Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_10_28-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2004_10_28-seq46 type Speech.
- 2004_10_28-seq46 number "46".
- 2004_10_28-seq46 date "2004-10-28".
- 2004_10_28-seq46 isPartOf 2004_10_28.
- 2004_10_28-seq46 spokenAs 150.
- 2004_10_28-seq46 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Man nav nedz jāattaisnojas, nedz kas īpaši vēlreiz jāskaidro, jo prese jau šo jautājumu ir košļājusi, košļājusi un joprojām to turpina darīt. Vēlreiz paskaidrošu, kā radās šis pārkopētais paraksts uz dokumenta, kuru mēs neparakstījām. Mēs tiešām parakstījām vēstuli, jo mēs gribējām uzsākt diskusiju, un šo motivāciju šeit ļoti labi uztvēra iepriekšējie runātāji. Patiesi, esmu sarunājies ar skolēniem, jauniešiem... Man kādreiz iznāk paņemt līdzi “stopotājus”, un parasti es arī viņiem pajautāju, kā ir ar vēstures zināšanām. Un jāteic, ka jaunā paaudze nevis slikti orientējas Latvijas vēsturē, bet praktiski neorientējas tajā nemaz. Ļoti labi orientējas diskotēkās; zina, kas ieguvis pirmās vietas tajās “fabrikās” vai iekļuvis tās “džungļu spēles” uzvarētājos; orientējas filmās, filmu varoņos, vampīros un citādos tādos jautājumos. Turpretim Latvijas vēstures faktus viņi jauc, nezina to secību, nevar paskaidrot pat 1949. gada 26. marta notikumus. Tas taču bija genocīds pret latviešu tautu! Ja tādus faktus nezina mūsu jaunā paaudze, ko tad vispār runāt par viņu izglītības līmeni saistībā ar Latvijas vēsturi! Un tāpēc radās šī doma - akcentēt uzmanību uz Latvijas vēstures kā atsevišķa priekšmeta mācīšanu Latvijas skolās, veicināt dzimtenes mīlestību, patriotismu un tā tālāk; par to jau runāja Kiršteina kungs un citi deputāti. Kā radās šī vēstule, tas ir skaidrs. Mēs, šie pieci deputāti, uzrakstījām vēstuli, kas aicināja pasniegt šo priekšmetu kā atsevišķu skolās, lai to nejauktu kopā ar visas pasaules vēsturi, kā līdz šim tas tika darīts. (Runāju par to arī konferencē nupat, pagājušo piektdien, par ko jums arī Kiršteina kungs atgādināja. ) Nolēmām, ka mūsu, lūk, šeit ir tik daudz... ka gudru, skaistu, talantīgu un principiālu deputātu šeit ir tik daudz, ka mēs būsim tikai vieni no rosinātājiem, tāpēc šo vēstuli parakstījām kā piektie, sestie, septītie... Un kopiju iedevām kā apspriežamu dokumentu frakcijām - pārējām frakcijām. Pēc tam būtu mēs gājuši ar oriģinālu, ja mums būtu šādas sarunas notikušas un ja to būtu parakstījuši tie deputāti, kas vēlas paust savu attieksmi jautājumā par Latvijas vēstures mācīšanu kā atsevišķu priekšmetu skolās. Tas nebija domāts kā pieprasījums. Un tad pēkšņi parādījās dokuments, kurš bija pārtaisīts par pieprasījumu, tātad viltots. Mūsu paraksti bija pārkopēti. Droši vien tie deputāti, kas parakstīja, varēja neievērot, ka šie paraksti ir viltoti, bet iepriekšējā šā dokumenta apspriešanas reizē es jau apliecināju to, ka šie paraksti ir viltoti. Es domāju, ka šis dokuments vispār nav balsojams, ka vispār nevajadzētu balsot par šo dokumentu. Es tā arī darīšu, jo, kamēr vēl nav īsti veikta izmeklēšana, kā tas radies, es uzskatu, ka tas vienkārši ir pārpratums vai kaut kas tamlīdzīgs. Tāpēc es vispār nebalsošu.".
- 2004_10_28-seq46 language "lv".
- 2004_10_28-seq46 speaker Leopolds_Ozolins-1937.
- 2004_10_28-seq46 mentions Q211.