku nekompetencei, profesionālajai mazspējai vai personiskai ieinteresētībai, taču turpat vai pusgada laikā neko nav darījis, lai uzlabotu, viņaprāt, nepietiekamo KNAB darba kvalitāti. Bet visparadoksālākā atziņa ir Šmita kunga paustais, ka komisija ir spiesta interpretēt faktus atbilstoši pašu komisijas locekļu izpratnei par ētisku, godīgu un loģisku rīcību. Šmita kungs! Ieskatoties Lusorft datu bāzē, jebkurš var konstatēt, ka bez Saeimas Prezidija sekretāra un bez šīs parlamentārās apmelošanas komisijas vadītāja amatiem jūs ieņemat arī valdes priekšsēdētāja amatu SIA Luterisma mantojuma fonds. Lieki piebilst, ka tas ir rupjš likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” pārkāpums. Kas, jūsuprāt, Jāni Šmit, ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību? Tā ir reliģiska, sabiedriska vai politiska organizācija? Un valdes priekšsēdētāji - vai tie ir zinātniski, radoši vai varbūt mediķa amati? Vai varbūt 8. Saeimas vairākums ir slepus lēmis un atbalstījis jūsu darbošanos šajā Mičiganā (ASV) reģistrētam uzņēmumam simtprocentīgi piederošajā Latvijas kapitālsabiedrībā? Kāda ir jūsu atbilde, Šmita kungs? Jums atbildes nav. Padomājiet, ko par šiem aktiem jūs paskaidrosiet Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, kur šodien pat es vērsīšos ar pieprasījumu izvērtēt un novērst jūsu interešu konfliktu. Būtu pavisam jautri, ja tikai liekulība nebūtu tik skumja un nožēlojama, kas paveras, aplūkojot, ar ko tad Šmita kunga vadītais uzņēmums nodarbojas, - izdevējdarbība, mākslinieciskā un literārā jaunrade un interpretācijas, atrakciju un atpūtas parku darbība, ziņu aģentūru darbība, konsultēšana komercdarbībā, vadībzinībās, kā arī jurisprudences, rēķinvedības un auditorpakalpojumu sfērās, konsultāciju sniegšana nodokļu jautājumos un tamlīdzīgi, un tā joprojām. Kolēģi! Pieredze ir acīm redzama. Šmita kungs aktīvi veic literāru jaunradi...".
- 2004_10_28-seq866 language "lv".
- 2004_10_28-seq866 speaker Edgars_Jaunups-1979.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q822919.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q211.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q79820.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q2660080.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q1092499.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q1021632.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q471678.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q511905.
- 2004_10_28-seq866 mentions Q1169.