Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_10_28-seq721> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2004_10_28-seq721 type Speech.
- 2004_10_28-seq721 number "721".
- 2004_10_28-seq721 date "2004-10-28".
- 2004_10_28-seq721 isPartOf 2004_10_28.
- 2004_10_28-seq721 spokenAs 10.
- 2004_10_28-seq721 spokenText "Cienījamie deputāti! Es gribu ieviest skaidrību par savu priekšlikumu, jo, kad Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija apsprieda manu piedāvājumu, man radās tāds iespaids, ka ne visi līdz galam izprot tā būtību. Priekšlikuma būtība ir nostiprināt likumā pienākumu uzņēmumiem, kuri veic pasažieru pārvadājumus un kuri faktiski saņem šiem pārvadājumiem licenci, noformēt firmas attiecības ar šoferiem, ar tiem darbiniekiem, kuri veic šādus pārvadājumus, tātad nokārtot šīs darba attiecības, proti, noslēgt darba līgumu starp pārvadājumu uzņēmumu un autotransporta vadītāju. Kāpēc tas ir tik svarīgi, lai maršruta taksometru vadītāji un citu maršrutu autobusu vadītāji strādātu šajos uzņēmumos tieši kā darbinieki? Pirmām kārtām tas ir nodokļu jautājums, jo tagad pastāv sekojoša kārtība: uzņēmums, komercsabiedrība saņem licenci pasažieru pārvadājumiem un nenodarbina konkrētus cilvēkus, šoferus, bet noslēdz ar viņiem līgumus kā ar individuālajiem komersantiem. Tas nozīmē pirmām kārtām to, ka tieši šie individuālie komersanti, šoferi, maksās par sevi gan sociālo nodokli, gan arī iedzīvotāju ienākuma nodokli un visus pārējos nodokļus. Taču tas lielais uzņēmums, kas saņēma licenci, faktiski neatbild ne par vienu šo te, ko es minēju, nodokli. Un līdz ar to viņiem ir iespēja izvairīties no nodokļu maksāšanas. Bez tam šis pirmais jautājums ļoti nopietni un cieši ir saistīts ar otru problēmu, un šī problēma ir negodīgā konkurence pasažieru pārvadājumu tirgū, jo vienas firmas... Es, pieņemsim, varu minēt Rīgas uzņēmumus, kas pēc saviem noteikumiem, pēc Rīgas pašvaldības noteikumiem, strādā ar saviem šoferiem. Tieši tā es to piedāvāju ierakstīt likumā, proti, ka vajag noslēgt darba līgumu ar visiem šoferiem, jo citiem uzņēmumiem atsevišķu Latvijas pašvaldību pilsētās tomēr ir iespēja izvairīties no šīs te kārtības. Nākamā ļoti nopietnā problēma ir sociālās aizsardzības problēma - tieši šoferu sociālās aizsardzības problēma, jo, protams, viņi, kā individuālie komersanti, vēlas saņemt lielāku algu, un darba devējs rēķinās ar to. Viņš maksā diezgan mazas summas, lai no šīm summām tie individuālie komersanti maksātu mazākus nodokļus. Protams, arī viņi vēlas izvairīties no nodokļu maksāšanas, lai saņemtu sev lielāku atalgojumu. Tātad, ja mēs pieņemsim manu piedāvājumu, tad mēs papildus ieviesīsim iespēju maksāt par šoferiem sociālo nodokli, kas, protams, atstās ietekmi uz viņu pensijām, uz medicīnisko apkalpošanu un tā tālāk. Turklāt šis jautājums ir arī pretrunā ar licencēšanas kārtību, jo šeit pastāv tāda lieta: uzņēmums saņem licenci uz sava vārda, bet tajā pašā laikā tas nodod pēc tam šo licenci individuālajiem komersantiem, kas atbild par visiem šiem pārkāpumiem, piemēram, kaut vai par to pašu nodokļu nemaksāšanu atbild individuālais komersants, nevis uzņēmums, lai gan licence tika izsniegta uzņēmumam. Tā ir liela pretruna. Mans lūgums ir atbalstīt šo piedāvājumu un balsot “par”. Paldies par uzmanību!".
- 2004_10_28-seq721 language "lv".
- 2004_10_28-seq721 speaker Aleksandrs_Bartasevics-1965.
- 2004_10_28-seq721 mentions Q211.
- 2004_10_28-seq721 mentions Q2660080.