Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_10_28-seq756> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2004_10_28-seq756 type Speech.
- 2004_10_28-seq756 number "756".
- 2004_10_28-seq756 date "2004-10-28".
- 2004_10_28-seq756 isPartOf 2004_10_28.
- 2004_10_28-seq756 spokenAs 100.
- 2004_10_28-seq756 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Cienījamie deputāti! Pašvaldību sadarbība ir absolūta vērtība gan pašvaldībām, gan iedzīvotājiem. Pirmkārt, tā pieskaitāma pie pašvaldību galvenajām demokrātiskajām brīvībām, par ko liecina Eiropas Vietējo pašvaldību hartas 10. pants, kas ir speciāli veltīts pašvaldību sadarbībai un šīs sadarbības atbalstīšanai. Latvija, 1996. gadā pievienojoties Eiropas Vietējo pašvaldību hartai, ir uzņēmusies starptautiskās saistības, ka pašvaldību sadarbība tiks atbalstīta. Otrkārt, pašvaldību sadarbība lielākajā daļā gadījumu ir tieši saistīta ar efektivitāti. Neatkarīgi no tā, kāds pašlaik ir pašvaldību lielums, neatkarīgi no tā, kādas turpmāk būs šīs pašvaldības, šīs pašvaldības nekad nebūs vienādas un nekad nebūs iespējams panākt tādu situāciju, ka pilnīgi visas funkcijas būtu lietderīgi ietvert vienas pašvaldības ietvaros, izslēdzot vairāku pašvaldību sadarbību. Tā kā pašvaldību sadarbība ir iespējama gan publisko tiesību jomā, gan arī privāto tiesību jomā, tad, protams, šī sadarbība neaprobežojas tikai ar kopīgu komercsabiedrību izveidošanu, bet ir nepieciešams izveidot pašvaldību iestādes. Tieši Publisko aģentūru likums ir tas, kas vislabāk reglamentē pašvaldību iestāžu izveidošanu, jo šajā likumā ir atrisināti daudzi juridiski jautājumi, un, ja kaut kādi jautājumi par pašvaldību sadarbību līdz šim vēl nav atrisināti, tad, protams, labākais veids, kā attīstīt šo sadarbību, kā to nodrošināt, ir precizēt attiecīgās normas, saglabājot tās un veicinot pašvaldību sadarbību. Jā, pašlaik galvenās problēmas saistībā ar sadarbību ir radušās plānošanas reģiona valsts aģentūrām, kurām tāpēc, ka ir pieņemts neprecīzs šo aģentūru statuss, ir radušās juridiskas problēmas: tām ir jāpārreģistrējas un tās nevar saņemt Eiropas Savienības naudu. Taču ne mazākā mērā tas attiecas arī uz dažādiem citiem gadījumiem. Pie tam pašvaldību sadarbības nepieciešamība publisko tiesību sfērā var rasties divu iemeslu pēc. Viens iemesls - ja pašvaldības pašas tā nolemj. Otrs iemesls - ja valsts ar likumu paredz šādas sadarbības nepieciešamību. Tipisks piemērs ir Reģionālās attīstības likums, kurā tieši tāda shēma bija izveidota. Pēc likuma loģiskās struktūras vadoties, redzam, ka šeit ir vieta, kurā ir teikts, kas var izveidot aģentūras - publiskās aģentūras. Protams, pašvaldību kopīgā aģentūra nav tas pats, kas ir valsts aģentūra, un nav tas pats, kas ir vienas pašvaldības aģentūra. Tāpēc šeit būtu vietā norma, ka pašvaldības divos gadījumos - ja likums to paredz vai ja pašvaldības tā ir nolēmušas - var izveidot kopīgu aģentūru. Aicinu deputātus atbalstīt šo priekšlikumu.".
- 2004_10_28-seq756 language "lv".
- 2004_10_28-seq756 speaker Maris_Pukis.
- 2004_10_28-seq756 mentions Q211.
- 2004_10_28-seq756 mentions Q193089.
- 2004_10_28-seq756 mentions Q458.